بداغی: وقتی تیم ملی را تحویل گرفتم نگران زمان بودم/ حالا همه چیز ایده‌آل است

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: پس از تحویل گرفتن تیم ملی به دلیل کم بودن زمان برگزاری اردوها نگران بودم، اما با تمرینات منظم حالا تیم ملی در شرایط ایده‌آلی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، فریبا بداغی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پایان آخرین مرحله از اردوهای تیم ملی کاراته بانوان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: پس از تغییراتی که در رأس تیم ملی کاراته بانوان رخ داد بنده به عنوان سرمربی انتخاب شدم و زمانی مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتم که مرحله چهارم اردوی تیم ملی برگزار شده بود. ابتدا احساس کردم که شاید نتوانم ملی‌پوشان را به آنچه که می‌خواهم برسانم، به هر حال هر مربی یک برنامه خاصی برای خودش دارد و به همین دلیل ابتدا یک مقدار نگران بودم. البته در طول این سه چهار سال گذشته به این نتیجه رسیده بودیم که ملی‌پوشان را در چه جهتی باید تمرین بدهیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که آمدم مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتم و پس از تماشا کردن مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان احساس کردم که شاید بچه‌ها در دو ماه و نیم باقیمانده تا مسابقات قهرمانی آسیا به آنچه که می‌خواهم نرسند. خوشبختانه ۸ مرحله اردو را پشت سر گذاشتم و با تمرینات بدنسازی، میدانی و تاکتیکی که در این مدت انجام دادیم توانستیم ملی پوشان را به شرایط ایده‌آل برسانیم.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در ادامه خاطرنشان کرد: از لحاظ امکانات در طول این مدت شرایط خوبی داشتیم، خوابگاه و غذای مناسب برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده بود. تمام امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفته بود دست به دست هم داد تا بتوانیم یک اردوی خوب را در طول این مدت برگزار کنیم.

بداغی در ادامه صحبت‌های خود در مورد شانس کسب مدال کاراته‌کاها در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: در بخش کمیته ما هفت نفر را به مسابقات اعزام می‌کنیم و همه نفرات شانس کسب مدال را دارند. مسئله مهم رنگ مدال است که امیدوارم طلا باشد. صد در صد ما به کومیته تیمی اعتقاد داریم و تلاش می‌کنیم که عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

وی در مورد در اختیار نداشتن پگاه زنگنه در ترکیب تیم ملی، گفت: من اولین مربی هستم که در تیم ملی کاپیتانی مثل پگاه زنگنه را در اختیار ندارم. او تمام فشارهای روحی و روانی تیم را در همه مسابقات بر دوش می‌کشید. زمانی که حکم سرمربیگری را از فدراسیون دریافت کردم با او تماس گرفتم تا به تیم ملی بازگردد، اما پگاه مدعی بود که خیلی از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار نیست، البته ناگفته نماند که او از تیم ملی خداحافظی نکرده است.

سرمربی تیم ملی بانوان در پایان عنوان کرد:‌ در انتخابی‌های تیم ملی به همه کاراته‌کاها شانس حضور در تیم ملی را دادم و همه مدعیان در انتخابی‌ها شرکت کردند به هر حال هر کسی در حال حاضر عضو تیم ملی است با تلاش به حق خود رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا