طباطبایی: برخی از کارته‌کاها را ما به پاریس اعزام نکردیم/ در تلاشیم باقری را به ایران بازگردانیم

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، آروین باقری یکی از کاراته‌کاهای اعزامی کشورمان به رقابت‌های کاراته وان (لیگ جهانی) پاریس بود که روز پنج شنبه پس از آنکه به فرودگاه این شهر رسید، ناپدید شده و هنوز خبری از این ورزشکار در دست نیست. البته گویا این طور به نظر می‌رسد که وی قصد پناهندگی در کشور فرانسه را دارد و به همین خاطر حتی چمدان خود را نیز از فرودگاه پایتخت فرانسه دریافت نکرده است.

سیدحسن طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ناپدید شدن یکی از کاراته‌کاهای اعزامی به پاریس، اظهار داشت: کمیته فنی فدراسیون ۹ نفر را برای اعزام به لیگ جهانی کاراته وان پاریس به ما معرفی کرد و طبق برنامه ریزی مراحل قانونی را انجام دادیم و هزینه این نفرات را نیز فدراسیون پرداخت کرد. در واقع تمام مسئولیت این نفرات بر عهده فدراسیون کاراته بود. زمانی که اسامی نفرات اعزامی به پاریس مشخص شد ما مطلع شدیم تعدادی از کاراته‌کاها جداگانه برای حضور در نخستین مرحله لیگ کاراته وان اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همانطور که مطلع هستید ساختار کاراته‌وان‌ها به این شکل است که ورزشکاران رزومه خود را به فدراسیون جهانی ارسال می‌کنند و آنها نیز دعوتنامه‌ای به کاراته‌کاها ارسال می‌کنند و ورزشکاران نیز می‌توانند راهی این رقابت‌ها شوند. مسئولان فدراسیون فرانسه برای برخی از کاراته کاهای کشورمان دعوت نامه ارسال کرده‌اند تا در لیگ کاراته‌وان پاریس حضور داشته باشند آنها نیز اقدام به دریافت ویزا کرده و راهی پاریس شدند.

سرپرست فدراسیون کاراته در ادامه عنوان کرد: پس از اینکه متوجه شدیم برخی از کاراته‌کاها اقدام به دریافت ویزا از سفارت فرانسه کرده‌اند؛ بلافاصله با مسئولان سفارت فرانسه مکاتباتی انجام دادیم. به آنها اعلام کردیم، پاسپورت افرادی که به صورت شخصی اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند را به ما ارائه کنید، اما آنها مخالفت کردند و مدعی شدند پاسپورت هر شخص را به خود او تحویل می‌دهیم. متأسفانه سفارت فرانسه با درخواست ما همکاری نکرد و پاسپورت‌ها را در اختیار کاراته‌کاها قرار دادند.

طباطبایی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: ما پس از اینکه با این اتفاقات روبه‌رو شدیم آن چند کاراته‌کایی را که به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزا کرده بودند را به فدراسیون خواستیم و با آنها صحبت‌هایی را داشتیم. عملا ما نمی‌توانستیم جلوی اعزام آنها را بگیریم چون ویزا و پاسپورت در اختیار هر شخصی بود.

سرپرست فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا سرپرستی که به همراه تیم راهی مسابقات شده نمی‌توانست بلافاصله پس از ورود کاراته‌کاها به پاریس پاسپورت آنها را دریافت کند تا این اتفاق رخ ندهد، گفت: کسی که بخواهد تیم را رها کند و برود چه پاسپورت داشته باشد و چه نداشته باشد کار خودش را انجام می‌دهد و می‌رود حتی آن شخص می‌تواند به پلیس آن کشور مراجعه کند و از دست نفراتی که مانع رفتن هستند شکایت کند.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت او رایزنی‌هایی کرده‌اید یا خیر،‌گفت: ما از طریق هیأت کاراته استان گیلان و مسئولان ورزش استان با خانواده باقری رایزنی کرده ایم تا بتوانیم او را به کشور بازگردانیم. البته این حرف‌ها زود است که بخواهیم بگوییم او تصمیمی به بازگشت ندارد. ما باید با او صحبت کنیم و پس از آن در مورد این موضوع اظهار نظر کنیم. مسعود رهنما طی این چند روز به ما کمک زیادی کرده و پیگیر این موضوع است. باقری در یک خانواده کاملا ورزشی بزرگ شده و امیدوارم با خانواده خود تماس بگیرد و هر چه زودتر این مشکل رفع شود و به کشور بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید مبلغ ضمانت کم بوده است، عنوان کرد: اساسا مبلغ کم یا زیاد ضمانت مهم نیست. مهم این است که ما ابزار قانونی برای توجیه قانونی برای عدم اعزام آنها نداشتیم. ما برخی از کاراته‌کاها را به پاریس اعزام نکرده‌ایم و آنها اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند و حتی با مسئولان سفارت نامه‌ نگاری کردیم، اما متأسفانه آنها ویزا و پاسپورت را به کاراته‌کاها تحویل دادند. متأسفانه این رسم و سنت اشتباه است که در کاراته وجود دارد و امیدوارم که از این پس اتفاقات کمتری از این دست برای کاراته رخ دهد.

طباطبایی در پایان صحبت‌های خود که در مراسم اختتامیه مسابقات جام ایران زمین برگزار شد، حضور داشت، گفت:‌خوشبختانه امروز در حاشیه برگزاری دومین روز از مسابقات جام ایران زمین حضور داشتم. رقابت‌های خوبی را شاهد بودم که امیدوارم فضای کاراته بیشتر از این میزبان این رقابت‌ها باشد چرا که اگر در کشورمان چنین رقابت‌هایی برگزار شود قطعا به سود کاراته ایران است.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/4UM40A
[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا