واکنش رئیس فدراسیون کاراته به عکس جنجالی؛ استراحت ملی‌‌پوشان در ایستگاه راه‌آهن ورشو

صبح امروز عکسی از وضعیت نامناسب تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی لهستان منتشر شد که صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته در مورد آن توضیخاتی ارائه داد.

به گزارش کاراته نیوز صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته درباره عکس منتشر شده از وضعیت تیم ملی کاراته در مسابقات وردگیمز لهستان به خبرنگار آنا گفت: «‌اول از همه من متاسفم برای شخصی که این عکس را گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده است. سفر ملی‌پوشان ما به لهستان بسیار طولانی بود و آنها باید با قطار از ورشو به وروسلاو یکی از شهرهای کشور لهستان که محل برگزاری مسابقات بود می‌رفتند. این قطار ۴۵ دقیقه تاخیر داشت به همین دلیل ملی‌پوشان ما از این فرصت برای استراحت استفاده کردند و در راه آهن ورشو کمی استراحت کردند. من نمی‌دانم کسی که این عکس را از قهرمانان ما گرفته منظورش چه بوده و چرا آن را منتشر کرده است.»

وی ادامه داد: «‌در مسابقات ورلدگیمز لهستان تنها کشوری که در محل اسکان تیم ها حضور پیدا نکرد، کشور ایران بود چرا که شرایط اسکان از نظر امکانات و بهداشتی بسیار نامناسب بود به همین دلیل آشوری سرپرست تیم بازیکنان را به هتل دیگری برد که شرایط مناسب‌تری داشت. این برای ما افتخار است که به هر شرایطی تن نمی‌دهیم و ملی پوشان ما در وضعیت نامناسب اسکان پیدا نمی کنند، جالب اینکه در همان خوابگاه‌ها قهرمانان کشورهای آمریکا، ژاپن ساکن شدند اما وقتی ما دیدیم شرایط مناسب نیست ترجیح دادیم که قهرمانانمان در آن خوابگاه نباشند.»

رئیس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موفقیت‌های اخیر کاراته اشاره کرد و گفت:«خوشبختانه کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ در چهار رده سنی قهرمان آسیا شد و تاکنون در هیچ رشته ورزشی این اتفاق نیفتاده است، ما در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین مسابقات ورلدگیمز لهستان موفقیت به دست آوردیم، تنها ارمغان ایران تا پیش از این در مسابقات جهانی دو مدال برنز بود اما امسال موفق شدیم بعد از ۳۶ سال به مدال طلا برسیم و ۴ مدال نقره هم کسب کنیم. همه این افتخارات قدرت کاراته ایران را در جهان نشان می دهد. در حال حاضر دو مسابقه مهم یکی مسابقات بازی های آسیایی جاکاراته ۲۰۱۸ و دیگری المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیش رو داریم که همه هدف ما کسب سهیمه المپیک و همچین کسب مدال طلای المپیک ژاپن است.»

فرجی به مشکلات کاراته از جمله نداشتن خانه کاراته اشاره کرد و گفت: «‌اقدامات اولیه برای فراهم کردن خانه کاراته انجام شده است. هدف اصلی ما تهیه زیرساخت‌های اولیه برای فدراسیون کاراته است تا بتوانیم در سایه برنامه‌ریزی‌های بلند مدت تمرینات و اردوهای خوبی برای ملی پوشان تدارک ببینیم. در نشستی که چندروز پیش در تبریز با روسای فدراسیون ها برگزار شد من در این مورد با داورزنی و سلطانی صحبت کردم و آنها هم قول همکاری به ما دادند. حتی در جلسه ای که در تبریز داشتیم قرار شد در قالب ماده ۸۸ خصوصی سازی امکاناتی را برای کاراته در نظر گرفته شود. تمام کارها در حال پیگیری است و امیدوارم که به زودی فضای خوبی در اختیار کاراته کاران قرار بگیرد. چرا که واقعا مشکلات زیاد است قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا زمان تمرین ملی پوشان با هم تداخل داشت و این موضوع ما را هم ناراحت کرد. به هر روی این کار در حال انجام است و فدراسیون هم همه تلاشش را برای حل این مشکل می کند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا