مسابقات قهرمانی قاره ای جدول برترین مدال‌های ایران در مسابقات قهرمانی کاراته AKF 2021

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ۴دراسیون‌جهانی کاراته مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امروز در آلماتی قزاقستان به پایان رسید. ایران با ۳۹ مدال و ۱۴ طلا در صدر جدول مدال‌های پایانی این رقابت‌ها قرار گرفت. میزبان قزاقستان و ژاپن نیز عملکرد قابل توجهی را به ثبت رساندند.
روز پایانی، ستاره های جدید کاراته آسیا در رده های بزرگسالان را تاج گذاری کرد. ژاپن در مسابقات کاتا حکمرانی کرد، زیرا نمایندگان کشور تولد این ورزش هر چهار طلا را به دست آوردند. ریو کییونا با اضافه کردن عنوان قاره ای به تاج جهانی خود و مدال طلای بازی های المپیک یکی از ستاره های این رویداد شد. قهرمان چهار دوره جهان در فینال کاتای مردانه احمد زیگی زارستا یودا از INAKF را شکست داد .
در همین حال، هیکارو اونو اولین عنوان قاره ای خود را پس از برتری در کاتای زن به دست آورد . نایب قهرمان فعلی مسابقات جهانی در فینال کریسدا پوتری آپریلیا از INAKF را شکست داد.
ژاپن نیز در کاتای تیمی پس از غلبه بر INAKF و ایران به ترتیب در تیم زن و مرد قهرمان شد.
چهار طلا برای ژاپن در کومیته
یوزوکی ساوایی با شکست دادن ستاره محلی و دارنده مدال برنز بازی های المپیک از قزاقستان (۵-۵) در وزن ۶۸+ کیلوگرم زنان، یوزوکی ساوا بزرگترین ناراحتی روز را رقم زد . این اولین عنوان در رده های بزرگسالان برای کاراته کا ژاپنی است.
در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم کومیت زن ، مدال طلا نیز به ژاپن رفت تا کایو سامیا چهارمین تاج قاره ای خود را به دست آورد. نماینده ژاپن با نتیجه ۹ بر ۲ مبینا حیدریوزمچلوه از ایران را شکست داد.
عملکرد چشمگیر کاراته کاهای ژاپنی در رده های کومیت مرد ادامه یافت و سوئیچیرو ناکانو در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کومیته مرد عنوان قهرمانی را کسب کرد . ناکانو در فینال ۷-۱ فهد الخاتمی از عربستان را مغلوب کرد.
آخرین عنوان ژاپن در کومیت توسط یوسی ساکیاما در وزن ۷۵- کیلوگرم کومیت مردانه به دست آمد . ساکیاما که برای اولین بار قهرمان قاره شد، در فینال ۳ بر ۲ سلطان الزهرانی از عربستان سعودی را شکست داد.
میزبان قزاقستان سه مدال طلا را جشن گرفت
مولدیر ژانگبیربای، ستاره محلی و المپیکی با عنوان قهرمانی قاره ای خود در وزن ۵۰ کیلوگرم کومیت زن، در خانه خیره شد . دارنده دو مدال لیگ برتر کاراته ۱، جونا تسوکی از فیلیپین را در فینال مهیج ۹ بر ۵ غافلگیر کرد.
آندری آکتائوف نیز با قهرمانی در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، پرچم کشور برگزارکننده را به بالای سکو رساند. آکتائوف در فینال ۴ بر ۳ یاسر برگی از عربستان را شکست داد.
آخرین عنوان برای میزبان در کومیته تیم مردان به دست آمد. قزاقستان در یک فینال هیجان انگیز ایران را شکست داد.
ذبیح الله پورشب عملکرد فوق العاده ایران را به پایان رساند
تیم ایران با ۱۴ مدال طلا یک تورنمنت چشمگیر را پشت سر گذاشت. در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، ذبیح الله پورشب آخرین تاج را برای ملت قدرتمند این ورزش به دست آورد . برنده بزرگ این رده در فینال ریکیتو شیمادا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد.
طارق حامدی در مال کومیته +۸۴ کیلوگرم غالب است
طارق حامدی از عربستان سعودی که تازه مدال نقره بازی های المپیک را به دست آورده بود، پس از تسلط بر وزن ۸۴+ کیلوگرم کومیته مردان، دومین عنوان قاره ای خود را به دست آورد. کاراته‌کای عربستانی در فینال با نتیجه ۴ بر صفر صالح اباذری از ایران را شکست داد.
ویتنام در روز پایانی دو مدال طلا گرفت
هیئت ویتنام در آخرین روز این رقابت ها دو مدال طلا را جشن گرفت تا در رده ششم جدول مدال ها به پایان برسد.
Thi My Tam Hoang با شکست ۷-۲ Tsui-Ping Ku از چین تایپه در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کومیت زن قهرمان قاره شد در حالی که تیم زن در فینال این دسته از امارات متحده عربی را شکست داد.
نام های جدید در آلماتی درخشیدند
در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم کومیت زنان ، سارا علامری از امارات پس از پیروزی ۲ بر ۱ مقابل جیمی کریستین لیم از فیلیپین به مقام قهرمانی رسید.
در همین حال، عبدالله حماد از اردن، افراد مورد علاقه خود را غافلگیر کرد و در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کومیته مردان تاج را از آن خود کرد . حماد با نتیجه ۲ بر یک علی مسکینی از ایران را شکست داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا