حضور تنها یک ملی‌پوش در مسابقات کاراته تایلند با هزینه شخصی!

مربی تیم‌ ملی نوجوانان و جوانان می‌گوید تنها یک ملی‌پوش در رقابتهای تایلند شرکت خواهد کرد که او هم هزینه‌های حضورش را شخصاً پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از ایسنا، در حالیکه دبیر فدراسیون کاراته روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد «برای تیم بزرگسالان مسابقات تدارکاتی‌ تأثیرگذاری پیدا نکردیم» و از حضور نفرات تیم ملی نوجوانان و جوانان به همراه سبکهایشان از چهارم مرداد در رقابتهای تایلند، خبر داده بود اما حسن روحانی مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی ایسنا اعلام کرد: از ملی‌پوشان تنها یک نفر در این رقابتها حضور خواهد داشت که بعید می‌دانم برخلاف آنچه گفته شده است، هزینه‌ی حضورش را نیز مسئولان سبک او پرداخت کنند و احتمالاً‍ خود او این هزینه را متقبل خواهد شد.

او همچنین درباره‌ی تمرینات تیم ملی جوانان و نوجوانان گفت: خوشبختانه تمرینات به خوبی پیش می‌رود و برنامه‌هایی که برای کاراته‌کاها در نظر داشته‌ایم تا حدود زیادی اجرایی شده است و آنها در حال حاضر از تمرینهای تکنیکی گذشته به سمت تمرینهای تاکتیکی پیش می‌روند و در مجموع شرایط مناسبی دارند. امکانات اردو هم به نسبت سالن کبکانیان تهران، راضی‌کننده‌تر است.

روحانی با بیان اینکه از اول تیرماه مرحله‌ی سوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان اندونزی آغاز شده، گفت: پس از پایان این اردو، مرحله‌ی چهارم را در تهران برگزار خواهیم کرد و از تهران عازم ارومیه خواهیم شد تا در جام وحدت و دوستی شرکت کنیم. امیدوارم بتوانیم پس از پایان این مسابقات یک مرحله اردو در زنجان داشته باشیم.

او درباره‌ی حضور تیم ملی در جام وحدت و دوستی گفت: به نظر من نمی‌توان این جام را در حکم یک بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی درنظر گرفت، مگر اینکه تیمهایی مثل فرانسه و ترکیه که وعده‌ی حضور در این جام را داده‌اند به قول خود وفا کنند که در این‌صورت نیز صرف حضور تیم ملی در این جام به عنوان تنها بازی تدارکاتی کافی نیست و به نظرم لازم است حداقل دو مسابقه‌ی تدارکاتی برون مرزی دیگر هم برگزار شود چرا که هرچه ملی‌پوشان در اردوها بیشتر تمرین کنند، بیشتر به مسابقات تدارکاتی نیاز دارند تا از این طریق هم از استرس و اضطراب خود بکاهند و هم آنچه در تمرینها آموخته‌اند را در عمل نشان دهند.

روحانی با اشاره به گفته‌های اخیر علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته مبنی بر در اولویت بودن مسابقات جهانی در برنامه‌ریزی‌های فدراسیون، اظهار کرد: اگر خود آقای سمندر می‌گوید اولویت اول برای فدراسیون، حضور در مسابقات جهانی و کسب موفقیت در آن است، پس چرا وقتی تیم ملی در آستانه‌ی حضور در رقابتهای جهانی‌ است، فدراسیون کاری نمی‌کند؟ الان حداقل دو تورنمنت مناسب برای تیم ملی وجود دارد، یکی مسابقات تورنمنت کاراته وان ترکیه است و یکی هم مسابقاتی که در چین برگزار می‌شود. ما درخواست حضور در هر دو مسابقه را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم اما هنوز مشخص نیست می‌توانیم در آنها شرکت کنیم یا نه.

او در پایان گفت: با این وضعیت نباید روی کاراته‌کاهایمان در رقابتهای جاکارتای اندونزی حساب چندانی باز کرد. الان یکی از کاراته‌کاهای ما به مسابقات بین‌المللی تایلند رفته است، در حالیکه مشخص نیست چه کسی قرار است او را در آنجا هدایت کند، یا مثلاً چهار، پنج نفر از ملی‌پوشان قرار است در اواسط مردادماه به مسابقات بین‌المللی پالان دوکنِ ترکیه بروند که مربی تیم ملی، رضا میدان‌رو آنها را همراهی خواهد کرد و مابقی ملی‌پوشان نیز در جام وحدت و دوستیِ ارومیه شرکت می‌کنند. این چه شکل اعزام اعضای تیم ملی است که هرکسی یک جایی است؟! با این وضعیت چطور می‌توان تمام ملی‌پوشان را به یک اندازه آنالیز کرد و تحت هدایت و تمرین قرار داد تا همه به یک مرز مشخصی از آمادگی برسند؟ این شرایط، شرایط قابل قبولی نیست و امیدوارم هرچه زودتر تغییری در آن ایجاد شود، هرچند که کادر فنی در هرصورت و با تمام مشکلات به کار خودش ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا