مومنی: قطعا سوپرلیگ کاراته به سال آینده کشیده خواهد شد/ تبانی تیم‌ها محرز شود، برخورد می‌کنیم

رئیس سازمان لیگ کاراته گفت: با توجه به فشردگی مسابقات لیگ جهانی کاراته وان برای کسب سهمیه المپیک، قطعا سوپر لیگ کاراته به سال آینده کشیده خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز وحید مومنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص آغاز سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: هفته نخست چهاردهمین دوره سوپرلیگ کاراته کشور روز چهارشنبه ۸ آبان ماه برگزار شد. قرار است مسابقات در پنج هفته و طی ۱۰ مرحله برگزار شود. تمام تلاش ما بر این است با کمک و مساعدت مسئولان مجموعه ورزشی شهید شیرودی مسابقات سوپر لیگ کاراته امسال را به صورت متمرکز در سالن افراسیابی برگزار شود.

وی تصریح کرد: به نسبت سال گذشته که مسابقات با حضور ۱۰ تیم برگزار شد، امسال شاهد حضور ۲ تیم بیشتر هستیم اکثر تیم‌های بسیار خوبی هستند. در هفته نخست شاهد رقابت جوانان جویای نام و ستاره‌ها بودیم و امیدوارم شاهد لیگ پرباری باشیم.

رئیس سازمان لیگ کاراته کشور در پاسخ به این سوال که مالکیت مشترک برخی تیم‌ها باعث ایجاد حاشیه در هفته‌ها حساس لیگ نخواهد شد، گفت: ما امسال مسابقات را گروه‌بندی و قرعه‌کشی کردیم. طبیعتا اگر در مسیر قهرمانی تبانی تیم‌هایی که از افراد و مالکیت مشترک بهره‌ می‌برند محرز شود برخورد قانوبی با آنها صورت خواهد گرفت. در طی سال‌هایی که من مسئولیت داشتم تبانی ندیدم و تیم‌ها سرسختانه جنگیدند.

مومنی در خصوص حضور ملی‌پوشان در سوپر لیگ کاراته گفت: با تدبیری که اندیشیدیم هر تیم ۷ ملی‌پوش را بیشتر نمی‌تواند جذب کند و تنها در هفته نیز می‌تواند در کومیته از ۴ نفر آنها در ترکیب خود استفاده کند. ملی‌پوشان در لیگ حضور دارند و در چهار تیم مختلف پخش شده‌اند.

وی در خصوص زمان پایان سوپر لیگ کاراته عنوان کرد: تلاش ما برگزاری مسابقات در ۵ هفته است تا چهره قهرمان مشخص شود، البته با توجه به ترافیک برنامه‌های لیگ جهانی جهت کسب سهمیه المپیک لیگ به سال آینده کشیده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا