نیکوخصلت: نحوه برگزاری اردوها تغییر می کند/ صاحب نظران کاراته کمک کنند

سعید نیکوخصلت گفت: برای حضوری موفق در مسابقات مهم سال آتی از جمله قهرمانی آسیا و تیمی قهرمانی جهان در حال برنامه ریزی هستیم و در این مسیر از تجربیات مربیان و صاحب نظران بهره خواهیم برد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، سعید نیکوخصلت کاراته کای تحصیلکرده‌ای که عناوین جهانی و آسیایی را چه به عنوان کاراته کا و چه به عنوان مربی با تیم‌های ملی تجربه کرده، نهم آذرماه از سوی سید حسن طباطبایی به عنوان مدیر تیم‌های ملی کاراته منصوب شد. وی پس از مدتی بررسی شرایط، ششم دی ماه اولین نشست تخصصی تیم‌های ملی را البته در بخش بانوان با حضور مربیان و کارشناسان این بخش برگزار کرد. فردا نیز قرار است همین نشست در بخش مردان برگزار شود.

وی در فعالیت‌های خود در طول ۳۵ روزی که مسئولیت مدیریت فنی تیم‌های ملی را پذیرفته به خبرنگار مهر گفت: از زمانی که مسئولیت این بخش مهم برعهده بنده قرار گرفت، یکسری کارها را انجام داده و در دو بخش میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی صورت گفت. برنامه کوتاه مدت ما یک ساله است، چرا که سال آینده شهریورماه مسابقات قهرمانی آسیا را در چین پیش رو داریم و پس از آن آبان ماه رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان در اسپانیا برگزار می‌شود.

مدیر فنی تیم‌های ملی کاراته ادامه داد: در بخش بانوان جلسه اول برگزار شده و نقاط ضعف، قوت، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها مورد بررسی قرار گرفت و فردا یکشنبه هم نزدیک به ۲۰ نفر از مربیان در بخش مردان دعوت شده اند و همین روند را در جلسه ادامه خواهیم داد تا ان شاالله با کمک صاحب نظران و متخصصان کمک کنند بتوانیم یک کار ماندگار در کاراته انجام دهیم. در همین رابطه باید آئین نامه مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی، اردوهای آماده سازی و… تدوین شود که این امر نیاز به اطلاعات دارد.

نیکوخصلت در بخش دیگری به تغییر روند تشکیل اردوهای تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از برگزاری اردوهای فرسایشی پرهیز کنیم. می‌خواهیم به سمتی برویم که خود تمرینی را البته با برنامه آموزش داده و بازخوردها را گرفته و به مربیان تیم ملی منتقل کنیم. معتقدم مربیان بیشتری درگیر شوند. اسفندماه قرار است مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود که در همین هفته برنامه دقیق آن را اعلام می‌کنیم.

وی در پایان گفت: ادامه داد: به نظارت اعتقاد بالایی دارم. در همین رابطه راهکار نظارت فدراسیون بر امور تیم ملی را نیز تعریف خواهیم کرد. همه ما در بخش‌های مختلف باید پاسخگو باشیم، بر اساس شاخص‌های تعریف شده برنامه‌های تیم ملی تدوین و ارزیابی‌ها هم در همین راستا صورت گیرد. می‌خواهیم یک کار تیمی با حضور متخصصان صاحب ایده و با اطلاعات را برای رسیدن به اهداف پیش ببریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا