صافی: بازیکنان دانشگاه آزاد در فرانسه گل کاشتند/ کاراته ایران همچنان در قله اقتدار است

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: بعد از مسابقات جهانی اتریش همچنان کاراته کشورمان اقتدار خود را در دنیا حفظ کرده است.
به گزارش “کاراته نیوز” احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگار فارس، در مورد نتایجی که کاراته‌کاهای ایرانی در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان کسب کرده‌اند، گفت: رقابت‌های لیگ کاراته‌ وان به پایان رسید و شاهد بودیم که کاراته‌کاهای ایرانی نمایش درخشانی از خود در پاریس به جای گذاشتند. نکته جالب این رقابت‌ها این است که سمانه خوش‌قدم سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد است که همراه خاکسار در این رقابت‌ها حضور داشتند. سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب و سامان حیدری هر سه از کاراته‌کاهای تیم دانشگاه آزاد هستند. آنها با توجه به اینکه در لیگ بازی می‌کردند، با آمادگی نسبی راهی لیگ جهانی کاراته‌ وان شدند که در پایان نتایج خوبی را کسب کردند و در واقع گل کاشتند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با نتایجی که کاراته‌کاها در پاریس کسب کردند اتفاق خوبی افتاد؛ با توجه به اینکه ما در بخش کاتا نماینده‌ای نداشتیم و در بخش بانوان نیز تنها عباسعلی و خاکسار حضور داشتند و در وزن ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم نماینده‌ای نداشتیم، باز هم شاهدیم که کاراته ایران در رنکینگ سوم دنیا قرار دارد. این نشان می‌دهد بعد از مسابقات جهانی اتریش همچنان کاراته کشورمان اقتدار خود را در دنیا حفظ کرده است. در واقع ایران همچنان در قله اقتدار است.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: رقابت‌های کشورهای اسلامی طی چندماه آینده به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد. حساسیت این مسابقات به خاطر میزبان بودن باکو و با توجه به ترکیه که در مسابقات جهانی زخم خورده است، کار ما را سخت خواهدکرد. مصر در واقع قلب کاراته دنیا است. درخشش یک ازبکستانی در مسابقات و نمایندگان عربستان که هر از گاهی به مدال نزدیک می‌شوند، باعث می‌شود حساسیت مسابقات کشورهای اسلامی بیشتر شود.

صافی در ادامه خاطرنشان کرد: فدراسیون کاراته باید خودی نشان دهد تا در باکو خدایی ناکرده غافلگیر نشویم. البته به کشورهایی مثل مراکش و تونس هم نباید بی‌توجه باشیم آنها هم می‌توانند برای ما دردسرساز باشند. بالاخره اگر بخواهیم به کشوری مثل قزاقستان ارزش قائل شویم، باید بدانیم که رقابت حساسی در باکو در انتظار همه کشورها است. می‌توانیم این طور پیش بینی کنیم که سطح کشورهای اسلامی بسیار بالا خواهد بود و همه حاضرین در این رقابت‌ها را به چالش خواهد کشید.

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: خوشحالم از اینکه کاراته‌کاها با تمام مشکلات مالی راهی فرانسه شدند و نتایج خوبی را هم کسب کردند. باید از مربیان دلسوز که راهی پاریس شدند و مسئولیت را برعهده گرفتند تشکر کنم. برای کاراته دانشگاه آزاد هم خوشحالم که از نقش محوری و مناسب برای حفظ نخبه‌های کاراته تلاش بی‌شماری داشته است. دانشگاه آزاد جزو معدود تیم‌هایی است که در طول این سال‌ها منظم در لیگ کاراته حضور داشته و در واقع با برنامه‌ریزی در بخش مردان و بانوان جزو پرافتخارترین تیم باشگاهی بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: از محمد دادکان معاونت ورزش دانشگاه آزاد که برای سازماندهی و مدیریت خوب در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کند تشکر ویژه دارم. مدیریت او در دانشگاه آزاد به همراه همکارانشان می‌تواند الگوی بزرگی برای دیگر سازمان‌ها باشد.

صافی در پایان صحبت‌های خود، در مورد زمان برگزاری مسابقات سوپرلیگ کاراته گفت: قرار بود مسابقات ۹ بهمن برگزار شود اما با توجه به اینکه تعدادی از کاراته‌کاهای کشور راهی مسابقات لیگ جهانی فرانسه شدند، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند زمان برگزاری این رقابت‌ها را تغییر بدهند. البته ما اعلام کردیم با اعضای موجود در تیم دانشگاه آزاد هیچ مشکلی برای حضور در مسابقات لیگ نداریم اما به هر حال بچه‌ها درخواست خودشان را به سازمان لیگ ارائه کرده بودند تا زمان برگزاری مسابقات در کنار تیم‌های خودشان حضور داشته باشند. در حال حاضر طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ کاراته اواخر بهمن ماه هفته آخر دور رفت و هفته اول دور برگشت برگزار می‌شود. برای همه مسئولان فدراسیون کاراته آرزوی موفقیت می‌کنم. به هر حال امیدوارم محمدصادق فرجی هم با استفاده از تجربه گذشته و نگاه و افق به آینده‌ای که می‌تواند در کاراته تاثیرگذار باشد، موفقیت‌های دوچندانی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا