احمدی: دنیا روی کاراته سرمایه گذاری کرده/ در وزن جدید خودم را تا المپیک تست می‌کنم

نایب قهرمان مسابقات جهانی کاراته، گفت: تصمیم گرفته‌ام در وزن ۷۵ کیلوگرم آمادگی خودم را تست کنیم تا در صورت موفقیت در این وزن و در مسیر المپیکی قرار بگیرم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، لیگ سری آ کاراته وان مونترال در حالی از ۳۱ خرداد تا ۲ تیرماه به میزبانی کشور کانادا برگزار خواهد شد که سعید احمدی نایب قهرمانی مسابقات جهانی پاریس در سال ۲۰۱۲ روز چهارشنبه برای حضور در این رقابت‌ها از آمریکا راهی کانادا خواهد شد تا در این رقابت‌ها در وزن جدید خود یعنی ۷۵ کیلوگرم به روی تاتامی برود.

سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که گویا تصمیم دارید در لیگ سری آ کانادا در وزن ۷۵ کیلوگرم روی تاتامی بروید، در حال حاضر شرایط شما از لحاظ فنی برای حضور در این رقابت‌ها چطور است، گفت: برای اولین‌بار در وزن ۷۵ کیلوگرم در لیگ سری آ اتریش به روی تاتامی رفتم و برای بار دوم نیز در لیگ جهانی سری آ ترکیه به روی تاتامی رفتم، این برای سومین بار است که در این وزن می‌خواهم مبارزه کنم. یک مقدار از ناحیه کمر احساس درد دارم که امیدوارم تا روز مسابقات این مشکل رفع شود. می‌خواستم در لیگ جهانیکاراته وان چین شرکت کنم، اما چون رنکینگ کافی برای حضور در وزن ۷۵ کیلوگرم نداشتم، نتوانستم در چین به روی تاتامی بروم. به خاطر همین مجبور شدم صبر کنم تا در این وزن رنکینگم به حد کافی برسد. البته من در وزن اصلی خودم یعنی ۶۷ کیلوگرم می‌توانم در لیگ‌های جهانی شرکت کنم، اما تصمیم گرفتم در وزن جدید به فعالیت بپردازم.

دارنده نشان طلای مسابقات اوپن آمریکا در ادامه صحبت‌های خود افزود: در حال حاضر تصمیم گرفته‌ام در وزن ۷۵ کیلوگرم آمادگی خودم را تست کنیم تا در صورت موفقیت تا المپیک در مسابقات مختلف در این وزن و در مسیر المپیکی قرار بگیرم. با توجه به اینکه در وزن جدید نمی‌توانم در لیگ‌های جهانی کاراته وان شرکت کنم، فعلاً می‌توانم در لیگ‌های جهانی سری آ حضور پیدا کنم و پس از کسب امتیاز و بالا رفتن رنکینگم در لیگ‌های جهانی کاراته وان به روی تاتامی بروم.

احمدی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر در کشور آمریکا مشغول به چه کاری هستید، گفت: من در آمریکا تمریناتم را به صورت منظم و دقیق پیگیری می‌کنم. از طریق یک باشگاه ورزشی به صورت جدی حمایت می‌شوم و علاوه بر تدریس کاراته روی مسابقات خودم تمرکز جدی دارم. تقریبا چند ماه پیش نیز موفق شدم به عنوان اولین ایرانی در مسابقات اوپن آمریکا به مدال طلا برسم. برای ادامه تحصیل و ارتقای مدرک دانشگاهی در حال حاضر در آمریکا حضور دارم. از وضعیتم خدا را شکر راضی هستم و امیدوارم بتوانم با برنامه‌ریزی‌های منظمی که دارم همچنان با حضور در مسابقات مختلف برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

دارنده نشان نقره مسابقات جهانی پاریس در پایان صحبت‌های خود، عنوان کرد: امسال سال بسیار مهمی برای کاراته دنیا است و همه کشورها تمرکزشان را برای کسب سهمیه المپیک گذاشته‌اند. به همین دلیل تمام کشورها سرمایه‌گذاری خاصی روی کاراته انجام داده‌اند و قطعاً کاراته ایران با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که دارد ان‌شاءالله می‌تواند پس از کسب سهمیه المپیک با افتخارآفرینی در المپیک توکیو باعث ارتقای جایگاه ایران در رنکینگ رده‌بندی کشورها شود. بنده هم به عنوان یک سرباز ایرانی تلاش می‌کنم و در تمام رویدادهای با نام کشور عزیزم به روی تاتامی می‌روم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا