کاراته انتخابی المپیک؛ناکامی مهدی‌زاده و فرصتی که سوخت

«امیر مهدی‌زاده» کاراته‌کای باتجربه کشورمان که با اُفت شدیدی مواجه شده است با قبول شکست سنگین مقابل نماینده اردن از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند. فرصتی که با اصرار مسوولان فدراسیون و کادر فنی برای اعزام مهدی‌زاده به مسابقات از بین رفت.

 به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا؛ آخرین مرحله رقابت‌های کاراته گزینشی المپیک از امروز(جمعه) به میزبانی شهر پاریس فرانسه آغاز شد و سه روز ادامه خواهد داشت.

 ایران چهار نماینده در این رویداد دارد که در روز نخست، «فاطمه صادقی» در کاتای انفرادی زنان و «امیر مهدی‌زاده» در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کومیته مردان نمایندگان ایران هستند.

 در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم مردان، «امیر مهدی‌زاده» ملی‌پوش باتجربه و عنوان‌دار ایران در دور نخست استراحت داشت و سپس نماینده تونس را از پیش‌رو برداشت.

 مهدی‌زاده در ادامه برابر «عبدالرحمن مصطفی» از اردن که مدال طلای آسیا را در کارنامه دارد با نمایشی بسیار ضعیف و نتیجه سنگین هشت بر یک شکست خورد.

 با این شکست، فرصت کسب سهمیه در این وزن از دست رفت تا حسرت برای کاراته ایران باقی بماند.

 در حالی‌که مهدی‌زاده با وجود داشتن افتخارات زیاد، مدت‌هاست از دوران اوج فاصله گرفته و در مسابقات مختلف با ناکامی مواجه می‌شد بازهم با اصرار مسوولان فدراسیون و کادر فنی به پاریس اعزام شد. اعزامی که ناکامی امیر در آن قابل پیش‌بینی بود.

 علاقمندان به کاراته در انتظار پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسوولان فدراسیون و کادر فنی هستند تا دلیل اصرار به اعزام مهدی‌زاده در مسابقات مختلف با وجود شکست‌های متعدد را شفاف‌سازی کنند.

 حتی «غلامرضا دباغیان» مربی سازنده مهدی‌زاده نیز از سوی فدراسیون به پاریس برده شد تا شاید راه حلی برای موفقیت باشد که این اقدام نیز سودی نداشت. بماند که در این سفر، چهار کاراته‌کای ایران را چندین نفر در فرانسه همراهی کردند.

 در نهایت جوانان و نفرات مستعدی پشت خط مهدی‌زاده ماندند اما در نهایت سهمیه این وزن به ایران نرسید. اتفاقی که قابل‌ پیش‌بینی بود اما برخی نخواستند با واقعیت‌ها کنار بیایند.

 پیش از این در کاتای انفرادی زنان، «فاطمه صادقی» به مرحله نهایی رسید و امشب برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کند.

 وی در دور نهایی با رقیبانی از فرانسه، ترکیه و آلمان مصاف می‌دهد و در صورت قرار گرفتن در جمع سه نفر برتر، المپیکی خواهد شد.

 «رزیتا علیپور» و «ابوالفضل شهرجردی» دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که فردا به مصاف حریفان می‌روند.

کاراته ایران پیش از این توسط «حمیده عباسعلی»، «سارا بهمنیار»، «بهمن عسگری» و «سجاد گنج‌زاده» به چهار سهمیه المپیک توکیو رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا