پاسخ هیئت کاراته استان گیلان به اظهارات اخیر آرین‌خو

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت ارسالی هیئت کاراته استان گیلان در پاسخ به اظهار ات آرین‌خو به شرح زیر است:

با سلام
احتراماً در پاسخ به درج انتشار مصاحبه بخش رزمی سرویس ورزشی خبرگزاری وزین تسنیم در تاریخ ۲۹/۱/۹۵ به شماره شناسه ۱۰۵۰۸۲۲ با استاد محمد آرین‌خو پیشکسوت محترم و بزرگ کاراته کشور موارد ذیل جهت روشن شدن و تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایند حسب قوانین و مقررات نسبت به درج آن در سایت مذکور اقدام مقتضی را به عمل آورند. هیئت کاراته استان گیلان پیشاپیش از مساعی ارزشمند، بی‌طرفانه، عدالت محور و شفاف خبرگزاری تسنیم که در حوزه اطلاع رسانی ورزش‌های رزمی صورت می‌گیرد صمیمانه تشکر می‌نماید.

قضاوت و مقایسه رفتار

۱- ضمن اقرار به پیشکسوت و بزرگ و مورد احترام بودن استاد آرین‌خو در بین بخشی از جامعه کاراته (تاکید داریم بخشی از جامعه کاراته) باید افکار عمومی را به قضاوت در نحوه برخورد استاد مسعود رهنما پس از جدایی از کادر فنی سال ۸۸ با شرایط سنی ۳۷ سال و برخورد استاد آرین خو پس از استعفا از مدیریت تیم‌های ملی سال ۹۴ با شرایط سنی بالای ۵۰ سال فرا می‌خوانیم. استاد آرین‌خو پس از استعفای اجباری و جدایی از کادر فنی به دلایل مختلف از جمله در مظان اتهام بودن برخی از اعضای کادر فنی منسوب وی به عناوین رشوه‌خواری و امثالهم، در رسانه ملی مسئولان و برخی از زحمت‌کشان کاراته کشور را به انواع و اقسام تهمت‌ها از قبیل بی‌صلاحیتی، فساد اخلاقی و خیانت محکوم نموده‌اند در حالی که استاد رهنما بعد از قطع همکاری در سال ۸۸ در کمال آرامش و احترام متقابل فقط از حق و حقوق خویش که حدود شش ماه با تیم ملی کار کرده بوده‌اند دفاع نموده‌اند. البته ایشان اذعان دارند که نحوه بیان دفاع سبب آزردگی آقای آرین‌خو شده بودو بعد سال‌ها رسماً در رسانه ملی از وی عذرخواهی نموده اند.نکته قابل توجه این است که عذرخواهی ایشان به دلیل درستی یا نادرستی مواضع نبود. بلکه رفع کدورت و رفع آزردگی استاد آرین‌خو بوده است و استاد رهنما همچنان به مواضع بحق خویش ایمان دارند.

سوال

۲- استاد آرین‌خو به عنوان کسی که در بخشی از جامعه کاراته همواره از او به عنوان مرد اخلاق یاد می کنند (تاکید داریم بخشی از جامعه کاراته) و جامعه کاراته گیلان نیز همچنین به این نظر احترام می‌گذارند، به عنوان رئیس سبک فعلی کان‌ذن‌ریو و از اعضا موثر هیئت رئیسه انجمن کان‌ذن به این سوال پاسخ صریح بدهند که در طول سالیان گذشته به چه میزان از برند و نام کان‌ذن‌ریو که متعلق به استاد مرحوم وارسته بنیانگذار فقید سبک در ایران بوده، احکام متعدد فروخته اند؟ آیا یک ریال به خانواده آن مرحوم پرداخت کرده و یا از ایشان اجازه این کار را داشته اند تابخش دیگر جامعه‌هم به اخلاق و جوانمردی استاد ایمان بیاورند؟ سایر موارد مبهم در خصوص نحوه گزینش کادر فنی در دوران مدیریت وی و شائبه رشوه‌خواری و استعفا اجباری یکی از سرمربیان بماند که به نظر ما هم کذب محض و توطئه بوده است.

تقدیر و تشکر

۳- هیئت کاراته استان گیلان از جناب آقای طباطبایی سرپرست محترم فدراسیون بدلیل ایجاد آرامش و ساماندهی بی‌حاشیه فرآیند انتخابات تقدیر و تشکر ویژه‌ای نماید. به نظر می‌رسد چنانچه ایشان کاندیدا می‌شدند یک فرصت برای کاراته کشور بودند. اولاً به دلیل اینکه به طور مثال آقای طباطبایی مانند کاندیدای مورد حمایت استاد آرین‌خو و گروه وابسته به آن علیرغم ۱۴ ماه سرپرستی و حمایت متولیان سازمان ورزش وقت‌ نتوانستند بدلیل کج‌خلقی‌ها و یا به هر دلیل دیگری رای اعتماد اعضاء مجمع کاراته که نماینده جامعه کاراته بوده‌اند را بدست بیاورند عمل ننمود، وعلیرغم وجود مقبولیت، تجربه و تخصص مدیریت آقای طباطبایی، ایشان جوانمردانه از کاندیداتوری صرفنظر کردند. ثانیاً به دلیل اینکه ایشان به دفتر کار کسی نرفتند و از کسی دعوت به همکاری نکرد که خواهان تغییر بنیان و ارکان کاراته کشور باشد. بلکه ابتدا با استفاده از خردجمعی شاخص‌هایی را تدوین، سپس کسانی که با شاخص ها مطابقت دارند به محل دفتر فدراسیون کاراته دعوت می‌نماید و سوابق، نظرات و برنامه‌های عملیاتی فنی را ارائه می‌دهند و پس از بررسی و تائیداز سوی خبرگان و پیشکسوتان کاراته منصوب می‌شوند.

در پایان روابط عمومی‌هیئت کاراته استان گیلان ضمن آرزوی خیر و برکت برای تمامی اعضای جامعه کاراته از استاد رهنما به عنوان سرمایه بزرگ ورزش کشور علی الخصوص کاراته پرافتخار ایران، خواهشمند است به عنوان نماینده مربیان سازنده، تحصیلکرده، برنامه‌محور و متخصص و همچنین بعنوان خبره ورزشی و استاد دانشگاه، همچنان در جلسات سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و جلسات کمیته فنی حضور موثر و مستمر داشته باشند، تا تلاشی در جهت استقرار عدالت، تخصص و اعتلای نام کاراته جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.

روابط عمومی هیئت کاراته استان گیلان

انتهای پیام/

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا