بیماری کاراته ایران درکوتاه مدت درمان نمی‌شود/ نباید عجله کرد

مربی پیشین تیم ملی گفت: کاراته ایران قابلیت تبدیل شدن به قدرت اصلی جهان را دارد به شرط آنکه واقعیت های آن دیده شود و با درس گرفتن از مدیریت های قبلی، مدیری توانا و دلسوز هدایت آن را برعهده گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز احمد صافی با اشاره به استعفای علیرضا سمندر ضمن بیان مطلب فوق به  مهر افزود: این سئوال که آیا کاراته ایران بعد از این همه حاشیه، شکست و پیروزی به نقطه ثبات و آرامش، تعادل و پیشرفت خواهد رسید؟ ذهن اهالی کاراته را به خود مشغول کرده و همین موضوع انتظارات از سرپرست فعلی فدراسیون را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

وی افزود: سرپرست فعلی کاراته که به نظر مرد سرد و گرم چشید ه ای می‌رسد و تجربه او برای هدایت دو فدراسیون المپیکی یعنی وزنه برداری و دوومیدانی می تواند به کار و توانایی ایشان برای هدایت کاراته کمک کند. به همین دلیل خانواده کاراته از خود می پرسند که طباطبایی تا چه حد می تواند کاراته را در مسیر درست قرار دهد؟

این کارشناس کاراته ادامه داد: البته تعجیل در انتخابات راه اشتباهی است که مسیر کاراته را قطعا هموار نخواهند کرد و لابی قدرت عده ای نقش مهمی در انتخاب افراد خواهد داشت آنهم افرادی که با ورودشان تحت تاثیر و خدمت به گروهی هستند که تاثیر مهمی در انتخابشان داشته و دارند.

صافی با اشاره با اینکه درس گرفتن از گذشته می تواند راهگشای کار باشد اظهار داشت: افراد بی تخصص، کم اراده با حداقل خلاقیت که کوچکترین نقشی در پیشرفت کاراته نداشته اند،  همواره باعث سرافکندگی این رشته شده‌اند و بدون شک  نمی توانند حلال گرفتاریهای امروز کاراته باشند. کاراته امروز مدیری می خواهد خلاق، آگاه پر نفوذ، منطقی و باهوش که با پیچ و خم راه در دو بخش داخلی و بین‌المللی آشنا باشد. اعتبار ایران و ایرانی را ارتقا بخشد و این همه استعداد و توانایی را به قله افتخار ببرد نه به دره سقوط.

وی ادامه داد: انتخابات زود هنگام و نفوذ سیاه در صاحبان رای قطعا حاشیه های کاراته را دو چندان کرده، وعده و وعید به انتخاب شده باز این رشته مستعد را بیمار تر از گذشته خواهد کرد. باید اوضاع کاراته و شرایط چند سال اخبر آن به دقت بررسی شود و وزارت ورزش باید راهکار مناسبی برای آن فراهم کند.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد افزود: کاراته ایران قابلیت تبدیل شدن به قدرت مطلق در جهان را دارد. ارتباط اصولی و بدونه تنش با کاراته قاره کهن و یک تصمیم عاقلانه برای برقراری و تفاهم درست با کاراته و مدیران ارشد و تاثیر گزار در فدراسیون جهانی نه تنها برای کاراته ما بلکه برای دنیای کاراته می تواند خوشایند باشد. سرمایه عظیم انسانی و امکانات موجود در این سرزمین بکر ما را می تواند مقبول کاراته جهان و دوستداران کاراته قرار دهد.

صافی در پایان با خطاب قراردادن سرپرست فدراسیون کاراته گفت: طباطبایی نباید این فرصت و مسولیت را به سادگی از دست بدهد. وی می تواند کاری فراموش نشدنی در کاراته ایران بعد از سرپری کردن ۱۰ سال حاشیه و درگیری انجام دهد. بیماری کاراته ایران در کوتاه مدت درمان نخواهد شد و به یک گروه متخصص نیاز دارد تا با بررسی کارشناسی شده و تحقیقات وسیع  شاهد نتیجه ای قابل تحسین در مدیریت فنی و اداری این فدراسیون باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا