مقام پنجمی، پایان کار تیم ایران در لیگ جهانی فرانسه

تیم ایران با کسب یک طلا و یک نقره و یک برنز در پایان روز آخر رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۶ فرانسه به رتبه پنجمی این رقابت ها دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، تیم ملی کاراته ایران توانست در این رقابت ها با کسب یک طلای سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم، یک نقره ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و برنز حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان در بخش کومیته در مکان پنجم جدول توزیع مدال ها قرار بگیرد.

سعید احمدی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت و سپس «ایریکلی» از گرجستان را ۳بر۲ از پیش رو برداشت و در ادامه «رادو آندریانلو» از فرانسه را ۶بر صفر شکست داد. احمدی در مبارزه سوم خود برابر «توماس کاسپر» اتریشی ۲بر صفر صاحب پیروزی شد و با برتری ۴ بر یک مقابل «عبدالله» از عربستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.
احمدی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «شینوهارا» از ژاپن رفت و با برتری ۳ بر صفر به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی در دیدار پایانی با شکست ماروین گارین فرانسوی به مقام اول این رقابت ها دست یافت.

همچنین ذبیح الله پورشیب پس از استراحت در دور نخست به مصاف کاراته کایی از فرانسه رفت و با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید.وی با همین نتیجه توانست حریفی از اکوادور را شکست دهد و در مرحله بعد با نتیجه قاطع ۸ بر صفر حریف ایتالیایی را با شکست بدرقه کند. پورشیب برای رسیدن به نیمه نهایی با حریفی از ترکیه مبارزه کرد و توانست حریف خود را یک بر صفر شکست دهد. کاپیتان تیم ملی توانست با شکست یک بر صفر حریفی از کشور میزبان به فینال این رقابت ها راه پیدا کند وی در بازی پایانی  با نتیجه ۲ بر صفر برابر آراگو ریتاریو از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره رقابت های لیگ جهانی فرانسه دست یافت.

در وزن ۶۸ + کیلوگرم بانوان نیز حمیده عباسعلی، دور اول استراحت داشت، در دور دوم بر نماینده فرانسه با نتیجه ۲ بر صفر غلبه کرد و سپس کاراته کایی از اکوادور را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت. در مبارزه سوم مقابل حریفی از فرانسه قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی بازنده شد و به نیمه نهایی راه نیافت.با صعود کاراته کای فرانسوی به فینال، عباسعلی هم برای کسب مدال در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد.

وی در این جدول ابتدا برابر حریفی از ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید، سپس مقابل نماینده دانمارک یک بر صفر برنده شد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

هر چند بازیکنانی همچون امیر مهدی زاده، هامون درفشی پور، ابراهیم حسن بیگی، سجاد گنج زاده، طراوت خاکسار، زهره برزگر و فاطمه صادقی تمام تلاش خود را برای کسب مدال در این دوره انجام دادند اما نتوانستند به تعداد مدال های تیم ملی ایران اضافه کنند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

medal

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا