آیا کاراته روی خوش به خود میبیند!؟

احمد صافی در یادداشت خود برای “کاراته نیوز”، به بررسی مسایل روز کاراته پرداخته …
سوالی که شاید دلسوختگان کاراته بعد از انتخاب محمدصادق فرجی بارها و بارها از خود پرسیده اند.
بعد از سالها کشمکش، تغییر و بی ثباتی و در یک انتخابات گرم و جذاب رییس جدید فدراسیون کاراته انتخاب شد اما مهر ابلاغ رییس جدید خشک نشده؛ شاهد حرف های درگوشی و آشکاردر میان بعضی ها هستیم که در این میان در حال حاضر امیدی به گرفتن جایگاهی ندارند از رسیدن به مسئولیت  نا امید  مانده اند . زمزمه هایی که از آن بوی حاشیه سازی به مشام می رسد انگار جامعه کاراته عادت به صبوری و از خود گذشتگی ندارد.
همه پُست میخواهند و همه سِمت و مسئولیت. وقتی سِمتی نداریم انتقاد می کنیم، می تازیم، تخریب می کنیم و به دَر و دیوار ناسزا می گوییم اما زمانی که مسئولیت داریم خود را مبرا از هر اشتباهی می دانیم.
همه خود را عالم، دانا، دلسوز و خدمتگزار کاراته می دانیم؛ دریغ از گذشت، دریغ از کمک و یاری بدونه چشم داشت. خدا هم در کارمان مانده است، زمانی که بیرون گود هستیم می گوییم لنگش کن اما وقتی درون گود هستیم چشم و گوش خود را می بندیم.
لطفا اجازه دهیم یک  دوره ۴ ساله بخاطر منافع ملی و بین المللی کاراته با یک مسئول و بدون تغییر به راه خودش ادامه دهد. لطفا به خاطر این همه استعداد و پتانسیل اجازه دهیم. حالا که این رشته المپیکی شده است، بیایید اختلافات بی اساس و بی نتیجه را کنار بگذاریم و از تحقیر، توهین و بی حرمتی به یکدیگر دست برداریم. افرادی که بیرون از فدراسیون مانده اند و دستشان از قدرت کوتاه است به جای سنگ اندازی کمک کنند تا مبادا این رشته ورزشی در آوردگاه های بزرگ جهانی و بین المللی ناکام بماند. همچنین آن مسئولینی که در رأس امور قرار گرفته اند تمام تلاش خود را به کار ببرند تا با تصمیمات نابجا و اشتباه این فرصت تاریخی از دست نرود.
کاراته المپیکی شده است پس المپیکی فکر کنیم و المپیکی عمل کنیم تا در توکیو همچون همیشه نتایج خوبی به دست آید و در تاریخ ورزش ایران برگ زرینی از این رشته ی ورزشی در دفتر افتخارات برجای بماند.
روزی دست خداست، عزت و ذلت هم دست خداست. تلاش، فداکاری، محبت و ایثار هرگز بی پاسخ نمی ماند. لطفا شتاب زده نباشیم. این رشته ی مدال آور نیاز به آرامش دارد، نیاز به پشتکار، همت و همکاری خالصانه دارد.
پس همه دست در دست هم دهیم تا کاراته به جایگاه واقعی خود که احترام و انضباط است برسد و به دنبال آن قطعا نتایج درخشان تری بدست خواهدآمد . البته قطعا نصیحت افرادی همچون استاد ناظریان و سایر اساتید در بخش اعظمی از کارها میتواند راهگشا باشد و با روحیات خوب و مثبتی که مجموعه فدراسیون و در راس ان اقای فرجی دارند قطعا در محافل دوستانه و در داخل فدراسیون میشود با خرد جمعی از حاشیه ها و مشکلات جلوگیری کرد . اجازه ندهیم با بی دقتی و مشکلات شخصی و اختلافات کوچک بار دیگر کاراته وارد حاشیه های مخرب گردد .
ازهمه پیشکسوتان، مربیان، ورزشکاران و رزمی نویسان عزیز انتظار می رود در این برهه ی زمانی اتحاد و همبستگی را در بین یکدیگر گسترش دهند. هر مطلبی را نگوییم و هر مطلبی را انتشار ندهیم. به امید موفقیت کاراته و جامعه کاراته در عرصه های جهانی و المپیک.
احمد صافی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا