سعادتی: شاید ناکام ترین کاراته کا ایران باشم/ به دنبال مدال های آسیایی و جهانی ام

پس از معرفی شدن فاطمه سعادتی به عنوان نفر اول وزن ۵۵- کیلوگرم امید در رقابت های کاراته وان تصمیم گرفتیم تا به سراغ دارنده تنها طلایی مسابقات جوانان آسیا در سال ۲۰۱۶ برویم و با او گفتگویی داشته باشیم.

فاطمه سعادتی گفتگوی خود با خبرنگار ما را اینگونه آغاز کرد: کاراته را از سال ۱۳۹۰ نزد خانم‌ رحیمی آغاز کردم و در ادامه با خانم طیبه محمدی ادامه دادم‌ تا سرانجام در سال ۹۶ جهت پیشرفت بیشتر و رسیدن به آرزوهایم از استان لرستان به استان‌مازندران نقل مکان کردم تا مسیر قهرمانی را زیر نظر الگوی ورزشی خودم، ‌فاطمه چالاکی ادامه دهم.

او که پیش از شیوع کرونا،  نفر اول رنکینگ ‌سوپر لیگ سال جاری را در وزن خودش داشت گفت:  در سال ۲۰۱۵ در رده سنی جوانان به اردوی تیم ملی دعوت شدم و پس از گذراندن اردوهای مختلف توانستم در مسابقات آسیایی قزاقستان در سال ۲۰۱۶ با شکست حریفانم،  تنها مدال طلا رده سنی جوانان را کسب نمایم. پس از آن نیز به مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۶ در کشور اسپانیا اعزام شدم اما تلاشم منجر به مدال نشد. سال بعد برای همراهی تیم ملی جوانان در رقابت های سال ۲۰۱۷ نیز با شکست تمام رقیبانم در انتخابی های درون اردویی به عنوان نفر اول وزن خودم معرفی شدم ‌اما به دلیل تصمیم فدراسیون کاراته مبنی بر اعزام بازیکنانی که بتوانند در المپیک جوانان آرژانتین شرکت نمایند و نرسیدن شرایط سنی نتوانستم تیم ملی را همراهی کنم و نفر دیگری جایگزین من شد.

سعادتی که سه مدال طلا انتخابی تیم ملی کاراته را در کارنامه دارد، اظهار داشت:   پس از آن کمی از نظر روحی تحت فشار بودم اما با حمایت های خانم چالاکی تصمیم گرفتم تا توانایی هایم را در ادامه مسیر نشان بدهم در نتیجه با تمام توان در رده سنی زیر ۲۱ سال به رقابت پرداختم تا در نهایت به عنوان نفر اول وزن خودم جهت حضور در لیگ‌جهانی چین انتخاب شدم اما باز هم تیم ملی رده های پایه کشورمان به این مسابقات اعزام‌ نشد.

سعادتی ادامه داد: با توجه به لطمه هایی که هربار به دلیل عدم اعزام به مسابقات بر من وارد شد اما هربار با انگیزه بیشتری رو به جلو حرکت کردم. در سال ۲۰۱۸ هم بار دیگردر رده سنی امید به عنوان نفر اول وزن ۵۵- کیلوگرم تا هفته پایانی در اردوی تیم‌ملی کاراته بودم اما باز هم فدراسیون‌کاراته به مانند دوره های گذشته تصمیم گرفت تیم را به مسابقات آسیایی و جهانی شیلی اعزام‌نکند تا دومین سال رده سنی امید را هم به همین راحتی از دست بدهم.

وی درباره نقش فاطمه چالاکی در ادامه دادن های متوالی در طول این سال ها گفت: اگر واقعیت را بخواهید هربار که از ادامه دادن کاراته نا امید می شدم او بود که با حرف هایش به من انگیزه می داد با صحبت های او در سالجاری در رقابت های کاراته وان شرکت کردم و از چهار مرحله رقابت های کاراته وان سال جاری‌ در سه مرحله نخست ‌توانستم‌ سه مدال طلا کسب کنم و به عنوان نفر اول رنکینگ باشم ‌اما با شیوع ویروس کرونا مسابقاتهای آسیایی و جهانی کنسل اعلام شد.

در پایان، نفر اول رنکینگ وزن ۵۵- کیلوگرم در سال ۹۹، درباره هدف خود از ادامه کاراته گفت: اگر به سال های گذشته ورزشیم نگاه کنم شاید من بدشانس و ناکام ترین کاراته کا ایران باشم اما با توجه به تمام اتفاقات تلخ ورزشی که در راه قهرمانی برایم رخداده است چون به خود و توانایی هایم ایمان دارم، دوباره با تمام توان تمرینات خود را زیر نظر فاطمه چالاکی مربی سختکوش و زحمتکشم ادامه می دهم تا بتوانم مدالهای قهرمانی آسیایی و جهانی را کسب نمایم و اگر کاراته دوباره شانس حضور در المپیک را پیدا کند تمام‌تلاشم را خواهم‌کرد که بتوانم‌ برای المپیک بجنگم .

این پایگاه خبری برای این کاراته کا ارزنده کشورمان  آرزوی موفقیت در ادامه مسیر را دارد و صحبت های این قهرمان را تلنگری بر مدیران باید دانست که با تصمیمات خود همواره سرنوشت گروهی را تحت تاثیر قرار می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا