هروی: هت تریک در آسیا بار سنگینی روی دوش من گذاشت/ آبروی کاراته، آبروی من است

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: کسب سه دوره قهرمانی در کومیته تیمی آسیا بار سنگینی روی دوش من است و از امروز باید بیشتر تلاش کنیم تا خدای ناکرده اتفاقی برای کاراته ایران نیفتد، چون آبروی کاراته آبروی همه ماست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی کومیته مردان ایران در طول تاریخ کاراته ۷ بار عنوان قهرمانی در کومیته تیمی را از آن خود کرده است. در طول این ۷ بار عنوان قهرمانی که برای ایران رقم خورده، سید شهرام هروی سه بار به عنوان مربی تیم ملی در کنار تیم ملی حضور داشته و ۳ بار نیز به عنوان سرمربی هدایت کاراته ایران را برعهده داشته است. کسب سه دوره عنوان قهرمانی آسیا (کومیته تیمی) به صورت پیاپی باعث شده تا سرمربی تیم ملی ایران لقب آقای هت تریک را از آن خود کند و در واقع هروی با یارانش تاریخ ساز در کاراته ایران شوند. حالا نام او در تاریخ کاراته ایران به ثبت رسیده است.

سید شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که جام شانزدهم در قهرمانی آسیا به پایان رسید و آیا شما به اهدافی که داشتید در این جام رسیدید یا خیر، گفت: ما در قهرمانی آسیا سه هدف را دنبال می‌کردیم. هدف اول جمع‌آوری امتیازهای المپیکی بود. هدف دوم دو بار عنوان قهرمانی در کمیته تیمی را کسب کرده بودیم و برای هت تریک کردن به ازبکستان رفتیم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. هدف سوم دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا بود. به هر حال در این مسابقات شرایط، شرایط خوبی بود اما رقابت بسیار حساسی در مسابقات حاکم بود. خوشبختانه بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم موفق شد با برنزی که کسب کرد، جایگاه خود را در رنکینگ المپیک تثبیت کند. سجاد گنج‌زاده نیز به این شکل که بعد از مدت‌ها با کسب مدال برنز موفق شد به نفر اول وزن ۸۴+ کیلوگرم جهان در رنکنیگ برسد. پورشیب با کسب مدال با ارزش طلا توانست در رنکینگ المپیک ارتقای خیلی خوبی پیدا کند. حالا در وزن ۷۵+ کیلوگرم رقابت حساس برای کسی سهمیه المپیک بین پورشیب و گنج زاده اباذری خدابخشی و قراری زاده است که این نشان از قدرت تیم ایران است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما در کمیته تیمی خیلی خوب مبارزه کردیم، می‌خواستیم برای سومین بار سکوی آسیایی را از آن خودمان کنیم که این اتفاق مهم رخ داد. با شکست ژاپن و عربستان موفق شدیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. در فینال جنگ روانی که تیم عربستان به پا کرده بود ما موفق شدیم آنها را خیلی خوب شکست دهیم. از عملکرد بچه‌ها در این رقابت‌ها واقعا راضی بودم. آسیابری، خدابخشی، صالح اباذری، قراری‌زاده، باربد صداقت این نفرات خیلی خوب مبارزه کردند. اینکه ما نتوانستیم در مجموع کمیته انفرادی مردان از عنوان دوره قبل خود دفاع کنیم یکی از دلایل آن اتفاقی است که برای امیر مهدی‌زاده رخ داد. امیر تنها یک بازیکن نیست، او به تنهایی یک تیم است. بچه‌های ما به او وابسته هستند. مهدی‌زاده یکی از بازیکنان اثرگذار تیم ما است. این اتفاق شوک بزرگی برای تیم بود و حتی تا ۱۰ صبح فردای وزن کشی به دنبال رایزنی برای حضور مهدی‌زاده در مسابقات بودیم، اما متاسفانه نتوانستیم از فرصت استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، گفت: بهمن عسگری می‌توانست به همراه سجاد گنج‌زاده فینالیست مسابقه شود، اما شرایطی رقم خورد که این دو کاراته کا در پایان به مدال برنز رسیدند. پورشیب بعد از ۱۰ سال یک بار دیگر عنوان قهرمانی را کسب کرد آن هم در یک وزن دیگر که این کار بسیار بزرگی بود. او ۱۰ سال پیش در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم مدال طلا گرفته بود این دوره نیز در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم موفق شد عنوان قهرمانی را تکرار کند.

هروی با اشاره به اینکه با باختی که برای برخی از بازیکنان در این رقابت‌ها رقم خورد، چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود، گفت: همه بچه‌های ما برای رسیدن به مدال جنگیدند و آنها که نتوانستند مدال کسب کنند چیزی از ارزش‌هایشان کم نمی‌شود. این دوره از مسابقات شرایط خاصی داشت. تغییر رئیس آسیا و تیم جدید رخ داد حالا کاراته از انحصار شرقی‌ها درآمده و به غربی‌ها رسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد بانوان در این رقابت‌ها چطور بود،‌گفت: من به تیم ملی بانوان تبریک ویژه می‌گویم. آنها نشان دادند که می‌توانند با این روند در المپیک هم بدرخشند. در مجموع بانوان در کمیته تیمی و انفرادی اول شدند. ما یک تیم هستیم. بهر حال ما در چارچوب این مسابقات هدفمان یکی بود و دوست داشتیم کاراته ایران موفق شود که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. مربیانی مثل رشیدنیا، صافی، شاطرزاده، جودت، سلیمانی، نکوفر، خواجه حسینی  و نادربیگی از مربیان خارجی حاضر در سالن مسابقات بودند که انرژی مثبت به ما انتقال دادند.

سرمربی تیم کاراته در ادامه صحبت‌های خود گفت: اوج غرور و افتخار ما در روز آخر مسابقات بود. اهمیت این مسابقات شاید در بحث رنکینگ المپیک کمک نکند، اما اقتدار تیم ملی ایران در کمیته تیمی را نشان دادیم که ما توانستیم عربستان را شکست دهیم و در روز پایانی مسابقات سرود کشورمان در سالن مسابقات طنین‌انداز شد.

هروی در پاسخ به این سؤال که تا رسیدن به المپیک توکیو ۹ مرحله مسابقات وجود دارد و آیا در این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک حضور خواهید داشت یا خیر،‌گفت: ما ۹ مرحله دیگر تا کسب سهمیه المپیک فرصت داریم. در واقع ۷ مرحله آن امتیازهایی مثل قهرمانی آسیا دارند که باید تلاش کنیم از این مسابقات استفاده کامل را ببریم. سال ۲۰۱۹ تا امروز ما در ۷ مرحله مسابقه شرکت کرده‌ایم. ۵ بار در کمیته اول شدیم و دو بار هم دوم شدیم. این نشان می‌دهد تیم مردان کشورمان ثبات خوبی دارد. انشاالله با این روند حرکت می‌کنیم تا ماموریت‌مان در مسیر کسب سهمیه المپیک در سال ۹۸ به خوبی پایان برسیم.

تیم ملی کاراته مردان در مسابقات قهرمانی جهان(آلمان، اتریش و اسپانیا) و قهرمانی آسیا سه بار عنوان قهرمانی را کسب کرده و حالا شما لقب آقای هت تریک را از آن خود کرده‌آید که این اتفاق تا به امروز در تاریخ کاراته ایران رخ نداده است. از اینکه این افتخارات را شما با تیم ملی کسب کرده‌اید چه حسی دارید، گفت: از این موضوع خیلی خوشحالم. مسلما این اتفاق بار سنگینی روی دوش من است. از امروز دیگر باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم که خدای ناکرده اتفاقی برای کاراته ایران نیفتد. آبروی کاراته آبروی همه ماست. ما یک گروه هستیم از تمام مربیان، بازیکنان، کادر فنی تیم ملی، مسئولان فدراسیون و … که در این موفقیت‌ها تاثیر گذار بودند تشکر میکنم. امیدواریم همیشه این روند ادامه داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کاراته مردان  در ادامه خاطرنشان کرد از کادر فنی، شهاب سلطانی، حسین روحانی، سعید حسنی‌پور، سیدمحمدحسینی، حجتی روانشناس، ایزدی سرپرست تیم و دانیال تیماجی که در این دو مرحله آخر به تیم ملی کمک کرد تشکر می‌کنم. از همه جامعه کاراته که در طول این مسیر کنارمان بودند تشکر می‌کنم. این مسابقات مصادف شد با سالگرد مادرم. از همه آنها که سالگرد مادرم را فراموش نکردند و به من پیام دادند تشکر می‌کنم.

هروی در پاسخ به این سؤال که گویا شما جام قهرمانی را به روح علی شاطرزاده از اسطوره‌های کاراته ایران تقدیم کردید، گفت: ما پس از اینکه جام قهرمانی را به دست آوردیم آن جام را به روح علی شاطرزاده هدیه کردیم. علی شاطرزاده واقعا هم قهرمان بود هم پهلوان. او ۹ سال است فوت کرده اما شاهدیم نام او سر زبان ایرانی‌ها و حتی خارجی‌ها است. این جام قهرمانی را به روح پرافتخارترین قهرمان آسیا تقدیم می‌کنیم.

وی در پایان صحبت های خود، خاطر نشان کرد: مهدی خدابخشی در طول این مسابقات مصدوم شد که انشالله آسیب دیدگی او نیز هرچه زودتر بهبود پیدا کند. پورشیب واقعا در کومیته تیمی واقعا در مقابل ژاپت در قانت یک کاپیتان خود را نشان داد. اباذری، آسیابری و قراری زاده هم نشان دادند که سالیان سال می‌تواند در کاراته ایران بدرخشند. گنج زاده هم در فینال مسابقات کومیته تیمی آن باخت بحث برانگیز در کومیته انفرادی را در فینال کومیته تیمی جبران کرد. مبارزات صالح ابازی مقابل ژاپن باعث شد تا ما در کورس قهرمانی بمانیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا