حیدری: ملی‌پوشان باید در کوران مسابقات باشند/ تلاش می‌کنم در کاراته وان اسپانیا باشم

دارنده نشان برنز لیگ جهانی کاراته وان ترکیه گفت: همه ملی پوشان باید در کوران مسابقات قرار داشته باشند و سوپر لیگ را باید به دید رقابت درون اردویی ببینیم.

به گزارش کاراته نیوز سامان حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که شرایط هفته اول سوپرلیگ کاراته از لحاظ فنی چطور بود،‌ اظهار داشت: هفته اول با شور و هیجان خوبی برگزار شد و شروع خوبی برای تیم دانشگاه آزاد بود. این تیم ۵ دوره قهرمانی را کسب کرده و تیم پرسابقه‌ای است. برنامه کادر فنی دانشگاه هم به این صورت است که دوباره عنوان قهرمانی را کسب کنیم. استفاده از بازیکنان جوان و باتجربه در ترکیب تیم برای رسیدن به سکوی قهرمانی است.

وی گفت: با توجه به اینکه مسابقات در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود، کیفیت فنی بالا رفته است. در هفته اول شاهد بودیم جوان‌های کم‌تجربه یک انرژی مضاعفی را مقابل ملی‌پوشان داشتند. این اتفاق باعث بالا رفتن حساسیت و جذابیت سوپرلیگ می‌شود. بازیکنان ملی‌پوش با اختلاف خیلی کمی مقابل جوانترها برنده می‌شدند.

عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد در سوپرلیگ در پاسخ به اینکه حضور احسان حیدری به عنوان مربی شما در تیم دانشگاه آزاد چقدر باعث بالا رفتن انگیزه شما در مسابقات می‌شود، عنوان کرد: قطعاً حس خوبی دارم که برادرم مثل همیشه کنار من است. ما در کرمانشاه هم دقیقاً همین شرایط را داریم. احسان همیشه کنارم بوده و تلاش‌های زیادی کرده و شایستگی این را دارد که در سطح ملی هم دوباره مربی‌گری کند. او این توانایی را در چند سال گذشته با بازیکنانی که به تیم‌های ملی جوانان و امید معرفی کرده به اثبات رسانده است. مهدی خدابخشی، علی مسکینی، عبدالله ولدی از جمله بازیکنانی هستند که با مربی‌گری احسان به تیم ملی رسیدند.

دارنده نشان برنز لیگ جهانی کاراته وان ترکیه خاطرنشان کرد: احمد صافی به عنوان سرمربی واقعاً برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. او در این چند سال به عنوان سرمربی همیشه حامی بازیکنانی بوده که برای کاراته تلاش می‌کند. او نگاهش به استان‌های محروم است و آنها را حمایت می‌کند. امیدوارم امسال با کسب عنوان قهرمانی مزد زحمات او را بدهیم.

حیدری در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها معتقدند ملی‌پوشانی که در مسیر المپیک قرار دارند، نباید در سوپرلیگ فعالیت کنند چون احتمال مصدومیت و از دست دادن المپیک برای آنها وجود دارد، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، اظهار داشت: بازیکنانی که در مسیر المپیکی قرار دارند، بهتر از من می‌توانند اظهارنظر کنند، اما همه ملی پوشان باید در کوران مسابقات قرار داشته باشند و محک بخورند. سوپر لیگ را ما باید به دید مسابقات درون اردویی نگاه کنیم. مصدومیت جزئی از ورزش است؛ مخصوصاً در رشته‌هایی که اصلاً مصدومیت با ورزشکاران عجین شده است. به هر حال مربیان هم در لیگ مراقبت بازیکنان ملی‌پوش هستند و خیلی آنها را تحت فشار قرار نمی‌دهند. انشاءالله که هیچ کدام از بازیکنان مصدوم نشوند و همه ما باید برای تمام ورزشکاران مخصوصاً کاراته‌کاها آرزوی سلامتی کنیم تا در المپیک بتوانند افتخارآفرینی کنند.

عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد در سوپرلیگ در پاسخ به این سؤال که آیا برای حضور در مسابقات لیگ جهانی اسپانیا برنامه‌ای دارید یا خیر، عنوان کرد: اکنون شرایط خیلی خوبی دارم، اما متأسفانه چندین مرحله از لیگ جهانی را از دست دادم. اعزام به این مسابقات هزینه دارد. اگر بتوانم شرایط را مهیا کنم، در لیگ جهانی اسپانیا حضور خواهم داشت. می‌خواهم برای ارتقای رنکینگ خودم تلاش کنم. الان در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم علی‌رغم اینکه ۶ ماه است از لیگ‌های جهانی به دور هستم، در رنکینگ ۴۰ قرار دارم. تمام تلاشم این است که با حضور در لیگ‌های جهانی رنکینگ خودم را ارتقا دهم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا