کاراته ایران در منجلاب تصمیمات طباطبایی

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در بخش نوجوانان و جوانان در حالی برای ایران به پایان رسید که کاروان ایران در این رقابت‌ها با کسب ۴ مدال طلا ۴ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز پس از ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

به گزارش کاراته نیوز هر ۴ مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را تیم کاراته نوجوانان و جوانان دختران کسب کرد. اما تیم کاراته نوجوانان و جوانان پسران با هدایت مازیار فرید خمامی و کادر فنی متشکل از ابراهیم حسن بیگی، الله کرم شهگل و میثم یاراحمدی نتوانستند حتی یک مدال طلا برای کاروان ایران به دست بیاورند.

تیم کاراته پسران در حالی تنها یک فینالیست از ۱۰ فرصت کومیته خود داشت که تعداد شرکت کنندگان در هر وزن کمتر از ۱۶ نفر بود و برخی اوزان نیز بین ۶ تا ۸ شرکت کننده در هر جدول حضور داشتند.

کاراته کاران نوجوان و جوان کشورمان در بخش پسران بیشترین شکست خود را برابر عربستان تجربه کردند در حالی که در گذشته عربستان در برابر کاراته ایران حرفی برای گفتن نداشت.

اگر تا پیش از این کاراته ایران برای قرعه کشی ژاپن را حریف خود می دانست، از امروز باید نسبت به کشورهایی چون کویت، ترکمنستان، قرقیزستان نیز محتاطانه عمل کنند چرا که کاراته کاهای این کشورها با شکست نمایندگان کاراته کشورمان نشان دادند که کاراته ما با تصمیمات اشتباه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به نظر می‌رسد ما باید از حضور کشورهایی چون هند و ماکائو در این رقابت‌ها خوشحال باشیم چرا که بردهای کاراته ایران در برابر این کشورها رقم خورد‌. نتایج کاراته ایران در این دو رده نشان داد که عمق ویرانی کاراته ما بسیار زیاد است و حتی اگر این کاراته کاها در سال‌های آتی به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند نمی‌توانند کاراته ایران را از این منجلاب نجات دهند زیرا به لطف مدیریت فدراسیون کاراته انتخاب مربیان ناتوان و عدم برگزاری انتخابی‌های درست تیم ملی رده‌های پایه و زیرساخت‌های کاراته کشور نابود شده است.

اگر تا پیش از این کاراته آقایان با کسب مدال‌های گوناگون عملکرد بانوان را در مسابقات برون مرزی پوشش می‌دادند اما هم اکنون چشم انتظار عملکرد بانوان برای پوشش عدم کسب نتیجه‌گیری خود هستند.

 

شاید نتوان به طور کامل گفت که به آخر خط کاراته ایران رسیدیم در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که فدراسیون نشینان باید از صندلی تصمیم‌گیری بلند شوند و تکه چوب‌های به جا مانده از کشتی ویران شده کاراته را به دیگران بسپارند تا مدیران بعدی با برنامه‌ای بلند مدت و انتخابات درست بتوانند در ۱۰ سال آینده کاراته ایران را به اقتدار سالیان قبل از طباطبایی برگردانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا