احمد پناهی: مشکلات کاراته باید درون خانواده حل شود

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

رییس اسبق فدراسیون کاراته دلیل تعداد بالای کاندیداهای ریاست فدراسیون را مشکل اساسنامه دانست.

عباس احمد پناهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با بیان اینکه محدودیتی در قانون برای کاندیدا شدن وجود ندارد، تصریح کرد: افراد با اعتقاد بر اینکه توانایی کمک به کاراته را دارند کاندیدا می شوند و این ذهنیت و توقع به وجود آمده که ریاست کاراته آسان است و هر شخصی می‌تواند مدیریت فدراسیون را بر عهده گیرد و این مشکل افراد نیست بلکه اشکال اساسنامه است.

او با اشاره به اینکه کاندیدا شدن ۲۷ نفر، مشکلات خاص خود را به همراه دارد افزود: تایید صلاحیت تمام افراد نیاز به زمان بیشتری دارد و همین باعث به تاخیر افتادن مجمع خواهد شد، برای مثال اگر همانند اساسنامه فوتبال یک کمیته ای وجود داشت، برای مثال خود مجمع، تا راجع به سوابق افراد تصمیم گرفته و شرایط را احراز و اعلام می کردند خب طبیعتا کار تخصصی تر می شد و افراد قوی تر می توانستند ورود پیدا کنند.

وی در ادامه این گفت و گو، مهم ترین مشکل کاراته را که باعث بی ثباتی و تغییر رؤسای فدراسیون شده است را به خود کاراته مربوط دانست و با یک سوال اینگونه شرح داد:” شما در کدام فدراسیون شاهد این هستید که زیر مجموعه (مربی، ورزشکار و…) صحبت هایی را که باید درون خانواده زده شود را در قالب مصاحبه مطرح کند؟ اما ما شاهد این هستیم که ورزشکاری که باید به فکر کسب عناوین قهرمانی برای خود، کشور و فدراسیون باشد در رابطه با کارهای اجرایی مسائل را مطرح می کند. برای مثال اینکه چرا مجمع برگزار نمی شود و یا اینکه اگر مجع دیر برگزار شود بهتر است، خب ورزشکار نباید به این موارد فکر کند و باید به وظیفه اصلی خودش تمرکز داشه باشد. انتقاداتی که از عملکرد افراد وجود دارد اول، دوم و سوم تماما باید درون خانواده مطرح شود. آخرین راه باید بیان مسائل از طریق رسانه باشد، ولی متاسفانه به این بی ثباتی دامن می زنیم”.

او همچنین گفت:” برای اینکه نشان داده شود کاراته دارای جمعیت بزرگ، فنی و تحصیلکرده است باید افراد منافع شخصی را کنار بگذارند و به هرکسی که رییس فدراسیون می‌شود کمک کنند. طبیعتا تا چند سال اول این تنش ها وجود دارد چرا که شاهد هستیم خیلی ها به دنبال منافع خاص خود هستند و شاید در بعضی دوره ها نیز این منافع تامین شده و همین توقع را نیز دارند ولی هم اکنون لازمه کار این است که همه با هم متحد شوند و با هم کنار بیایند و به فردی که از طریق مجمع انتخاب می شود احترام بگذارند، منافع شخصی را کنار بگذارند و فقط به فکر منافع خود کاراته باشند. مجمع نیز باید نقش اصلی خود را بازی کند، بدان معنی که اگر رای به کسی داده شد حمایت کند و در آینده به کارهای او نظارت داشته باشد”.

وی در ادامه گفت: مشکل عمده این است که مجمع رای را اعلام می‌کند اما دیگر نظارتی انجام نمی دهد که آیا رییس فدراسیون کارها را بر اساس قوانین انجام می دهد یا بر اساس سلیقه و منافع خود؟ اگر مجمع کار نظارت خود را قوی‌تر کند هر شخصی که رییس فدراسیون شود نمی تواند بر اساس سلایق شخصی عمل کند و موظف است بر اساس قوانین پیش رود و قوانین را رعایت کند.

رییس اسبق فدراسیون کاراته به الزام تعیین یک آیین نامه کارشناسی شده در خصوص انتخاب کادر فنی تیم های ملی تاکید کرد و افزود: این کار مانع از اعمال سلایق در انتخاب کادر فنی می‌شود، یعنی اگر ۲۰ فاکتور را مشخص کنیم تا افراد طبق فاکتور ها و یک خط کش انتخاب شوند به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی، این کار باعث می شود تا کسی که رییس فدراسیون است برای انتخاب کادر فنی نتواند سلیقه‌ای عمل کند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا