جوانان باانگیزه، باتجربه‌ها را کنار زدند/ نسل طلایی دوم شکل گرفت؟!

انتخابی‌های تیم ملی کاراته برخلاف سال‌های گذشته محل جولان جوانان بی‌نام و نشان بود، جوانانی که کوه انگیزه هستند و اگر حمایت‌های فدراسیون و کادر فنی باشد، می‌توانند تا سال‌های سال کاراته ایران را بیمه کنند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری برنا؛ پرونده مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته مردان روز گذشته یکشنبه پنجم تیرماه بسته و ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی مشخص شد.

با برگزاری رقابت های اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مهدی خدابخشی و مجید نیکوهمت به جمع علی مسکینی، مرتضی نعمتی و اصغر آسیابری پیوستند تا امسال ایران با تیمی جوان و متحول شده در قونیه ترکیه به روی تاتامی برود. رقابت های کاراته در باز یهای کشورهای اسلامی قرار است ۲۶ و ۲۷ مرداد برگزار شود.

مرحله نخست انتخابی تیم ملی کاراته ۲۵ خرداد به میزبانی سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و علی مسکینی، مرتضی نعمتی و اصغر آسیابری به عنوان نفرات برتر اوزان ۶۰- ، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم معرفی شدند.

بررسی وزن به وزن مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته حکایت از معرفی جوانان و تازه کارانی دارد که پیش از نام و نشان چندانی نداشتند اما عملکرد فوق العاده شان باعث شد حالا تعدادی از بزرگان این رشته ورزشی را کنار بزنند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علی مسکینی مثل انتخابی مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ عملکرد بهتری نسبت به مجید حسن نیا باتجربه داشت تا نماینده ایران در بازی های کشورهای اسلامی باشد. مسکینی سال گذشته به عضویت تیم ملی کاراته درآمد و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ به میزبانی قزاقستان مدال نقره را کسب کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم مرتضی نعمتی با پشت سر گذاشتن تمام رقبایش به پیراهن تیم ملی رسید. انتخاب نعمتی در شرایطی بود که در سال های گذشته امیر مهدی زاده، سید علی کریمی و امیر میرزایی مدعیان این وزن بودند اما این ورزشکار قمی با روند رو به رشد خود در نهایت به ترکیب اصلی تیم ملی راه یافت.

انتخاب نعمتی در شرایطی بود که امیر مهدی زاده پس از ناکامی در رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ دیگر بر روی تاتامی حاضر نشد تا مسیر برای کاراته کای جوانی چون نعمتی که اتفاقا هم استانی امیر مهدی زاده است، باز شود.

در وزن ۷۵- کیلوگرم علی اصغر آسیابری گوی سبقت را از بهمن عسگری ربود و به پیراهن تیم ملی رسید. در انتخابی وزن ۷۵- کیلوگرم و در روزی که علیرضا حیدری (قهرمان امیدهای آسیا ۲۰۲۱) و سامان عدالتی اخراج شدند و بهمن عسگری هم به دلیل مصدومیت نتوانست مسابقاتش را به پایان برساند، آسیابری به عنوان نفر برتر انتخاب شد تا مسافر بازی های کشورهای اسلامی شود.

انتخابی های این وزن نشان داد دست کادر فنی تیم ملی پر است، در کنار آسیابری، مهدی شهگل، سامان عدالتی و علیرضا حیدری با سن و سال کم و آمادگی بدنی خوب نشان دادند که کم کم عرصه برای باتجربه هایی چون بهمن عسگری که مدال طلای جهان ۲۰۱۸ را در کارنامه اش دارد، تنگ می شود.

جالب اینکه در انتخابی همین وزن سامان عدالتی جوان با نتیجه ۱۶ بر ۶ برابر اصغر آسیابری به برتری رسید و اگر اخراج داوران نبود، چه بسا سرنوشت این وزن تغییر می کرد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی پس از سال ها پشت سر ذبیح الله پورشیب ماندن، این بار از سد کاپیتان گذشت تا فیکس تیم ملی شود. خدابخشی در مسابقات انتخابی روز یکشنبه بسیار آماده نشان داد و در نهایت به چیزی که استحقاقش را داشت رسید. خدابخشی البته از آن دست کاراته کاهای باتجربه ماست که سابقه قهرمانی جهان با کومیته تیمی نیز در کارنامه اش است.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم و در حضور سجاد گنج زاده به عنوان قهرمان المپیکی کاراته، مجید نیکوهمت ۲۲ ساله ستاره شد و پیراهن تیم ملی را بدست آورد. نیکوهمت در رقابتی نزدیک با محمود نعمتی (برادر مرتضی نعمتی) به تیم ملی رسید. این کاراته کا اراکی به همراه نعمتی نشان دادند از سرمایه های کاراته در سنگین وزن به حساب می آیند.

در انتخابی روز یکشنبه سجاد گنج زاده با کوله باری از تجربه هم به نیکوهمت باخت، هم نعمتی تا مشخص شود که کار او مثل پورشیب، عسگری، مهدیزاده و … برای رسیدن به پیراهن تیم ملی دشوار شده است.

انتخابی های تیم ملی کاراته برخلاف سال های گذشته محل جولان جوانان بی نام و نشان ۲۱- ‌۲۲ ساله بود، جوانانی که کوه انگیزه هستند و اگر حمایت های فدراسیون و کادر فنی را همراه داشته باشند، می توانند تا سال های سال کاراته ایران را بیمه کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا