سمندر: ژاپن اجازه بدهد، قهرمان می شویم/ در المپیک ۲۰۲۰ کاراته شانس ورود به المپیک را دارد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: به ۳ طلای آسیایی چشم دوخته ایم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از سرویس ورزشی برنا تیم های ملی کاراته برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی اردوهای خود را پیگیری می کنند. علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته بانوان پاسخگوی سوالات خبرگزاری برنا شد.

شرایط تیم ملی کاراته را چطور می بینید؟ و وضعیت آمادگی تیم چطور می باشد؟

شرایط خیلی خوب است ولی درست است که تورنمنتی نداشتیم ولی بچه ها سال قبل برای برگزاری تورنمنت به ۱۰ تا ۱۲ کشور رفته بودند و امسال از لحاظ قهرمانی سرحال هستند و احتیاجی به تورنمنت نیست. بازیکنان از لحاظ روحی و جسمی آماده هستند. خوشبختانه مصدوم نداریم و همگی از لحاظ بدنی به آمادگی کامل رسیده اند. برنامه بازدید دیروز باعث شد که مسوولین تشریف بیاورند و حضورشان باعث می شود که روحیه تیم و بازیکنان و کادر فنی افزایش یابد و ملی پوشان بدانند که همه حضور دارند و این باعث می شود که انشاءالله با دست پر برگردند.

همانطور که شما گفتید و سرمربی تیم ملی خانم بوداغی اشاره کرد در اردوهایتان هیچ مسابقات تدارکاتی خارجی و تورنمنت نداشتید. علت آن چیست؟

یکی از علت های آن مشکل مالی است و دیگر آنکه من نیاز نمی دیدم که تا آبان ماه که مسابقات برون مرزی داشته باشیم. البته طرحی از دو سال قبل در اردوها داریم که از قهرمان های استان ها در روز آخر هر مرحله اردو استفاده کنیم و مسابقات داخل اردو برگزار کنیم. بعضی اوقات تورنمنت های خارجی اندازه این مسابقات داخلی نیست و در ضمن از ابتدای سال مسابقات کاراته در حد یک جهانی برگزار نشده است. در کشور ترکیه مسابقاتی از ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه در کشور اتریش مهرماه و در آلمان نیز همین حدود با آن سطح کیفیت برگزار خواهد شد ولی همزمان با مسابقات ما خواهد بود. در حدود یک ماه سه مسابقه خارجی خوب برگزار می شود و به دلیل همزمانی با مسابقات نمی توانیم برویم.

آیا شما برنامه ای برای استفاده از دانش مربی و مدرسان خارجی در تیم های ملی و بخصوص تیم ملی بانوان دارید؟

مدرسان خارجی چند بار به ایران آمدند. یکی آنتونیو اولوویا دو روز آمد و در دو روز چیز خاصی حاصل مربیان نشد. از لحاظ روحیه می توانند کمک کنند. ۱۷ تا ۱۸ مربی خارجی به ایران نیز قبلا آمده اند. می توانیم کمپ مرکزی آسیا را در ایران به وجود بیاوریم. خیلی از کشورها ما را نیز دعوت می کنند ولی ما می خواستیم بچه ها را از دسترس و دید خیلی تیم ها خارج کنیم. امیدوارم دست پر برگردیم. امسال نیز ژاپنی ها از ما درخواست حضور ملی پوشان را در کشورشان داشتند که به دو دلیل اینکه یک آن ها حریف اصلی ما بودند و دو آن زمان تیم بسته نشده بود این کار انجام نشد.

ملی پوشان بانوان در چه اوزانی امید به کسب مدال داری و پیش بینی چه مقامی را برای ایران می کنید؟

نمی خواهم نامی ببرم در ۵ وزن شانس داریم ولی امیدوارم در ۳ وزن به طلا برسیم. از لحاظ تیمی نیز تیم ژاپن مدعی اصلی است و اگر از حق میزبانی استفاده نکند ما می توانیم اول شویم.

کاراته رشته المپیکی نیست ولی ظاهرا صحبت هایی مبنی بر اضافه شدن به بازی های المپیک می شود…

سال ۲۰۲۰ المپیک در ژاپن برگزار می شود و ژاپن طبق مقررات چون کاراته ورزش اول آن می باشد و تا آنجا که خبر دارم قصد دارد کاراته را در این مسابقات به عنوان بازی وارد کند. البته باید فدراسیون جهانی نیز برای اضافه شدن این رشته به المپیک کمک کند که امیدوارم این کار انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا