پورشیب: می‌خواستم برای سومین‌بار در پاریس فینالیست شوم

کاراته‌کای وزن ۸۴- کیلوگرم ایران گفت: می‌خواستم در سومین سال حضورم در کاراته وان پاریس بازهم فینالیست شوم اما خوشحالم که بازهم جزو مدال‌آوران این دوره از مسابقات بودم.
به گزارش “کاراته نیوز” ذبیح اله پورشیب، کاراته‌کای وزن ۸۴- کیلوگرم که در لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس موفق به کسب مدال برنز شد، در خصوص پیکارهای این دوره از مسابقات به روابط عمومی فدراسیون کاراته گفت: سه دوره است که در این مسابقات حضور دارم و به ترتیب موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدم. می خواستم در سومین سال حضورم بازهم فینالیست شوم و با توجه به شرایط آمادگی‌ام از خودم این انتظار را داشتم که به هرحال نشد. اما خدا را شکر که بازهم روی سکو رفتم و این برای من بسیار ارزشمند است. البته از نوع مبارزاتم بسیار راضی بودم. هجومی مسابقه دادم و برای برد به روی تاتامی می‌رفتم. اما به هرحال باتوجه به اینکه کاراته، المپیکی شده است. سطح مسابقات بسیار بالا بود.

وی تصریح کرد: ۵ مبارزه اول بسیار خوب بود اما متاسفانه در مرحله نیمه‌نهایی به نماینده ژاپن باختم. «اراگا» ورزشکار شناخته شده و مطرحی است و سالهاست از بهترین‌های کاراته جهان است. البته من در این مبارزه به هیچ عنوان دست و پا بسته نبودم و قاطعانه می‌گویم حتی از مسابقات جهانی ۲۰۱۶ که مقابل این بازیکن به تساوی رسیدم و با اخطار نتیجه را واگذار کردم. عملکرد بهتری داشتم. حریفم خوب بود و من هم تلاشم را کردم، به هرحال باختم و نمی خواهم این را توجیه کنم اما می شد که نتیجه دیگر در این مبارزه رقم بخورد. برای نشان برنز هم با نماینده گرجستان که کاراته‌کای شناخته شده‌ای است رقابت کردم و در نهایت ۵ بر ۲ او را بردم.

دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۶ با اشاره به المپیکی شدن کاراته اظهار داشت: حالا تمام کشورها برروی کاراته سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند حداکثر سهمیه را در بازیهای المپیک بدست آورند. باتوجه به اینکه کاراته سهمیه ای است و رنکینگ ورزشکاران برای شرکت در المپیک حائز اهمیت است برای ما مهم است که در کاراته‌وان‌ها حضور مداوم داشته باشیم و آمادگی خودمان را حفظ کنیم. کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و قطعا با یک برنامه‌ریزی درست در المپیک ۲۰۲۰ به مدال می‌رسیم.

پورشیب در پایان خاطرنشان کرد: هیچ وقت از مسابقه دادن و مبارزه کردن خسته نمی‌شوم و زمانیکه شرایطم خوب باشد، برای حضور در تیم ملی تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا بازهم در مسابقات برون مرزی برای کشورم موفق به کسب مدال شوم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا