قهرمان مسابقات جهانی آلمان و تیم ملی امید مغلوب تیم ملی ترکیه شدند

تیم کاراته ایران که سال گذشته در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ در آلمان توانسته بود به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند، عصر دیروز و در رقابت های جام وحدت و دوستی که به میزبانی ارومیه برگزار شد، در فینال این رقابت ها مغلوب تیم ترکیه شد و به مقام دومی دست یافت. 

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، در خاتمه رقابتهای یازدهمین دوره جام وحدت و دوستی که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در سالن شش هزاری نفری غدیر ارومیه و با شرکت ۲۳۲ کاراته کا برگزار شد، تیم ایران در مجموع رده های سنی مختلف با کسب ۱۵ مدال طلا، ۱۷ نقره و ۱۹ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم ترکیه با ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز دوم شد وجمهوری آذربایجان با ۲ مدال طلا، یک نقره و ۱۰ برنز در مکان سوم ایستاد.

اما در مهم ترین بخش این رقابت ها تیم ملی بزرگسالان ایران که در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ آلمان به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرده بود، با پشت سر گذاشتن تیم های فرانسه و آذربایجان به فینال این رقابت ها رسید اما در فینال برابر تیم ترکیه با کسب دو شکست، یک پیروزی و دو تساوی نتیجه را واگذار کرد و به مقام دوم رسید.

تیم ملی امید ایران نیز که در دور اول مغلوب تیم ترکیه شده بود، در مرحله ی رپه شارژ تیم آذربایجان را با نتیجه ی ۳ بر ۲ مغلوب خود ساخت و به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کرد.

بازیکنان تیم ملی بزرگسالان کشورمان در بخش انفرادی در تمام اوزان به غیر از وزن ۸۴- کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

بازیکنان تیم ملی امید ایران که در همین رقابت ها حضور داشتند توانستند توانایی های خود را به نمایش بگذارند و امیدی برای کسب مدال در مسابقات جهانی جاکارتا اندونزی نشان دهند.

میعاد یاری در وزن ۶۱- کیلوگرم در بازی اول برابر کاراته کا  تیم ملی هلند که سال گذشته امیر مهدی زاده را شکست داده بود، به پیروزی رسید و در بازی دوم و سوم خود به ترتیب قهرمان و نائب قهرمان اروپا را مغلوب خود ساخت. اما در بازی چهارم به امیر مهدی زاده کاراته کا تیم ملی بزرگسالان کشورمان نتیجه را ۵ بر ۴ واگذار کرد.

دانیال زحمتکش کاراته کا وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان نیز با کسب دو پیروزی و یک شکست به مقام سومی این رقابت ها دست یافت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز علی اصغر آسیابری پس از پیروزی بر حریف خود در مبارزه اول، برابر ابراهیم حسن بیگی کاراته کا تیم ملی بزرگسالان کشورمان قرار گرفت و بازی را با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ واگذار کرد. آسیابری در بازی رپه شارژ نتیجه را در هانتی به حریف ترک واگذار کرد و از کسب مدال جاماند.

مهدی خدا بخشی نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم تیم ملی امید در این رقابت ها پس از کسب دو پیروزی برابر یونس نوروزی بازیکن تیم ملی بزرگسالان کشورمان بازی را در هانتی واگذار کرد و با پیروزی برابر حریف خود در رپه شارژ به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صادق سنچولی کاراته کا تیم ملی امید در بازی اول مغلوب برادر خود ایمان سنچولی از تیم ملی بزرگسالان شد و در رپه شارژ نیز پس از پیروزی برابر حریف خود از کشور ترکیه، بازی را به حریف آذبایجانی واگذار کرد.

پایگاه خبری کاراته نیوز،برای هر دو تیم ملی بزرگسالان و امید کشورمان در بازی های آسیایی ژاپن و جهانی اندونزی آرزوی موفقیت می کند و امیدوار است تیم ملی بزرگسالان ایران که کادر فنی قوی و بزرگی را در رأس خود می بیند و حضور بهترین های ایران در هر وزن، با قدرت تمام در ژاپن حضور یابد و از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا