پاک کردن صورت مسئله با استفاده از قدرت رسانه؛

عرصه قلم در گذشته به واسطه عدم رفاقت و کنار گذاشتن تعارفات و انتقاد درست از عملکرد افراد تاثیر بیشتری بر اتخاذ تصمیمات درست داشت.


به گزارش کاراته نیوز، اما رفاقت و صمیمیت اهل قلم با مدیران و افراد تصمیم گیرنده سبب شد تا عملکرد کلی یک مجموعه به پایین‌ترین حد خود برسد. چرا که بدون دیدن واقعیت‌ها تنها در فکر حمایت از دوستان خود هستند.

نمونه این مورد متن خبرگزاری مهر در ارتباط با عملکرد سید شهرام هروی در تیم ملی کاراته است. در حالی که سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته که مدت‌ها قبل از المپیک نتایجی اسف‌بار برای کاراته ایران به ارمغان آورد و نحوه رفتارها و مدیریت او در تیم ملی موجب فراری شدن بسیاری از ورزش کاراته ‌و کشور شده است اما خبرگزاری مهر استفاده از شهرام هروی را همچنان پیشنهاد می‌کند.

خبرگزاری مهر در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی تغییر رویکرد داده است و شاید تغییر تفکری در راس فدراسیون آغاز شده و به تیم ملی هم رسیده است. خبرنویس خبرگزاری مهر در ادامه با نگاه ویژه به مربیان سازنده، استفاده از با تجربه‌هایی که سابقه مبارزه روی تاتامی جهانی را دارند و البته حضور مستمر مسابقات مهم بین‌المللی از جمله کاراته وان‌ها را راهی برای رسیدن به تیمی در حد و اندازه مدعی جهانی شدن می‌داند.

اما زمانی که به کارنامه و عملکرد شهرام هروی نگاه می‌کنیم، این سرمربی پس از هر شکست دست به تغییر افراد کادر فنی می‌زند و گاهاً مربیان بدنساز و فنی را جابجا می‌کند تا مشکل را به گردن دیگران بیندازد. در نتیجه اگر با دقت بیشتری خبر خبرگزاری مهر را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که این خبر در راستای افکار شهرام هروی پیش می‌رود حذف مربیان تیم ملی و شروع کار با مربیان جدید و ابقای هروی یعنی پاک کردن مسئله تا شهرام هروی در جای خود باقی بماند و ابقا شود.

خبرگزاری مهر کسب عناوین متعدد قهرمانی در مسابقات قاره‌ای و جهانی را ثمره عملکرد شهرام هروی در بخش فنی دانست. اما سوال اینجاست خبرگزاری مهر، ثمره شکست در مسابقات آسیایی ازبکستان ۲۰۲۱، مسابقات جهانی بوداپست۲۰۲۳، بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات بین المللی اخیر را نتیجه مدیریت چه کسی می‌داند؟ غیر از این است که هروی با بالا رفتن سابقه حضورش در تیم ملی کاراته نتایجش ضعیف‌تر شده است؟

در بخشی از مطالب خبرگزاری مهر نویسنده از موفقیت شهرام هروی در المپیک توکیو سخن گفت اما به این نکته اشاره نکرد که شهرام هروی بازیکنی را که رنکینگ لازم برای حضور در المپیک را کسب کرده بود با شرکت در یک مسابقه که نیازی به حضور آن بازیکن نبود و شهرام هروی تنها به دنبال مدال آن بازیکن برای خود بود موجب مثبت شدن تست دوپینگ وی شد و در نتیجه بازیکن صاحب رنکینگ از المپیک حذف شد. هرچند اگر نحوه به دست آمدن مدال طلای المپیک را یک موفقیت بدانیم باید عدم کسب سهمیه در یک وزن و دوپینگ کاراته کای وزن دیگر را نیز باید بر عهده شهرام هروی دانست. در حالیکه به نظر می آید، نویسنده خبر، خبرگزاری مهر تمام موفقیت‌های تیم ملی را به نام شهرام هروی زده و شکست‌های حاصل از تفکرات شهرام هروی را به نام دیگران ثبت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا