شهرجردی: کار سخت‌تری نسبت به قهرمانی آسیا داریم/ امیدوارم توقعات را با مدال‌های خوشرنگ برآورده کنیم

سرمربی تیم ملی کاتای مردان تاکید کرد: سطح مسابقات کشورهای اسلامی از مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر است و کار سخت‌تری داریم.

به گزارش کاراته نیوز قاسم شهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: از طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته بابت این اعتماد تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم. فدراسیون کاراته به این تصمیم رسید که من را به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا انتخاب کند و امیدوارم علاوه بر موفقیت تیم در قونیه، شاهد انگیزه و پیشرفت کاتای کشور نیز باشیم.

وی در خصوص شرایط ابوالفضل شهرجردی، نماینده ایران در کاتای انفرادی گفت: در کشورهای اسلامی به نسبت قهرمانی آسیا کار سخت‌تری داریم، اما تجربه حضور در دوره گذشته را داریم. مسابقاتی که با کسب مدال برنز ابوالفضل همراه بود و در آن دوره کاتای تیمی حضور نداشت که امسال مجدد به این مسابقات اضافه شده است. می‌دانیم کار سخت است، اما نتیجه دور از دسترس نیست و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.

سرمربی تیم ملی کاتا در مورد احتمال بهتر شدن رنگ مدال شهرجردی نسبت به دوره گذشته افزود: با توجه به شرایط موجود و مدت زمانی که از دوره قبل تا به حال به تجربیات ما اضافه شده، بچه‌ها رشد چشمگیری در کاتای انفرادی و تیمی داشتند. نظرم در مورد بهتر شدن رنگ مدال انفرادی مثبت است و در کاتای تیمی نیز خیلی امیدوار هستم و بچه‌ها خیلی خوب تلاش کردند. فدراسیون نیز همکاری خوبی دارد و قرار است اردوی کاتا نیز‌ از هفتم مردادماه آغاز شود.

شهرجردی راجع به توقعات برای کسب مدال طلا از کاتای تیمی بعد از کسب مدال برنز مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸  گفت: ورزشکار حرفه‌ای می‌داند که هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد. یک سرماخوردگی کوچک در روز مسابقه می‌تواند نتیجه را تغییر بدهد و باید امیدوار باشیم همه چیز در روز مسابقه خوب پیش برود، اما ممکن است یکسری اتفاقات در طول کار پیش بیاید که از دست مربی خارج باشد. امیدوارم همه چیز خوب باشد و با کسب مدال خوشرنگ توقعات را برآورده کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه  بعد از کسب مدال تاریخ‌ساز در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ هرگز از تمرین دور نماندیم تا اختلاف خود را با رقبای داخلی و خارجی افزایش بدهیم. بچه‌ها ما در اغلب مسابقاتی که حضور داشته با دست پر بازگشتند و در قهرمانی آسیا سال گذشته نیز خوش درخشیدند. ما در دیدار فینال آسیایی سال گذشته به نسبت دوره‌های قبل عملکرد بهتری مقابل ژاپن داشتیم.

سرمربی تیم کاتا تصریح کرد: شاید اگر داورها نگاه مثبت‌تری داشتند چه بسا برنده مسابقه بودیم. دلیل ادعای من نیز نمرات بچه‌ها در کاتای تیمی است که اختلاف ما را با ژاپن به زیر یک نمره رسانده است و این در حالی است که اسپانیا نایب  قهرمان دنیا در مسابقات جهانی با ژاپن بیش از دو نمره اختلاف داشت. امیدوارم رفته رفته به مرحله‌ای برسیم که به زودی ژاپن را شکست بدهیم.

شهرجردی در مورد مصدومیت علی زند و شرایط فعلی او گفت: در سفر ریاست جمهوری به اراک و در کنترل سالن یکی از آیینه‌های موجود دچار شکستگی شد و با وجود تلاش مسئول نظافت، شیشه کوچکی به پای زند رفت و باعث پارگی یک سانتی شد. خدا را شکر شرایط زند خوب است و در حال حاضر مشکلی ندارد. اصلاً مشکلی برای حضور او در کشورهای اسلامی وجود ندارد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا