یزدانی: اشتباهات داوری در هر مسابقه ای ممکن است رخ دهد

یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سطح بالای رقابت های جهانی اندونزی، گفت: اشتباهات داوری در تمامی رقابت ها ممکن است رخ  دهد و من تا به الان ندیدم که در رقابت های جهانی داوران از روی عمد نتایج یک مسابقه را تحت الشعاع قرار داده و به نفع یک بازیکن یا کشوری خاص رأی بدهند. سیروس یزدانی مدرس و کارشناس برجسته داوری کاراته عصر دیروز(جمعه) و در حاشیه رقابت های لیگ کاراته نونهالان و جوانه ها ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار پایگاه خبری کاراته نیوز،گفت: در این رقابت ها نتیجه ها هیچ ارتباطی با شانس ندارد و هر کشوری که تلاش و برنامه ریزی درست داشته باشد به نتیجه می رسد. تیم ملی ایران نیز نتایج خوبی را با توجه به شرایط و امکاناتی که داشت بدست آورد.

وی با اشاره به دریافت سوت طلایی برای اولین بار توسط یک داور ایرانی، عنوان کرد: محمد علی مردانی یکی از باسابقه ترین  داورهای ایرن در رقابت های جهانی است و با توجه به سابقه ی بیست ساله در جامعه داوری و قضاوت های خوب و بی حاشیه ای که داشت توانست این سوت را دریافت کند. البته کمی ناراحت کننده است که آقای مردانی در پنل داوری جهان حضور ندارد چرا که چند داوری که در این پنل حضور دارند درجات خود را از آقای مردانی دریافت کرده بودند.

نائب رئیس اسبق فدراسیون کاراته با بیان اینکه نیاز امروز کاراته ایران حضور رئیسی دلسوز و از جنس کاراته است،گفت: عقیده ی من بر این است که نیروی جوان با استفاده از حضور و تجربه پیشکسوتان در کنار خود می تواند به کاراته ایران کمک کند اما در شرایط فعلی شخصی که شرایط کاراته را درک کرده باشد و تجربه کافی و خوبی از حضور در کاراته را داشته باشد نسبت به یک جوان با سواد اما بی تجربه در کار مدیریتی می تواند بیشتر به کاراته حال حاضر ما کمک کند.

یزدانی قضاوت های انجام شده در رقابت های لیگ کاراته نونهالان و جوانه را خوب دانست و گفت: داوران جوان بسیار خوبی در حال پرورش هستند و مطمئناً در آینده ایران در بخش داوری هیچ مشکلی نخواهد داشت و در رقابت های آسیایی و جهانی نیز نماینده های بسیاری را در آینده شاهد خواهیم بود. البته ما در رقابت های جهانی داورانی با درجه پایین زیادی داریم و فدراسیون ما باید با یک برنامه ریزی درست آنها را تا دریافت درجات بالا همراهی کند سپس به دنبال جایگزینی داوران جدید باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا