کتیرایی در مسیر هروی شدن/ کاراته در مرداب فدراسیون طباطبایی

روند عملکرد کتیرایی در طول سالیان اخیر با توجه به نتایج هر دوره که هر سال نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر می‌شود اما حمایت از وی توسط فدراسیون طباطبایی بیشتر می‌شود که بسیاری از اهالی کاراته این حمایت را ناشی از مصاحبه‌های دوست داشتنی علیرضا کتیرایی می‌دانند.

✓ به گزارش کاراته نیوز نتایج رو به نزول علیرضا کتیرایی پس از کسب مدال طلای علیرضا حیدری در مسابقات جهانی که تنها مدال کاروان ایران در آن رقابت‌ها بود فدراسیون کاراته چنان از این مدال کوهی ساخت که اگر کسی از نتایج آن رقابت‌ها خبری نداشت فکر می‌کرد علیرضا کتیرایی کا راته ایران را بر قله‌های جهانی نشانده است

✓ البته علیرضا کتیرایی همان مدال جهانی را در کمتر از یک ماه به مدال برنز مسابقات آسیایی ازبکستان تبدیل کرد. کتیرایی که سودای تیم ملی بزرگسالان را در سر داشت با شعار دلی کار کردن در تیم بزرگسالان وارد کادر شهرام هروی شد.

✓ اگرچه حضور کتیرایی در تیم بزرگسالان در روند نتیجه‌گیری این تیم سودی نداشت اما برای کتیرایی یک سفر به بازل سوئیس را به همراه داشت که در پایان آن رقابت‌ها، هر سه بازیکن اعزامی به همراه کتیرایی در رقابت‌های اپن پاریس بی مدال ماندند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا سفر سوئیس برای کتیرایی یک سفر تفریحی حساب شود.

✓ البته اگر بخواهیم از دوره‌های قبل‌تر به نتایج کتیرایی نگاهی بیندازیم روند نزولی آن قابل لمس‌تر است چرا که علیرضا کتیرایی در مسابقات آسیایی قزاقستان در سال ۲۰۲۱ از ۶ فرصت خود دو طلا و دو برنز را کسب کرد یک سال بعد کتیرایی در رقابت‌های آسیایی ازبکستان از ۶ فرصت خود یک طلا یک نقره و چهار برنز به دست آورد در حالی که عملکرد کتیرایی به مراتب ضعیف‌تر شده بود و کیفیت مدال‌های کسب شده پایین آمده بود اما سید حسن طباطبایی اقدام به حمایت از کتیرایی انجام داد که نتیجه حمایت وی عملکرد کتیرایی و کادرش در مسابقات آسیایی قزاقستان در سال ۲۰۲۳ بود.

✓ کتیرایی در این دوره از رقابت‌ها از ۶ فرصت تنها یک مدال نقره و چهار مدال برنز کسب کرد و یک بازیکن نیز از گردانه رقابت‌ها کنار رفت.

✓ اگر نگاهی کلی به عملکرد کتیرایی در کادر فنی امید انجام دهیم متوجه می‌شویم که هر سال یک مدال طلا از کاروان ورزشی ایران کم شده است و کاراته ایران در یک سراشیبی ممتد قرار گرفته است اما سید حسن طباطبایی به مانند شهرام هروی در نظر دارد تا از علیرضا کتیرایی نیز پس از شکست‌های متوالی حمایت کند. نوع شباهت عملکرد کتیرایی و شهرام هروی و حمایت سید حسن طباطبایی از هر دو سرمربی این ذهنیت را به ما می‌دهد که گویا هروی بزرگسالان پا به عرصه رده سنی امید گذاشته است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا