زنگنه: انتخابی‌های کاراته بی‌حرف و حدیث بود/ بازی‌های کشورهای اسلامی یک قهرمانی جهان کوچک است

مربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: تمام تیم ها در کوران مسابقات هستند، اما بازیکنان ما نزدیک به ۹ ماه است که تاتامی بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند که امیدوارم این موضوع برایمان مشکل ساز نشود.

به گزارش کاراته نیوز پگاه زنگنه در گفت‌وگو با میزان، درباره تشکیل اردوی تیم ملی کاراته بانوان اظهار داشت: دهمین اردوی آمادگی تیم ملی کاراته بانوان از ۱۷ تیر آغاز شده و تا روز ۲۵ همین ماه ادامه دارد و ۵ ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی تمرینات خود را با جدیت پیگیری می‌کنند. قرار است ۲۳ مرداد عازم قونیه شویم و رقابت‌های کاراته هم از ۲۶ مرداد آغاز می شود.

 

وی درباره برگزاری رقابت های انتخابی گفت: از نظر من شایسته ترین نفرات در اوزان مختلف به برتری رسیدند و جواز حضور در تیم ملی پیدا کردند. انتخابی ها بسیار شفاف و روشن برگزار شد، اما با این حال باز هم عده‌ای انتقاداتی می‌کنند که از نظر من منصفانه نیست.

 

مربی تیم ملی کاراته ادامه داد: خیلی‌ها به ما گفتند کادرفنی باید خودش بازیکنان را انتخاب می‌کرد که در آن صورت انتصاب صورت می‌گرفت که از نظر من عادلانه نیست. منصفانه‌ترین راه برای رسیدن به پیراهن تیم ملی همین رقابت‌های انتخابی است که ما بر صحت و سلامت آن اطمینان داریم.

 

زنگنه در واکنش به عدم برگزاری بازی‌های تداراتی اظهار کرد: این یک ضعف بزرگ است که نمی‌توانیم چشمان خود را روی آن ببندیم و قطعاً در روند آماده‌سازی ما تأثیر منفی خواهد داشت، اما چاره‌ای نیست و باید با تمرین و شبیه‌سازی مسابقات کار را پیش ببریم. متأسفانه تمام تیم ها در کوران مسابقات هستند، اما بازیکنان ما نزدیک به ۹ ماه است که تاتامی بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند که امیدوارم این موضوع برایمان در قونیه مشکل ساز نشود.

 

مربی تیم ملی با اشاره به اینکه بازی‌های کشورهای اسلامی میدان بسیار دشوای است، خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل ترکیه، مصر و آذربایجان در بخش بانوان نفرات بسیار خوبی را در اختیار دارند و کار ما در ترکیه بسیار دشوار است چون اگر اغراق نباشد یک رقابت‌های جهانی کوچک را تجربه خواهیم کرد. با تمام این تفاسیر کاراته کاهای ایرانی در روزهای سخت همیشه بهترین عملکرد را داشتند و مطمئن باشید قرار نیست از پیش بازنده باشیم و از اعتبار کاراته ایران در این بازی‌ها دفاع می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا