حضور ۳۰۰ کاراته‌کا در جام ” وحدت و دوستی”

رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی از شرکت ۳۰۰ کاراته‌کا در مسابقات بین المللی کاراته جام ” وحدت و دوستی” در ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، جواد سلیمی در مورد رقابت‌های بین‌المللی ارومیه اظهار کرد: امسال یازدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام ” وحدت و دوستی ” با شرکت ۳۰۰ کاراته‌کا از ۹ کشور جهان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار می‌شود.

او به شرکت ۱۵۰ ورزشکار ملی‌پوش از سراسر ایران اشاره کرد و گفت: از کشور آذربایجان با ۵۲ کاراته‌کا، ترکیه با ۲۵، عراق با ۲۵، کویت با ۲۳، افغانستان با ۱۷، پاکستان با ۱۶ و فرانسه با ۸ ورزشکار ملی‌پوش در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

سلیمی افزود: امسال در مسابقات بین‌المللی کاراته جام “وحدت و دوستی” ۳۰ داور به قضاوت می‌پردازند که ۱۲ داور خارجی، ۱۰ داور ایرانی و ۸ داور آسیایی در این مسابقات حضور خواهند داشت. همچنین برای نخستین بار با حمایت شخص استاندار، اداره کل ورزش و جوانان استان و با نظارت فدراسیون کاراته کشور جوایز نقدی ۳۰ هزار دلاری برای برترین‌های این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

او در مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته جام “وحدت و دوستی” نیز گفت: کمک به توسعه ورزش قهرمانی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها، تبدیل این شهر به برند جهانی در ورزش، نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نشان دادن امنیت در شهر مرزی ارومیه با توجه به اتفاقات منطقه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات ورزشی در آذربایجان غربی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا