فعالیت ۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در ورزش بانوان خراسان شمالی

رئیس گروه هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از فعالیت بیش از چهار هزار و ۶۳۷ ورزشکار سازمان یافته در این استان ۸۶۷ هزار نفری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از ایرنادر روز پنجشنبه فرانک سرایی گفت: ورزش همگانی با آمار یک هزار و ۱۵۸ ورزشکار بیشترین آمار بانوان استان را تحت پوشش قرار داده و ورزش های شنا، والیبال، فوتبال، تکواندو، کاراته و تنیس روی میز در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی همچنین ار فعالیت دو هزار و ۲۷۳ مربی در استان در رشته های مختلف ورزشی خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد دو مربی در رشته تکواندو و ووشو دارای مدرک بین المللی داوری هستند و سه مربی استان نیز در رشته همگانی، جودو و کاراته دارای مدرک ملی و همچنین ۳۳ داور دارای مدرک درجه ۱ و تعداد ۱۳۶ داور نیز دارای مدرک درجه ۲ و بقیه داوران استان دارای مدرک درجه ۳ می باشند.
وی گفت: در شش ماه نخست سال ۹۴، شش ورزشکار از بانوان استان در رشته های آلیش، هندبال و سنگنوردی به اردوهای آمادگی تیم ملی به تناوب دعوت شده اند.
وی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در این مدت خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی از سوی گروه امور ورزش بانوان شامل همایش پیاده روی در تمامی شهرستان ها ی استان، پنج برنامه دو همگانی، ۳۳ جشنواره فرهنگی و ورزشی در مناسبت های مختلف و ۱۳ برنامه تعاملی با ارگان های استان برگزار شده است.
وی همچنین از توجه ویژه امور بانوان استان به برنامه های فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج برنامه های فرهنگی در کنار امور ورزش ۷۴ برنامه متنوع فرهنگی با محوریت های متنوعی همچون مراسم فرهنگی،
تجلیل، برپایی نمایشگاه، توزیع کتابچه و جشنواره دختران فاطمی در تمامی شهرستانهای استان در این مدت عملیاتی شده است.
رئیس گروه امور ورزش بانوان استان در خصوص ارتقای داوران فعال استان به مدارج بالاتر گفت: در راستای کیفی سازی و ارتقای سطح علمی داوران از ابتدای سال تاکنون ۴۹ دوره آموزشی مربیگری و داوری در استان با حضور مدرسان بنام فدراسیون برگزار شده است.
وی در خصوص تعداد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و اعزام به مسابقات قهرمانی کشور نیز گفت: با همت بسیار ارزنده هیئت تنیس روی میز استان و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان، مسابقات تنیس روی میز نوجوانان و جوانان کشور در شهریور ماه امسال به میزبانی بجنورد برگزار شد که بنا به اظهارات نمایندگان فدراسیون و با توجه به حضور ملی پوشان این مسابقات از کیفیت کمی و کیفی قابل قبولی برخوردار بود.
سرایی از اعزام ۳۰ ورزشکار در رده های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: بنا به دعوت فدراسیونی مختلف ، بانوان استان خراسان شمالی در ۳۰ رشته متنوع به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده اند و در رشته های مختلفی همچون کونگ فو ، دو و میدانی ، سنگنوردی مقامهای شاخصی کسب کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم کمبود امکانات شدید در ورزش بانوان، ورزشکاران استان نتایج مورد قبولی در مسابقات کشوری به دست آورده اند که از جمله آنها می توان به کسب مقام قهرمانی کشور توسط مریم رضایی در پرش طول نوجوانان کشور ، غزاله مهردلان در پرتاپ دیسک و پردیس ریحانی در پرتاپ نیزه ، کسب مقام سوم مسابقات کونگ فو بزرگسالان توسط محدثه حق پناه ، اعظم سیدی در دو و میدانی نابینایان و کسب مدالهای رنگارنگ دیگر در رشته های کاتا ، بدمینتون ، سنگنوردی اشاره کرد.
سرایی گفت: علی رغم نبود پایگاه قهرمانی و مهیا نبودن زیر ساخت های ورزشی برای ورزش بانوان تعداد ۱۳ اردوی ورزشی در سطوح مختلف در شش ماه نخست برگزار شده که مهم ترین آنها میتوان به اردوی تنیس روی میز ملی پوشان در بجنورد در شهریور ماه ، کاراته بانوان در اردیبهشت ماه، بدمینتون و فوتبال نوجوانان در مرداد ماه اشاره کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: در کنار برگزاری برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی ، از برگزاری دوره های استعدادیابی و فعالیت های پژوهشی نیز غافل نبوده ایم و تاکنون در ۱۷ رشته ورزشی دوره های استعداد یابی برگزار شده همچنین هف پژوهش در قالب کتاب، کتابچه در رشته همگانی ، فیلم اموزشی در رشته بدمینتون و پنج پژوهش در قالب نشریه ، بروشور و فیلم آموزشی در رشته تنیس روی میز از سوی گروه ورزش بانوان استان در نیمه نخست صورت گرفته است.
سرایی گفت: از سال ۹۰ تاکنون گروه ورزش بانوان استان جزوه ۹ استان برتر کشور بوده به طوری که در سال ۹۰ در جایگاه نهم ، در سال ۹۱ در جایگاه اول ، در سال ۹۲ در جایگاه هفتم و در سال ۹۳ نیز علی رغم اعلام نشدن نتایج نهایی و رسمی، به صورت شفاهی از سوی وزارت نتایج اعلام شده و این استان جزء استانهای برتر می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا