حمیده عباسعلی: با وجود حذف از مسابقات اتریش، از عملکردم راضی‌ام

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

حمیده عباسعلی برای شرکت در مسابقات اروپایی برنامه ریزی داشته است.

ملی‌پوش کاراته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با بیان اینکه کشورهای اروپایی به دلیل نزدیک بودن به یکدیگر و نیاز به نداشتن ویزا اکثرا در این رقابت ها شرکت می کنند، تصریح کرد: سطح رقابتهای اروپایی بالاست و من از قبل برنامه ریزی داشتم در این رقابتها شرکت کنم. در سه مسابقه لیگ جهانی فرانسه، هلند و اتریش شرکت کردم و از عملکردم در هر سه رقابت احساس رضایت دارم. تقریبا با اکثر حریفان جهانی خود مبارزه کردم. حتی کشور های آسیایی هم در این رقابت ها حضور داشتند و من با ژاپن نیز مبارزه کردم.

عباسعلی که در رقابت های کاراته وان فرانسه مدال برنز و در کاراته وان هلند به مدال نقره دست یافته بود، در اتریش از کسب مدال بازماند. او در این رابطه افزود:” با توجه به نزدیکی رقابت های قهرمانی اروپا که تقریبا نزدیک به دو هفته دیگر برگزار می شود، اکثر اروپایی ها در این رقابتها حضور پیدا کرده بودند و من از نحوه مبارزات واقعا لذت بردم. نخست اینکه از شرکت در این مسابقه واقعا خوشحال هستم چرا که توانستم برداشتی که از تمریناتم داشتم را به نتیجه برسانم. برنامه ریزی داشتم تا طبق تمریناتی که انجام می دهم بتوانم در مسابقات برنامه‌هایم را اجرا کنم. خب یک جاهایی شانس با بازیکن نیست، من پنج بازی انجام دادم و شانس مدال داشتم یعنی نهایتا باید برنز را کسب می کردم. واقعا در بازی آخر برای برنز اذیت شدم ولی شاید حکمتی در آن بود”.

او در صفحه ی شخصی خود فیلمی از نحوه داوری بازی آخر خود منتشر کرد و قضاوت را بر عهده ببیندگان گذاشت. عباسعلی دلیل کار خود را اینگونه بیان داشت:” داوری یک جاهایی بازیکن را اذیت می کند که من فکر می کنم این می تواند شیرینی مسابقه باشد ولی از حد که فراتر رود روی ذهن تاثیرگذار است. چون معمولا درباره داوری صحبت نمی کنم فیلم را گذاشتم تا مدرکی باشد برای نحوه قضاوت و من با توجه به مدرک صحبت می‌کنم. در بازی آخر برای مدال برنز واقعا اذیت شدم ولی خب شاید حکمتی در آن بوده است تا من از آن درس بگیرم”.

عباسعلی همچنین گفت:” تجربه بسیار خوبی از این مسابقه به دست آوردم. انسان برای هدفی که دارد باید تلاش کند و مهم این است که از نتیجه به دست آمده راضی باشد و من این را به دست آوردم. درست است که دوست دارم در هر مسابقه ای که شرکت می کنم مدال کسب کنم ولی خب گاهی اوقات حکمت و خواست خدا اینگونه است که باید باز تلاش کرد تا در مسابقات آینده دوباره سربلند باشم”.

کمتر از یک ماه دیگر رقابت های کاراته وان در مراکش برگزار می شود. عباسعلی درباره حضور خود می گوید:” باید شرایط را بسنجم و اگر سطح کیفی رقابت ها بالا باشد شرکت می کنم. در مسابقات گذشته می دانستم چه کسانی شرکت می کنند، هرچه کیفیت رقابتها بالا باشد بهتر است.به دلیل دور بودن مراکش از سایر کشورهای مدعی در کاراته و با توجه به نزدیک بودن رقابتهای قهرمانی اروپا، باید دید چه کسانی در این رقابت ها شرکت می کنند. احتمال دارد در این رقابت ها نیز شرکت کنم”.

عباسعلی درباره هزینه شرکت در این مسابقه افزود: “من برای شرکت در این مسابقه اسپانسر داشتم. اگر این اسپانسر شخصی‌ام نبود من نمی توانستم در این رقابت ها شرکت کنم چرا که رقابت های اروپایی هزینه بر است و رفتن من یکی دو روز مانده به این مسابقات با اسپانسری این آژانس قطعی شد.”

۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری تاریخ برگزاری انتخابی تیم ملی بانوان اعلام شده است. نظر عباسعلی اینگونه است:” با توجه به نزدیک بودن رقابتهای قهرمانی جهان، اکثر کشورها شرایط را برای قهرمانی جهان سنجش خواهند کرد و تقریبا تیم ملی خود را مشخص کرده اند. آنها بازیکن خود و سایر کشورها را آنالیز می‌کنند ولی تیم ملی ما هنوز مشخص نیست. درست است که بعضی از بازیکنان با هزینه شخصی در رقابتهای لیگ جهانی حضور داشتند و این به نفع خود ورزشکار و تیم ملی است ولی هرچه زودتر تیم بسته شود، بهتر است”.

ملی پوش کاراته بانوان با بیان اینکه اطلاعی از نحوه انتخابی ندارد و نمی داند در مرحله اول ملی پوشان حضور دارند یا خیر افزود: بهتر است در مرحله اول ملی پوشان حضور نداشته باشند چرا که ممکن است یک ورزشکار نخبه در بازی نخست با یک ملی پوشی که خیلی خوب است مبارزه داشته باشد و نتواند آنطور که باید خودش را نشان دهد. این به نفع نخبه ها است که در مرحله اول بدون حضور ملی پوشان شرکت کنند تا بتوانند به مرحله بعد بروند. در کل نظر کادر فنی هر چه باشد به آن احترام میگذارم .

انتهای پیام

[ad_2]

منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا