مردانی: تصمیم باقری به ضرر خانواده‌اش تمام شد/ چک ضمانت فقط عامل بازدارنده است

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره مسابقات کاراته جام ایران زمین در حالی روز گذشته به پایان رسید که محمدعلی مردانی سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در حاشیه اختتامیه این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خوشبختانه یازدهمین دوره مسابقات جام ایران زمین هم به پایان رسید و شاهد بودیم که رقابت‌های خوبی در ایران برگزار شد. بارها گفته‌ام برگزاری چنین رقابت‌هایی در کشورمان باعث بالا رفتن سطح فنی کاراته‌کاهای کشور ما می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون در مقابل ناپدید شدن کاراته‌کای ایرانی شانه خالی می‌کند یا خیر، گفت: تمام افرادی که عضو فدراسیون جهانی هستند می‌توانند وارد سایت فدراسیون جهانی شوند و در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ثبت‌نام کنند. قبل از اینکه در شورای کمیته فنی اعزام این ۹ کاراته‌کا تصویب شود، ۵-۴ نفر اعلام کردند که برای حضور در این رقابت‌ها به صورت انفرادی ثبت‌ نام کرده‌اند و در تلاش هستند پس از دریافت روادید راهی کشور فرانسه شوند. آروین باقری هم جزء همان چند کاراته‌کایی بود که به صورت انفرادی برای حضور در لیگ کاراته‌وان ثبت‌نام کرده بود.

وی در ادامه عنوان کرد: باقری دعوتنامه را از سوی فدراسیون فرانسه دریافت کرده بود و تمام مراحل اعزام به پاریس را انجام داده بود. او در مسابقات جهانی اندونزی بازیکن ملی‌پوش ما بود و هیچ مشکل اخلاقی از او ندیده بودیم. برای اینکه او در یک کشور غریب با سن ۱۸ سال تنها نباشد تصمیم گرفتیم او نیز در کنار دیگر نفرات به پاریس اعزام شود. البته تمام هزینه حضور در این رقابت‌ها را پرداخت کرده بود. باقری نه مشکل سربازی داشت، نه اینکه مشکل برون‌مرزی؛ حالا نمی‌دانیم چرا این کار را انجام داده است. ما پس از اینکه متوجه شدیم این کاراته‌کاها به صورت انفرادی اقدام کرده‌اند بلافاصله در ثانیه‌های آخر به سفارت فرانسه نامه ارسال کردیم تا پاسپورت آنها در اختیار ما قرار بگیرد، اما مسئولان سفارت با درخواست ما مخالفت کردند و به همین دلیل ما از خانواده آنها چک ضمانت گرفتیم.

مردانی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما برای افرادی چک ضمانت می‌گیریم که مشکل سربازی داشته باشند. او به هیچ عنوان مشکل سربازی نداشت و هیچ عدمی برای خروج از کشور برای او وجود نداشت. طبق مصوبه وزارت ورزش و جوانان ۱۵ میلیون تومان چک ضمانت از افرادی که کارت پایان خدمت ندارند دریافت می‌شود اما ما از او ۲۰ میلیون چک ضمانت گرفته بودیم در واقع این کار ما عامل بازدارنده است و از همه نفراتی که به صورت انفرادی رفتند چک ۲۰ میلیونی گرفتیم.

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: آویشن باقری خواهر آروین کاراته کا است و در آینده حتما با اتفاقاتی که رخ داده او نیز با مشکل مواجه خواهد شد. به هر حال خانواده آروین باقری یک خانواده کاراته‌ای هستند که این اتفاق قطعا برای آنان مشکل‌ساز خواهد شد.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید چک ضمانت ۲۰ میلیون تومانی مبلغ کمی است، گفت: ما اصلا فکر نمی‌کردیم که قرار است چنین اتفاقی رخ دهد. اگر می‌دانستیم او چنین تصمیمی دارد اصلا اجازه نمی‌دادیم راهی فرانسه شود. باقری یک سرمایه برای ایران بود و اگر می‌ماند می‌‌توانست در آینده به موفقیت‌های بزرگ برسد. او کاپیتان تیم ملی جوانان و امید در مسابقات جهانی بود و یکی از چهره های مقام‌آور در مسابقات. او با این کار مشکلات زیادی برای خانواده خود درست کرده است.

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در پایان عنوان کرد: مدیر کل تربیت بدنی استان گیلان و رئیس هیأت استان او را تأیید کرده‌اند و ما در تلاشیم از سوی آنها بتوانیم با باقری ارتباط برقرار کنیم تا از تصمیمی که گرفته او را منصرف کنیم.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/XLZJJ7
[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا