انتخاب کادر فنی تیم ملی باید بر اساس فاکتورهای مسابقات جهانی باشد

رئیس سابق کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: کار مربی در تیم ملی کاراته سخت است، چون باید تمام نخبگان این رشته در کشور را شناسایی کند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از بسیج پرس؛ جمشید سلیمی رئیس سابق کمیته فنی فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار ورزشی بسیج پرس گفت: کار مربی در تیم ملی کاراته سخت است، چون باید تمام نخبگان این رشته در کشور را شناسایی کند و علاوه بر آموزش آن ها را با هم هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی کاراته کاران در تیم ملی یکی از سخت ترین کارهای مربی است، عنوان کرد: در چند وقت اخیر بعضی از مسئولان بدون در نظر گرفتن معیارهای سرمربی گری در تیم ملی دست به تغییرات زدند و مربی که به سختی به تیم ملی راه یافته را به راحتی کنار گذاشتند.

پیشکسوت کاراته کشور با عنوان اینکه مربیان جوان و با تجربه باید در تیم ملی حفظ شوند، تصریح کرد: با توجه به قهرمانی تیم ملی کاراته کشور در مسابقات جهانی آلمان کادر فنی این مسابقات را تغییر دادند که همین امر باعث شد تا تیم ملی در مسابقات آسیایی ژاپن سوم شود و به آنچه که استحقاقش را داشت، دست نیابد.

وی با اشاره به تغییرات اخیر در فدراسیون کاراته اظهار داشت: طباطبایی سرپرست جدید فدراسیون کاراته از جمله مدیران ورزشی است و با کمک های سیدی مدیرکل سابق تربیت بدنی می توانیم شاهد رشد این رشته باشیم؛ تغییرات در راس فدراسیون نباید به تیم ملی و جایگاه کاراته در دنیا آسیب وارد کند.

رئیس سابق کمیته فنی فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: کاراته ایران در طول سال های گذشته به عناوین و افتخارات زیادی دست پیدا کرده اما متاسفانه این افتخارات نه تنها چیزی به این رشته اضافه نکرده، بلکه حواشی را افزایش داده مانند کسب مدال طلای کمیته تیمی جهان در مسابقات آلمان که نه تنها از کادر فنی حمایت نشد بلکه با اعمال سلیقه برخی این کادر فنی موفق را بی دلیل بیرون کردند.

وی افزود: فدراسیون کاراته باید رزومه مربیان را با توجه به نتایجی که در تورنومنت های مختلف کسب کرده اند، نگاه کند و اگر فدراسیون می خواهد مانند گذشته، کاراته ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد باید در تیم ملی از مربیانی استفاده کند که از شرایط فنی به علم روز دنیا نزدیک تر باشند چون هر مسابقه شرایط متفاوتی دارد و مربیان با تجربه خود باید تکنیک ها را به کاراته کاران آموزش دهند و این زمانی اتفاق می افتد که مربیان در کوران مسابقات حضور داشته باشند و انتخاب کادر فنی تیم ملی باید بر اساس فاکتورهای نیاز در مسابقات جهانی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا