سلیمانی: رزومه‌ام فراموش کرده‌اند!/ آقای قهرمان! شکست مقابل مالزی را چطور؟

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

 

علیرضا سلیمانی سرمربی سابق تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از حواشی که اخیرا در بین خانواده کاراته به وجود آمده است، گفت: همیشه آرزو کرده‌ام که جوانان قهرمان سعی کنند در مسیری قدم بردارند که احترام بزرگترها حفظ شود. نباید بی احترامی‌ها در کاراته باب شود، چرا که این رفتارها شمشیر دو لبه است و روزی دامنگیر آن‌ها نیز خواهد شد. از قهرمانان خواهش می‌کنم سعه صدر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از دوستان گویا سابقه سلیمانی را فراموش کرده‌اند و به رزومه روشن و شفاف من حمله کرده اند حالا من نیز ناچارم از سابقه خودم دفاع کنم. بنده سال ۶۸ در مسابقات جام وحدت کاپیتان تیم ملی بودم و در آن مسابقات قهرمان شدم. سال ۶۹ به عنوان مربی تیم ملی در مسابقات اسپانیا جام قهرمانی را کسب کردم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: اولین‌ مدال آوران طلا و نقره‌ در کاراته از شاگردان مستقیم من بودند، فریبرز جهانبخش،‌ مهدی جعفری و علیرضا تاجیک از شاگردان من بودند که اولین‌ مدال‌ها را برای کاراته کسب کردند.

سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: سال ۱۹۹۸ راهی مالزی شدم و هدایت تیم ملی این کشور را در بازی‌های آسیایی بانکوک برعهده گرفتم و در پایان مسابقات نیز متاسفانه با کسب دو مدال طلا بالاتر از کاراته ایران قرار گرفتیم.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: گویا دوستان واقعا رزومه من را فراموش کرده‌اند. ملی پوش سابق کشورمان که یکی از اولین قهرمانان جهان است در فینال مسابقات مقابل نماینده مالزی قبل از تمام شدن وقت قانونی مبارزه با اختلاف ۶ امتیاز شکست خورد؛ در آن مقطع من سرمربی تیمم لی کارته مالزی بودم و حال نمیدانم که چطور او چنین اتفاقاتی را فراموش کرده است.

سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بازی‌های آسیایی حکم المپیک را دارد و در آن مقطع کشور مالزی هزینه‌های زیادی روی رشته‌های مختلف خود کرده بود که در پایان کاروان ورزش مالزی تنها ۵ مدال طلا کسب کرده بود که ۲ مدال طلای کسب شده از آن کاراته بود. طلایی که اصلا روی آن حساب باز نکرده بودند. تیم ملی مالزی باز هم در بازی‌های آسیایی بوسان از سه شرکت کننده دو مدال طلا و یک مدال برنز کسب کرد.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته در پاسخ به انتقادهایی که اخیرا از او از سوی برخی منتقدان مطرح شده است، گفت: زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی مالزی بودم در رقابت‌هایی که تیم ملی ایران نیز حضور داشت؛ من اکثرا کنار نمایندگان کشورمان بودم، اما دوستان مدعی هستند که من هیچ سابقه‌ای در مسابقات جهانی ندارم. بنده اولین مدال مسابقات جهانی را برای مالزی کسب کردم و در مسابقات جهانی آلمان و اسپانیا نیز حضور داشتم و تعجب می‌کنم که دوستان چطور ادعا می‌کنند که من سابقه حضور در مسابقات جهانی را به عنوان سرمربی ندارم.

وی در مورد اینکه از کشور مالزی و دیگر کشورها پیشنهاد دارد، گفت: در حال حاضر نیز از کشور مالزی و دیگر کشورها پیشنهاد خوبی از لحاظ مالی دارم اما دیگر علاقه‌ای به حضور در خارج از ایران ندارم. حتی بارها از مردانی سرپرست دبیری فدراسیون خواسته‌اند که پادرمیانی کند تا برای آن‌ها فعالیت کنم اما بنده این موضوع را قبول نکردم.

سلیمانی در ادامه عنوان کرد: افتخاراتی که با تیم ملی مالزی در دوران سرمربی‌گری من کسب شده تا به امروز تکرار نشده است. سال ۲۰۰۷ پس از بازگشت به ایران با تیم ملی توانستم ۴ مدال طلا کسب کنم و در سال ۲۰۰۹ زمانی که آهی رئیس فدراسیون بود با یک تیم جوان توانستیم از ۷ فرصت ۶ مدال طلا و یک برنز کسب کنیم این یعنی صد درصد مدال آوری.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته مالزی در ادامه عنوان کرد: زمانی که هدایت تیم ملی کاراته مالزی برعهده من بود همیشه کنار تیم ملی ایران در مسابقات مختلف بودم و این موضوع را ناظریان رئیس سابق فدراسیون می‌تواند تائید کند. به خاطر همین کارهایی که من انجام می‌دادم مسئولان فدراسیون مالزی از این موضوع ناراحت بودند که چرا من مدام در کنار ایرانی‌ها هستم. با تمام این صحبت‌ها حالا برخی‌ها مدعی هستند که من تجربه حضور در مسابقات جهانی را ندارم.

وی در پایان صحبت‌های خود، گفت: در مقطعی که سرمربی تیم ملی میانمار بوده‌م آنها در بین ۱۱ کشور حاضر در مسابقات جنوب شرق آسیا در رده آخر حضور داشتند، اما پس از اینکه هدایت تیم ملی آن‌ها را برعهده گرفتم کاراته میانمار در سکوی سوم قرار گرفت. در آن مقطع همه تیم‌ها در اروپا اردو برگزار می‌کرد، اما تیم ملی میانمار در کشور خودشان اردو برگزار می‌کرد.برای تشکیل تیم ملی میانمار پادگان‌های آن‌ها را زیرورو کردم و نیمی از ملی پوشان تیم ملی میانمار را از پادگان‌ها به تیم ملی دعوت کردم که نتیجه آن عنوان سومی بود حالا دوستان چطور مدعی شدند که رزومه من را نمی‌دانند برایم عجیب است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا