هروی: همچنان به آینده امیدوارم

تیم کاراته امید که خود را برای حضور در رقابتهای جهانی اندونزی آماده می‌کند، فرصتِ اعزام به پیکارهای کاراته‌وان ترکیه را از دست داد تا بدون محک خوردن در یک میدانِ معتبر بین‌المللی، راهی مسابقات جهانی اندونزی شود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) , در حالی که پیش‌تر عنوان می‌شد تیمهای کاراته امید در هر دو بخش دختران و پسران، شهریورماه راهی رقابتهای کاراته‌وانِ ترکیه خواهند شد تا پیش از آغاز پیکارهای جهانی، در یک میدانِ معتبر بین‌المللی محک خورده و نقاط ضعف و قوتِ خود را شناسایی کنند، اوایل هفته‌ی جاری “شهرام هروی” سرمربی تیم کاراته امید از لغو اعزام ملی‌پوشان به مسابقات کاراته‌وان ترکیه خبر داد!

سید شهرام هروی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، با بیان اینکه برای اعزام ملی‌پوشان به رقابتهای کاراته‌وان ترکیه، با محدودیت‌هایی روبرو شده، اظهار داشت: به دلیل مشکلاتِ مالی فدراسیون و محدودیت‌های موجود، تنها می‌توانستیم  ۵ بازیکن را به رقابتهای کاراته‌وان ترکیه اعزام کنیم و برای سایر کاراته‌کاها امکانِ حضور در این مسابقات فراهم نبود. در حال حاضر  ۱۲ بازیکن در اردوهای تیم امید حضور دارند و در رقابتی تنگاتنگ، برای تصاحب پیراهن مقدس تیم ملی تلاش می‌کنند و این در حالیست که هنوز تکلیفِ نفراتِ تثبیت‌شده در اوزان مختلف، مشخص نشده و لذا هیچیک از بازیکنان بر دیگران ارجحیت ندارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، اعزام برخی بازیکنان به رقابتهای ترکیه و محروم ساختنِ سایرین، از عدالت و انصاف به دور بود و باعثِ ایجاد تفرقه و حاشیه‌های متعدد در بینِ نفراتِ حاضر در اردوهای تیم ملی می‌شد. از اینرو تصمیم گرفتیم پیکارهای کاراته‌وان اتریش را که مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، جایگزینِ رقابتهای ترکیه کنیم چرا که تا آن زمان، تکلیفِ نفراتِ اعزامی به مسابقات جهانی، کاملا مشخص خواهد شد و  ۵ بازیکنِ اصلی تیم امید، شناخته می‌شوند. این ۵ بازیکن مطابق وعده‌ی مسئولین فدراسیون، تقریبا یکماه پیش از آغاز رقابتهای جهانی اندونزی، راهی پیکارهای کاراته‌وان اتریش خواهند شد تا در یک میدانِ سخت و نفس‌گیر، محکِ جدی خورده و برای حضوری مقتدرانه در تاتامی‌های اندونزی و کسب افتخار برای میهن عزیز اسلامی، آماده شوند.

سرمربی تیم کاراته امید در پاسخ به این سئوال که “به چه دلیل رقابتهای انتخابی تیم ملی را تا پیش از آغاز مسابقاتِ کاراته‌وان ترکیه برگزار نکردید تا تکلیفِ بازیکنانِ برتر اوزانِ پنجگانه، مشخص شده و به پیکارهای ترکیه اعزام شوند؟” گفت: پیش‌تر قرار بود تمامی نفراتِ حاضر در اردو (۱۲ بازیکن) به رقابتهای ترکیه اعزام شوند اما مشکلاتِ مالیِ موجود، مانعِ تحققِ این امر شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که تنها امکانِ اعزام ۵  بازیکن وجود داشت. ما زمانی از این موضوع مطلع شدیم که فرصتِ کافی برای برنامه‌ریزی و برگزاری رقابتهای انتخابیِ زودهنگام، وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم رقابتهای اتریش را جایگزین پیکارهای ترکیه کنیم.

هروی مسابقاتِ کاراته‌وان اتریش را میدانی مناسب برای محکِ تیم ملی امید دانست و ابراز امیدواری کرد که با اعزام ملی‌پوشان به این رقابتها، نقاط قوت و ضعفِ بازیکنان به خوبی شناسایی شده و برای حضور در رقابتهای جهانی اندونزی، به مرز آمادگی صد در صد برسند.

وی همچنین عنوان کرد: طی گفتگویی که با مسئولین فدراسیون و سرمربی تیم ملی بزرگسالان داشتم، مقرر شد تا ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی ژاپن، پس از پایان این رقابتها، در اردوهای تیم ملی امید حضور یافته و به تمرین با بازیکنانِ زیر  ۲۱ سال بپردازند تا کاراته‌کاهای این رده‌ی سنی از تجربیاتِ ستارگان کاراته ایران بهره‌مند شوند و تمرین و مبارزه در شرایطِ سخت را تجربه کنند. قطعاً تمرین و مبارزه با کاراته‌کاهای بزرگسال برای بازیکنان تیم ملی امید به اندازه‌ی حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی، مفید و مؤثر خواهد بود.

اگر جه شهرام هروی در گفتگو با خبرگزاری ایپنا عنوان کرد که شاگردانش مهرماه سال جاری به منظور شرکت در رقابتهای کاراته‌وان اتریش راهی این کشور خواهند شد اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون کاراته بودجه‌ی کافی برای اعزام کاراته‌کاهای امید به رقابتهای لیگ جهانی اتریش را در اختیار داشته باشد. در واقع اهالی کاراته‌ی کشور نیز همچون سید شهرام هروی (که همواره و در همه حال، امیدوارانه به آینده می‌نگرد و با نگاهِ مثبتِ خود به سایرین نیز انرژیِ مثبت میدهد) امیدوارند که شرایطِ اعزام ملی‌پوشانِ امید به رقابتهای لیگ جهانی اتریش فراهم شود تا بازیکنانِ این رده‌ی سنی که پشتوانه‌ی تیم ملی بزرگسالان به شمار می‌روند، با محک خوردن و کسبِ تجربه در یک میدان معتبر بین‌المللی، راهی پیکارهای جهانی اندونزی شده و با بهترین نتیجه به میهن بازگردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا