پورشیب: قهرمانان ورزشی زیر سایه پولشویی در فوتبال قرار دارند/ مسئولان فقط در کوران مسابقات پیگیر ما هستند

کاپیتان تیم ملی کاراته درباره شرایط این روزهایش توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روزهایش، پیگیری مسئولان از شرایط قهرمانان ورزشی، قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته و … توضیحاتی را مطرح کرد.

  • درباره شرایط این روزهایتان بیشتر توضیح دهید.

فعلا در تهران تمرینات انفرادی ام را دنبال می‌کنم و این روز‌ها نمی‌توان درباره برگزاری مسابقات پیش بینی دقیقی داشت چرا که کرونا همه مسابقات ورزشی را به تعطیلی کشانده و حالا هم که این ویروس منحوس در نرخ ابتلا دچار فراز و نشیب شده است. امیدوارم به زودی با کمک یکدیگر این ویروس ریشه کن شود همه به زندگی عادی شان برگردند.

  • در کنار رسانه‌ها و فدراسیون کاراته، مسئولان این روز‌ها تا چه اندازه با شما در ارتباط بوده اند؟

رسانه‌ها همیشه جویای احوال ما هستند و از همه اصحاب رسانه با توجه به اینکه ورزش تعطیل است، اما با ورزشکاران در ارتباط هستند سپاسگزارم. امیدوارم مسئولان هم در کنار رسانه‌ها جویای احوال ما باشند. چند ماهی است که مسئولان هیچ خبری از ما نگرفته اند و امیدوارم فقط در کوران مسابقات و مدال آوری جویای احوال ما نباشند و حمایت هایشان را از ما دریغ نکنند. تا چند وقت گذشته هر ۲۰ روز یک بار مسابقه داشتیم و تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتیم و برای هر مدال می‌جنگیدیم، به هر حال ما هم ایرانی هستیم و به عنوان ورزشکار برای بالا بردن پرچم کشورمان تلاش کرده و زحمت می‌کشیم که مشخصا دوست داریم همواره مسئولان هم جویای حال ما باشند.

  • گلایه‌هایی از شرایط نابسمان فوتبال داشتید. چرا از اوضاع این رشته ورزشی دلخور هستید؟  

کاش ما هم مانند فوتبالیست‌ها به چشم می‌آمدیم. دستمزد فوتبالیست‌ها چند برابر سایر ورزشکاران است، اما بازیکن ملی پوش و غیر ملی پوش فوتبال شرایط به مراتب بهتری نسبت به ما دارند. فساد، دلالی و اختلاس‌های زیادی در فوتبال است و عموم مردم در جریان این اتفاقات هستند که با این قیمت ارز چه پول‌هایی به هدر رفته است. این پول‌هایی که صرف خارجی‌ها می‌شود باعش می‌شود تا ورزشکارانی مانند ما فراموش شویم. باید مدیران باشگاه‌ها و افراد در فدراسیون فوتبال که باعث و بانی این موضوع و شکوایه‌های مختلف در فوتبال هستند، نسبت به این اتفاقات پاسخگو باشند. این حرف من نیست و همه مردم با من هم عقیده هستند.

  • نظارت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان چگونه بوده است؟

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک همواره تلاش کردند تا تبعیضی که میان ما و سایر ورزشکاران به وجود آمده را به حداقل برسانند، اما باید جلوی مافیای فوتبال گرفته شود، چون دلال‌ها اجازه نمی‌دهند این پول‌ها در جای دیگری هزینه شود. این پول‌ها از جیب مردم خرج می‌شود و امیدوارم جلوی این اتفاق گرفته شود و از کشور خارج نشوند. مسئولان ورزشی باید عملکرد باشگاه‌های دولتی را کنترل کنند و پول‌های رد و بدل شده را زیر نظر بگیرند. بسیاری از مربیان خرج‌های زیادی برای فوتبال داشته اند که باعث شده است روی پیشرفت ورزش‌های دیگر هم تاثیر بگذارد.

  • قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با همه احترامی که برای تمام تیم‌ها قائل هستم، اما تیم دانشگاه آزاد لایق قهرمانی بود و ما هم در این مسیر دست به دست هم دادیم تا به این عنوان برسیم. دانشگاه آزاد تیم با ریشه‌ای در کاراته است و همه در جریان هستند که چه خدمت بزرگی به این رشته ورزشی کرده است و حمایت این تیم نباید نادیده گرفته شود و باید از مدیران این مجموعه تشکر ویژه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا