مربی ایرانی برای چهارمین بار لقب سرمربی لژیونر را بدست می‌آورد

احمد صافی به عنوان یکی از موفق ترین مربیان لژیونر ایرانی، برای چهارمین بار هدایت تیمی خارجی را عهده‌دار شد. احمد صافی در گفت وگو اختصاصی با “کاراته نیوز” ضمن بیان اینکه به توافق نهایی رسیده و تنها با امضای قرارداد رسما شروع به کار خواهم کرد گفت: در طی فعالیت هایی که در آسیا داشتم با رئیس فدراسیون سنگاپور آشنا شدم. و ایشان با توجه به رزومه کاری بنده دعوتنامه ای برای حضور در سمینار بعنوان مدرس برای من ارسال کردند. این سمینار برای تمرین تیم ملی آنها و ارزیابی کاراته این کشور بود. در واقع آنها برای حضور موفق در مسابقات شرق آسیا برنامه ریزی می کردند. که در این زمان من موفق شدم نظر رئیس فدراسیون سنگاپور را جلب کنم. و بعنوان یک ایرانی مفتخر شدم با آنها مذاکره نهایی کرده و تیم آنها را هدایت کنم.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من اگر در کشورهایی که مطرح نیستند ستاره بسازیم و موفق شویم، لذت بخش تر از آن است که در کشورهای مطرح با بازیکنان صاحب نام کار کرده و در حفظ نتایج آنها بکوشیم. البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که پیش از این من در سه کشور فعالیت داشتم. با اردن و پاکستان توانستم به فینال آسیا راه یابم. همچنین با کره جنوبی نیز موفق بودم و امیدوارم باتوجه به تجربه گذشته خود در کاراته سنگاپور نیز بتوانم تغییراتی ایجاد کرده و موفق شوم.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا بعد از مسابقات جنوب شرق آسیا قرارداد وی با سنگاپور به پایان میرسد بیان داشت: در واقع باتوجه به اینکه سنگاپور در زمینه ورزش، کشوری ضعیف می باشد و در خیلی از رشته ها نتوانستند موفق باشند باید در گام نخست برای حضور در بازی های آسیایی سهمیه کسب کنند. پس از کسب سهمیه باید دید که آیا دولت آنها اجازه به شرکت در بازیهای آسیایی را به آنها میدهد؟ و بعد از تصمیم گیری در این زمینه باید باتوجه به نتایج کسب شده ببینید آیا خواهان به ادامه همکاری با من هستند یا خیر؟ الان قرارداد بنده تنها تا پیکارهای شرق آسیاست.

صافی گفت: به زودی احتمال آن که تیم سنگاپور به ایران بیاید و یک کمپ تمرینی تشکیل دهیم زیاد است. و فدراسیون ایران در حال انجام مراحل قانونی آن است.

صافی در پایان با بیان اینکه کاراته ایران از سال ۲۰۱۲ استارت خود برای کسب موفقیت در سطح جهانی را زد گفت: کاراته ایران از سال ۲۰۱۲ استارت موفقیت خود را در سطح جهانی زده است. با یک نگاه اجمالی میبینم که نتایج ایران در سال ۲۰۰۶ خیلی خوب بود. سال ۲۰۰۸ ضعیف عمل کرد و در سال ۲۰۱۰ عملکردی بهتر از دوره قبل خود داشت. ولی از سال ۲۰۱۲ استارت خود را با تکرار مقام سوم تیمی جهان زد و سال ۲۰۱۴ اوج هنر کاراته ایران بود همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز میتوان گفت ایران تیمی منسجم داشت، ارتقا و ثبات در این تیم باعث شد که جزو سه تیم برتر جهان لقب گیرد. و من امیدوارم کاراته ایران این روند را همچنان ادامه دهد و تا به رتبه اولی دنیا در سال های آتی باتوجه به پتانسیل هایی که داریم دست یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا