گنج‌زاده: به کاراته بی‌مهری می‌شود/ حقوق ۴۰۰ هزار تومانی در شان قهرمانان ملی نیست

ملی‌پوش کاراته ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره دست پیدا کرد از کم‌توجهی به کاراته کاران ابراز تاسف می‌کند و می‌گوید: گویی این ما نبوده‌ایم که توانستیم قهرمانی جهان را برای کاراته ایران بدست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا به آخرین وضعیت خود و شرایط تمرینی ملی‌پوشان کاراته اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال نقره شدم ولی هیچ کس پس از آن سراغی از من نگرفت و هیچ توجهی به من نشد.

او ادامه داد: البته مدتهاست که دیگر هیچ توقعی از هیچ کسی ندارم. کاراته رشته مظلومی در ایران است که گویا موفقیت آن برای کسی مهم نیست. با این وجود ما همواره تلاش خود را انجام می‌دهیم تا برای ایران افتخارآفرین باشیم و پرچم کشورمان را در رقابت‌های بین‌المللی به اهتزاز درآوریم.

ملی‌پوش کاراته ایران با بیان اینکه سطح رقابت‌های آسیایی که در آن موفق به کسب مدال نقره شد بسیار بالا بود گفت: همه کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را بر روی کاراته انجام داده‌اند و به همین خاطر دیگر نمی‌توان از قبل گفت که کشوری در این عرصه موفق خواهد شد یا خیر.

گنج‌زاده خاطرنشان کرد: در طول رقابت‌ها نیز بازی به بازی شرایطم بهتر شد. با توجه به اینکه مدت‌ها بود در هیچ رقابتی شرکت نکرده بودم در رقابت‌های قهرمانی آسیا در دیدار نخست کمی دچار مشکل شدم ولی خوشبختانه هرچه بیشتر پیش می‌رفتم شرایطم بهتر می‌شد.

او با بیان اینکه در دیدار فینال برابر حریفی از کشور میزبان به میدان رفت، گفت: حریف ژاپنی‌ام را به خوبی می‌شناختم و چندین بار مقابلش به میدان رفته بودم. تا لحظات آخر نیز مصاف من با حریف مساوی بود اما متاسفانه در عرض چند ثانیه شکست خوردم و مدال طلا را از دست دادم.

ملی‌پوش کاراته ایران در مورد رقابت‌های پیش روی خود نیز گفت: احتمالا حدود یک ماه دیگر به لیگ جهانی اتریش می‌روم. البته به این شرط که یک اسپانسر پیدا کنم و بتوانم به این رقابت‌ها اعزام شوم وگرنه به احتمال بسیار زیاد به این رقابت‌ها نمی‌روم چون نمی‌توانم با هزینه شخصی خودم عازم اتریش شوم.

گنج‌زاده اضافه کرد: با دعوت کشور ژاپن در رقابت‌های کاراته وان این کشور به همراه چند تن از کاراته‌کارهای ایران شرکت خواهم کرد. تمام هزینه‌های این مسابقه‌ها نیز به عهده کشور ژاپن است.

او در ادامه با ابراز تاسف از بی‌توجهی به کاراته‌کاران خاطرنشان کرد: ما توانستیم سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور امارات به عنوان نخست دست پیدا کنیم که افتخاری بسیار بزرگ برای کشور ایران به شمار می‌آید.

ملی‌پوش کاراته ایران افزود: پس از رقابت‌های قهرمانی جهان در امارات تا آغاز رقابت‌ها قهرمانی آسیا در ژاپن در یک رویداد معتبر و مهم هم حضور پیدا نکردیم و به نوعی فراموش شدیم.

گنج‌زاده با بیان اینکه پس از قهرمانی در رقابت‌های جهانی بسیاری از کسب این عنوان بهره‌برداری کردند، گفت: بسیاری پُز این قهرمانی را دادند ولی آنچنان که باید به اعضای تیم ملی کاراته توجهی نکردند. ملی‌پوشان ایران پس از آن رقابت‌ها انگیزه زیادی برای تکرار افتخارات خود نداشتند و عملا مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

او ادامه داد: من تمام زندگی خود را وقف کاراته کرده‌ام ولی کمترین توجهی به من نمی‌شود. مطمئن باشید در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن نیز می‌توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم ولی باید با صراحت بگویم سجاد گنج‌زاده رقابت های قهرمانی جهان در امارات کجا و سجاد گنج‌زاده رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن کجا؟

ملی‌پوش کاراته ایران با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی جهان در اتریش، گفت: سال آینده مهم‌ترین رویداد در عرصه کاراته را در پیش داریم و در این میان نباید فراموش کنیم که تمامی کشورها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای رسیدن به بهترین عناوین انجام می‌دهند. ما هم اگر می‌خواهیم عناوین قبلی خود را تکرار کنیم باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را انجام دهیم و فراموش نکنیم زمان کمی تا رسیدن به رقابت‌های قهرمانی جهان در اتریش در پیش داریم.

گنج‌زاده اضافه کرد: البته نباید فراموش کرد که فدراسیون کاراته بودجه چندانی در اختیار ندارد که بخواهد سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی ملی‌پوشان کند. شاید بودجه فدراسیون کاراته به اندازه یک بازیکن پرسپولیس و یا استقلال نباشد.

او با بیان اینکه حضور در رقابت‌های مختلف برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فراموش نکنید هرچقدر هم که تمرین کنیم بازهم نمی‌توانیم این تمرینات را با حضور در رقابت‌های بین‌المللی مقایسه کنیم.

ملی‌پوش کاراته ایران در پایان خاطر نشان کرد: من همیشه برای بالا بردن پرچم کشور به میدان می‌روم و به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای همیشه برای ایران تمام تلاشم را می‌کنم. اما در شان یک قهرمان ملی نیست که ماهانه ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کند که چند ماه آن نیز پرداخت نشده است. در مورد شرایط اردو هم باید بگویم در سالن کبکانیان که نه جای خواب دارد و نه امکانات مناسب، تمرینات خود را سپری می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا