صافی: دیدار برابر تیم پاس تلنگر خوبی برای ما بود/نباید با دید شخصی مسائل را مطرح کرد

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: دیدار برابر تیم پاس تلنگر خوبی برای ما بود تا برای مسابقات آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:دانشگاه آزاد تیم قدیمی و ریشه داری در سوپرلیگ کاراته است که تجربه شکست‌ها و پیروزی‌های زیادی دارد. روز گذشته برابر تیم پاس در دو بخش کومیته و کاتا مبارزه کردیم. تیم پاس نفرات خوبی دارد و در بخش کاتا توانست از تیم ما پیشی بگیرد، اما ما در کومیته این تیم را شکست دادیم و در مجموع با اختلاف ۲ امتیاز در صدر قرار گرفتیم.

او ادامه داد: نتیجه‌ای که روز گذشته برابر تیم پاس بدست آمد تلنگر خوبی برای ما بود تا برای مسابقات آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. روز گذشته اشتباهات فردی، داوری و مباحث فنی باعث شد تا با اختلاف کمی بتوانیم صدرنشینی تیم را ادامه دهیم و باید برنامه ریزی بهتری درباره آینده تیم داشته باشیم. البته اگر اشتباهی صورت نمی‌گرفت به راحتی تیم پاس را شکست می‌دادیم.

صافی افزود: پتانسیل کاراته در ایران خوب است و تیم‌ها از تک ستاره‌های خوبی برخوردارند و این نکته را هم باید در نظر گرفت که تیم‌ها وقتی برابر ملی پوشان و قهرمانان قرار می‌گیرند با نیروی مضاعف تری مبارزه می‌کنند.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: تیم ما برای تکرار قهرمانی فصل قبل خود باید هوشیارانه‌تر عمل کند و در فاصله زمانی که وجود دارد با برنامه تمرینی مناسب شرایط کومیته تیم را به حالت ایده آل می‌رسانیم که برای کسب امتیاز نیازی به بخش کاتا ندشته باشیم.

صافی درباره لیگ‌های جهانی کاراته وان و تاثیر آن برای رسیدن به المپیک توکیو عنوان کرد: لیگ‌های جهانی کاراته وان مسیری هستند که در نهایت به المپیک ۲۰۲۰ توکیو ختم می‌شوند و غیبت در هر کدام از این مسابقات شانس کسب سهمیه کاراته کا‌ها را کاهش می‌دهد. دنیا به موفقیت‌ها کاراته ایران عادت کرده است و اگر نتوانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهیم. لیگ کاراته وان فرانسه اولین مسابقات سال ۲۰۱۹ است که موفقیت در آن می‌تواند انگیزه ملی پوشان را بیشتر کند و کاراته ما یک گام به کسب سهمیه المپیک نزدیکتر شود.

او درباره حاشیه‌های اخیر کاراته عنوان کرد: اکنون جامعه کاراته باید حشیه‌ها را کنار بگذارد تا این رشته در المپیک بتواند یکی از قطب‌های ورزش ایران باشد. مشکل عمده جامعه کاراته این است که به موقع اظهار نظر نمی‌کند. پیشکسوتان و قهرمانان باید بدانند که به جای جنجال و ایجاد حاشیه در اتاق فکر و با حضور مسئولان فدراسیون پیشنهادات و انتقادات را مطرح کنند تا به موفقیت کاراته کمک شود.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد بیان کرد: کاراته ایران روی خط موفقیت است و هرگونه تغییر در کادر فنی می‌تواند به موفقیت تیم ملی لطمه بزند. جامعه کاراته باید دست از خودزنی بردارد و افراد نباید با دید شخصی مسائل را مطرح کنند. امروز باید با ایجاد آرامش به موفقیت‌های تیم‌های ملی کاراته کمک کنیم تا در آینده حسرت این روز‌ها را نخوریم و از اینکه باعث موفقیت تیم شدیم احساس رضایت داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا