افسانه: می‌خواهم در اتریش طلسم شکنی کنم/ تمام فکر و ذکرم مدال کاتای انفرادی است

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، مهسا افسانه یکی از بهترین کاتاروهای ۱۰ سال اخیر کاراته ایران است. خیلی از کارشناسان معتقدند که حتی او تنها کاتارویی است که شانس کسب مدال طلا در مسابقات جهانی را دارد. افسانه تنها کاتاروی ایرانی است که توانسته اسکوردو چهره سرشناس کاتای دنیا و تیم ملی فرانسه را شکست دهد و به همین دلیل خیلی از کارشناسان معتقدند که او استانداردهای لازم برای کسب مدال جهانی را دارد.

مهسا افسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برای اولین بار انتخابی تیم ملی کاتا با حضور تمام ملی‌پوشان سابق برگزار شد و رقابت نزدیکی بین نفرات وجود داشت. سطح این مسابقات عالی بود و از قبل پیش‌بینی کرده بودم که چه کسانی به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در طول این مدت تمرینات خوبی را پیگیری می‌کردم و همه تمریناتم در مسابقات انتخابی جواب داد. ایراداتی داشتم که در این مسابقات متوجه شدم و امیدوارم با تمریناتی که با حضور در لیگ های جهانی خواهیم داشت؛ نقاط ضعفم قوت پیدا کند.

کاتاروی تیم ملی، گفت: انتخابی‌ها از لحاظ داوری ایده‌آل بود و همین موضوع باعث شد تا‌ آرامش خوبی در انتخابی‌ها حاکم شود. هیچ مشکلی در این مسابقات وجود نداشت. از شاه‌محمدی و سپاهی به خاطر برگزاری خوب این رقابت‌ها تشکر می‌کنم.

افسانه در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: برای حضور در مسابقات انتخابی ۶ کاتا آماده کرده بودم که هر ۶ دور را به خوبی اجرا دادم. در مسابقات جهانی برای رسیدن به مدال طلا ۶ دور باید کاتا اجرا کنیم اما من برای حضور در مسابقات جهانی اتریش ۶ کاتا آماده کرده‌ام که با خیال راحت در مسابقات جهانی اتریش وارد تاتامی شوم. از امروز باید کاتاروهای دیگر را آنالیز کنم چرا که در مسابقات جهانی حریفان بزرگی حضور پیدا می کنند که همه آنها اسم و رسم دارند.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ تمام حریفان من در طول این مدت در لیگ‌های جهانی مختلفی شرکت کرده‌اند، اما من به خاطر هزینه‌های زیادی که این مسابقات دارد نتوانستم در این رقابت‌ها شرکت کنم. خوشبختانه فدراسیون برنامه‌ریزی کرده تا قبل از مسابقات جهانی در دو مرحله لیگ جهانی و در مسابقات دانشجویان جهان شرکت کنیم.

وی در مورد اینکه شما تنها ایرانی هستید که توانسته‌اید چهره سرشناس تیم ملی کاتای فرانسه را شکست دهید و آیا بازهم برای شکست او برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت: سال ۲۰۱۲ قبل از اینکه در مسابقات جهانی فرانسه شرکت کنیم در لیگ جهانی اندونزی اسکوردو را ۵ بر صفر شکست دادم. او یک ماه بعد در مسابقات جهانی پاریس نایب‌ قهرمان شد، اما در مسابقات جهانی آلمان در رقابتی نزدیک بازی را به او واگذار کردم و با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد.

مهسا افسانه در پایان عنوان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم در اتریش اسکوردو را دوباره شکست دهم. امسال کاتاروهای خوبی در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و امیدوارم در رده بزرگسالان بتوانم مدال انفرادی را کسب کنیم. دو سال پیش در کاتای تیمی مدال برنز را بعد از ۵۰ سال کسب کردیم. تمام فکر و ذکرم این است که با کسب مدال در مسابقات انفرادی طلسم‌ شکنی کنم.

انتهای پیام/آ

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا