پاسخگوی نتایج کاراته در اینچئون خواهم بود/ امپراتوری ژاپن در مالزی فروریخت

دبیر فدراسیون کاراته اعلام کرد نفرات تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی بر اساس استراتژی و منطق خاص انتخاب شدند و خودش پاسخگوی نتایج آنها است.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از مهر، کاراته ایران روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد، مسئولان فدراسیون قول برگزاری مسابقات انتخابی در فضایی آرام و با جرای کامل عدالت را داده بودند، هرچند به این وعده عمل شد ولی در نهایت انتخاب نفرات اصلی اعزامی به اینچئون حرف و حدیث زیادی در پی داشت.

امپراتوری ژاپن فرو ریخت
محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد مسابقات رده‌های سنی آسیا در مالزی گفت: کار ویژه‌ای در این دوره از رقابتها صورت گرفت و برای نخستین بار موفق شدیم با اختلاف زیاد بر ژاپن پیروز شده و قهرمان آسیا شویم. در واقع امپراتوری ژاپن را در مالزی فرو ریختیم. تلاش کادر فنی  و تک تک اعضای تیم ملی، حمایت خوب فدراسیون و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در مالزی نتیجه داد و موفق شدیم عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنیم.

دومین قهرمانی ایران در آسیا
وی ادامه داد: پیش از این در هنک گنگ هم قهرمان رده‌های سنی آسیا شده بودیم ولی با حداقل اختلاف نسبت به ژاپن، برای همان تیم زحمات زیادی کشیده شده بود و مسئولان، کادر فنی و کاراته‌کاها برای کسب قهرمانی آسیا تلاش زیادی کردند که جای تقدیر دارد. نمی‌خواهم آن قهرمانی را خدشه‌دار کنم ولی این قهرمانی با چهار مدال طلا بیشتر نسبت به ژاپن کار ویژه‌ای بود.

اردو، چرا تایلند؟
مدیر تیم‌های ملی کاراته در مورد انتقادات زیاد به برگزاری اردو در تایلند تاکید کرد: من هم این انتقادات را شنیده و خوانده‌ام ولی نتایج مالزی نشان داد تصمیم‌مان درست بوده است. من هم در مسابقات تایلند بودم و هم در مالزی، نفرات تیم در رقابتهای تایلند ضعف‌های زیادی داشتند که در اردوی مشترکی که پس از آن تشکیل شد، مربیان زحماتی زیادی کشیده و در مالزی شاهد به حداقل رسیدن همان نقاط ضعف بودیم. ضمن اینکه کادر فنی تمرکز خوبی پیدا کرد که ثمره آن قهرمانی آسیا بود.

از وزارت فراخوانده نشدم
وی در مورد بازگشت زودهنگام از مالزی و شایعه احضار او به وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر می‌خواستم روز آخر را بمانم، به دلیل شرایط پروازی باید دو روز بیشتر در مالزی می‌ماندم و چون در تهران کارهای تیم ملی و فدراسیون زیاد بود، برای استفاده بهینه از زمان در پایان مسابقات روز دوم به تهران برگشتم. اینکه به وزارت احضار شدم، صحت ندارد و شایعه بوده است زیرا اگر هم کاری بود، می‌توانستند دو روز صبر کنند.

19[64]

همراهان زیادی
دبیرفدراسیون کاراته در مورد همراهان زیاد این تیم در سفر به مالزی خاطرنشان کرد: این موضوع را نیز قبول ندارم. از کارمندان فدراسیون تنها بحری دبیر کمیته روابط عمومی تیم ملی را همراهی می‌کرد، عطایی رئیس کاراته تهران هم با هزینه شخصی به مالزی آمد و هیچ ارتباطی با کاروان اعزامی نداشت. نفرات بیشتری که تیم ملی را همراهی کردند، تنها کادر فنی بودند که برای هر کدام وظیفه‌ای تدارک دیدیم و آنها نیز در طول اردوها زحمات زیادی متحمل شدند و باید اعزام می‌شدند.

دعوت از کاراته‌کاها نیاز بود
وی در مورد علت خط خوردن و دعوت دوباره حیدری و حسن بیگی به اردوهای تیم ملی یادآور شد: دعوت از نفرات به اردوی تیم ملی بر اساس نیاز تیم ملی صورت می‌گیرد و با به این نتیجه رسیدیم که این نفرات در این برهه می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. با توجه به اینکه مسابقات جهانی آلمان را بعد از بازی‌های آُسیایی پیش رو داریم نفراتی را دعوت کردیم که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند.

چرا رفتند و چرا دعوت شدند؟
حیدری و حسن بیگی چند هفته قبل از انتخابی تیم ملی خط خورده و یک هفته بعد از انتخابی‌ها دعوت شدند و این نوع برخورد شایعه انتخاب نفرات مورد نظر کادر فنی را در پی داشت. آشوری در این خصوص اینگونه اظهار نظر کرد: تصمیمات تیم ملی بر اساس نیاز صورت می‌گیرد و ما این نیاز را در این برهه از زمان احساس کردیم حسن بیگی در مونته نگرو و حیدری در مالزی شرایط خوبی نداشتند و بر اساس نظر کادر فنی خط خوردند.

نیاز به شوک بود
وی یادآور شد: اکنون نیز صلاح دیدیم با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی تصمیم گرفتیم، یکبار دیگر به این نفرات فرصت دهیم. ضمن اینکه این دو نفر برای عملکرد بهتر نیاز به شوک داشتند که امیدوارم این شوک تاثیرگذار باشد و بتوانیم نتایج خوبی در آلمان شاهد باشیم.

دلایل منتقدان چندان منطقی نیست
مدیر تیم‌های ملی در مورد نتایج ضعیف کاراته‌کاهای ایران در وزن ۶۷- و انتخاب این وزن برای بازی‌های آسیایی تاکید کرد: همانطور که در بالا گفتم انتخاب‌ها بر اساس برنامه و یک استراتژی خاص صورت گرفته و تمام مسائلی که از سوی منتقدان مطرح می‌شود، در جلسات متعدد بحث شده و در نهایت این تصمیم اتخاذ شد.

در اینچئون سنت شکنی می‌کنیم
وی اضافه کرد: البته اینکه چون در طول سال‌های پیش در این وزن مدال کسب نکردیم، این وزن را انتخاب نکنیم چندان منطقی نیست و من مطمئن هستم در اینچئون سنت شکنی کرده و در وزن ۶۷- کیلوگرم مدال کسب می‌کنیم.

مسافران اینچئون به ژاپن می‌روند
دبیر فدراسیون در خصوص مسابقات کاراته وان ژاپن گفت: این مسابقات اوایل شهریورماه برگزار می‌شود و هر هشت کاراته کای ما که در دو بخش آقایان و بانوان قرار است به بازی‌ها اعزام شود، در این مسابقات شرکت داده می‌شوند.‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا