رفتار حرفه‌ای بزرگان تیم ملی کاراته در پذیرش قواعد بازی

نکته برجسته رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، رفتار حرفه‌ای و درست بزرگان تیم ملی در پذیرش شکست بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، همیشه دیدن نیمه خالی لیوان راحت‌ترین کار ممکن است، اما برخی اوقات غافل شدن از نیمه پر باعث می‌شود که اتفاقات خوب به درستی دیده نشود و مسیر اصلاح  به طور کامل بسته شود.

همواره با شنیدن خبر برگزاری انتخابی تیم‌های ملی کاراته در سالیان اخیر، برجسته شدن غلبه حاشیه بر متن بوده است. موضوعی که  نتایج مسابقات را تحت تاثیر حواشی خارج از  تاتامی و اعتراضات به عملکرد داوران قرار داده بود. اتفاقی که پیش‌بینی می‌شد در انتخابی این دوره تیم ملی کاراته برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز تداوم داشته باشد و حتی با اتفاقات سه وزن نخست این مسابقات، تکرار این اتفاقات در اوزان سنگین‌وزن نیز موضوع طبیعی به نظر می‌رسید.

جایی که قرار بود دوباره شاهد حضور بازیکنان پرافتخار و باتجربه تیم ملی روی تاتامی و رقابت آنها با جوانان انتخابی باشیم. اوزانی که با توجه به دیدارهای نزدیک ، احتمال امکان تکرار تجربه‌های تلخ گذشته را به وجود می‌آورد، اما این بار بزرگان تیم ملی با وجود شکست و از دست دادن فرصت حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، در حد افتخارات خود رفتار و بدون کمترین اعتراض خارج از عرف این نتیجه را پذیرفتند و حتی برای جوانان جایگزین خود آرزوی موفقیت کردند

بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب سه کاراته‌کا پرافتخاری بودند که این بار از آزمون انتخابی به عنوان افراد پیروز خارج نشدند، اما رفتار آنها  در پذیرش شکست، نکته برجسته‌ای بود که می‌تواند در آینده منجر به اصلاح اتفاقات تلخ حاشیه‌ای شود. این کاراته‌کاها این بار وظیفه بزرگی خود را به خوبی ایفا کردند و نشان دادند که پذیرش شکست یکی از ابتدایی‌ترین قواعد بازی است. این در حالی است که با وجود افتخارات زیاد این بزرگان، در سالیان اخیر همواره یک حساسیت و هجمه  روی حضور آنها در انتخابی وجود داشت و برخی اعتقاد داشتند با حضور این نفرات هیچگاه جوانان فرصت حضور در تیم ملی را پیدا نخواهند کرد.

تصور غلطی که این بار با برگزاری بهتر مسابقات از سوی مسئولان فدراسیون کاراته و کادرفنی تیم ملی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، نقش بر آب شد و  رفتار حرفه‌ای بزرگان تیم ملی کاراته تبدیل به نکته برجسته و نیمه پر لیوان مسابقات  انتخابی شد. رفتاری که در صورت توجه درست به آن می‌تواند کلید راهی برای مسابقات آینده باشد و به جوانان کاراته ایران یادآور شود که به جای استیفای حق خود در فضای مجازی و اتهام زنی به عوامل مختلف، برای رسیدن به حق‌شان در تاتامی تلاش کنند.

از طرف دیگر با عملکرد خوب جوانان کاراته ایران بار دیگر اثبات شد که کاراته ایران هیچ وقت از لحاظ نیروی انسانی دچار مشکل نخواهد شد و همواره جوانانی خواهان فرصت هستند تا مسیر پرافتخار بزرگان کاراته ایران را ادامه بدهند. مسیری که در صورت هدایت درست می‌تواند منجر به برگزاری یک انتخابی درست و بدون حاشیه برای بازی‌های آسیایی سال آینده باشد و در نهایت با انتخاب یک تیم شایسته، مجدداً شاهد درخشش کاراته ایران در بزرگترین میدان ورزشی قاره کهن باشیم و کاراته دوباره نقش برجسته‌ای در معادلات ورزش کشور داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا