“شوبوهاجیمه” در مهد کاراته جهان

​تیم ملی کاراته کشورمان که در آستانه اعزام به ژاپن و حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا قرار گرفته، انگیزه ای بالا برای فتح جام سیزدهم دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا تا چند روز دیگر در ژاپن مهد کاراته جهان آغاز می شود، کشوری که در ۱۳ دوره برگزاری این رقابتها برای اولین بار امسال میزبانی این پیکارها را بر عهده گرفته است.

استرالیا،نیوزلند، تایوان(۲بار)، فیلیپین، ماکائو(۳بار)، سنگاپور، مالزی(۲بار)، چین(۲بار)، ازبکستان و امارات کشورهای میزبان سیزده دوره گذشته بودند.

در آخرین دوره برگزاری این رقابتها در سال ۲۰۱۳ که پیکارهای قهرمانی آسیا به میزبانی کشور امارات برگزار شد، تیم ایران با ۱۶ مدال طلا، نقره و برنز مقام نخست را کسب کرد و برای دومین بار بر سکوی قهرمانی قرار گرفت. عنوانی که پیش از این در سال ۱۹۹۹ سنگاپور برای تیم ایران بدست آمده بود. برای تیم کشور عزیزمان در بخش انفرادی مجید حسن نیا،هامون درفشی پور،سجاد گنج زاده، حمیده عباسعلی و بهمن عسگری به مدال طلا رسیدند، در کومیته تیمی مردان ذبیح اله پورشیب،حسین سمندر، بهمن عسگری، سامان حیدری، سعید حسنی پور، مهدی سلطانی و حامد و در کومیته تیمی زنان دلارام دوستی، رزیتا علیپور، پگاه زنگنه، حمیده عباسعلی موفق شدند به مدال طلا برسند.پگاه زنگنه در کومیته انفرادی، آرمین روشنی، فرزاد محمد خانلو و احد شاهین در کاتای تیمی مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده هم در کاتای تیمی زنان صاحب مدال نقره شدند.مدالهای برنز این مسابقات را هم سعید احمدی،سحر کرجی،دلارام دوستی،فاطمه چالاکی ومهسا افسانه درکاتای انفرادی کسب کردند تا تیم ایران بر سکوی قهرمانی آسیا تکیه زند.

۲بارقهرمانی، ۹ عنوان نایب قهرمانی، ۲ مقام سومی و یک چهارمی کارنامه تیم ایران در دوره های گذشته بوده و این بار هم کاراته کاهای ایران با عزمی بالا و انگیزه ای مضاعف به فکر دفاع از عنوان قهرمانی و به دست آوردن جام سیزدهم هستند تا در مهد کاراته دنیا اقتدار کاراته ایران را یکبار دیگر به رخ همگان علی الخصوص رقبای آسیایی بکشند.

تیم ژاپن که در واقع اصلی ترین رقیب تیم ایران به شمار می رود، در دوره گذشته جام قهرمانی را از دست داده و حالا با توجه به میزبانی اش برای کسب مقام نخست و نگه داشتن آن انگیزه زیادی دارد. ژاپنی ها تمام تلاششان را در ماههای اخیر به کار بسته اند تا بتوانند کاراته را راهی المپیک کنند و در این راه از حمایت نخست وزیر کشورشان هم برخوردار بوده اند.البته در این میان نباید از وجود تک ستاره تیم های مختلف هم به سادگی گذشت.

کاراته کاهای ایران هم ماهها اردوهای طولانی مدت و تمرینات طاقت فرسا را به امید به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشور عزیزمان و دفاع از عنوان قهرمانی تحمل کرده اند و با آمادگی بالا راهی یوکوهاما می شوند.

تیم ایران برای آمادگی در رقابتهای قهرمانی آسیا در یازدهمین دوره رقابتهای بین المللی ارومیه در دو بخش انفرادی و تیمی شرکت کرد و در حالی که کاراته کاهای خوبی از ترکیه و آذربایجان حضور داشتند از ۵ وزن در ۴ وزن موفق به کسب مدال طلا شد و در کومیته تیمی هم مدال نقره گرفت و نایب قهرمان شد.

این رقابتها به نوعی محکی بود برای کاراته کاهای تیم ملی بزرگسالان که تا پیش از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، در ارومیه رودروی حریفان غیر ایرانی قرار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا