در انتظار قاب عکس بعدی/ امتحان پس‌داده‌ها برمی‌گردند؟

سرپرست فدراسیون کاراته در حالی کار خود را به صورت موقت آغاز کرد که این روزها زمزمه فعالیت و بازگشت امتحان پس داده‌ها به رأس فدراسیون به گوش می‌رسد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از فارس، «سمندر استعفا کرد»، این خبری بود که هفته گذشته نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران مطرح و خیال منتقدان را راحت کرد.

پس از پایان مسابقات جهانی آلمان بحث برکناری علیرضا سمندر از راس فدراسیون کاراته مطرح بود، اما نتایج درخشانی که تیم ملی در مسابقات جهانی آلمان و بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کرد، باعث شد سمندر با خیالی راحت روی صندلی ریاست فدراسیون جلوس کند، اما گویا این پایان کار نبود و حواشی تغییرات کادرفنی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و شکایات مکرر اعضای خانواده کاراته از سمندر به مسئولان وزارت ورزش و جوانان( گاه به حق و گاه به ناحق) باعث شد وزارت نشین‌ها در فکر تغییر باشند.

تکرار حواشی در فدراسیون کاراته باعث شد سناریوی کنار رفتن رئیس فدراسیون کاراته دوباره کلید بخورد. از سوی دیگر تیم ملی هم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ضعیفی را کسب کرد و دو دستی قهرمانی قاره کهن را به چشمی‌بادامی‌ها هدیه داد و به ایران بازگشت تا پروژه برکناری سمندر با سرعت بیشتری پیش برود. ناکامی تیم ملی در یوکوهاما، فرصت دوباره‌ای بود تا بحث استعفای سمندر مطرح شود اما وی که کارنامه خوبی در دو رویداد بسیار بزرگ ورزشی داشت، خیلی تمایلی برای ارائه استعفا نداشت، اما سرانجام این اتفاق رخ داد تا با استعفا، منتقدانش را خوشحال کند. مسئولان وزارت ورزش و جوانان که مثل همیشه گزینه‌ های زیادی برای سرپرستی در فدراسیون‌ها ندارند این بار هم طباطبایی جوان (سرپرست سابق فدراسیون های دوومیدانی و وزنه برداری) را به عنوان سرپرست جدید کاراته انتخاب کردند.

پروژه برکناری سمندر از سوی منتقدان و مخالفان به سرانجام رسید و از روز شنبه ماموریت طباطبایی برای مدت کوتاهی به صورت رسمی آغاز شد تا فضای انتخابات را برای این فدراسیون مهیا کند، حال مهمترین سوال این است که چه زمانی قرار است انتخابات فدراسیون کاراته برگزار شود؟ آیا مسئولان وزارت ورزش برای رشته‌ ای مهمی مثل کاراته که این روزها نیاز به آرامش دارد، برنامه‌ای دارند؟

خانواده کاراته بی صبرانه منتظرند تا زمان برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کاراته اعلام شود، به هر حال این روزها بازار گمانه زنی برای گزینه‌‌های ریاست فدراسیون داغ، داغ است و حتی امتحان پس داده‌ها نیز شروع به تبلیغات خود در لفافه کرده‌‌اند؛ آنهایی که در امتحان بزرگ خانواده کاراته در گذشته یک بار رفوزه شده‌اند.

علیرضا سمندر در دوره دوم ریاست خود بر مجموعه فدراسیون کاراته مثل دوره اول کارنامه‌ قابل قبولی داشت، اما در برخی مواقع تصمیمات احساسی او باعث شد تا مسیر چهار ساله دوم خود را نیز نتواند تا انتها طی کند، او کنار رفت تا پروسه تغییرات در کاراته همچنان ادامه یابد و این تنها کاراته است که مثل فرزندخوانده هر روز به یک نفر دیگر سپرده می‌شود.

مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید بدانند، این روزها کاراته برای رسیدن به آرامش نیازی به رئیس ندارد، بلکه این مجموعه نیاز به یک مدیر خوب و با تجربه دارد هر چند بازگشت احتمالی امتحان پس داده‌ها به راس مدیریت این مجموعه دردی از این بیمار زمین گیر دوا نخواهد کرد.

خانواده بزرگ کاراته منتظر است تا یک قاب عکس دیگر کنار قاب‌های روی دیوار اتاق رئیس فدراسیون نقش ببندد. قاب عکس رئیسی که شاید بعد از انتخاب شدن، نتواند چهار زمستان را در فدراسیون کاراته ببیند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا