از عرش به فرش با خودخواهی کادر فنی

کومیته تیمی آقایان روز گذشته با شکست برابر تیم آذربایجان از گردونه رقابت ها کنار رفت تا سلطه کومیته تیمی ایران در جهان به پایان برسد.

به گزارش کاراته نیوز، اردن به همراه مصر فینالیست این دوره از رقابت های کومیته تیمی جهان شدند همان اردنی که ابتدای مرداد امسال با شکست برابر ایران به مقام سوم رسید.‌ اینکه چرا یک تیم از مقام سوم به فینال جهان می رسد و قهرمان کومیته تیمی آسیا از گردونه رقابت های جهانی حذف می شود را می توان در تصمیمات شهرام هروی دید.

هروی در رقابت های آسیایی کومیته تیمی ایران را با ترکیب صالح اباذری، مهدی خدابخشی، مهدی عاشوری، سامان عدالتی، امیرحسین فداکار، محمود نعمتی و مهدی شهگل به میدان فرستاد اما در ترکیب کومیته تیمی برای رقابت های جهانی، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، جایگزین فداکار، شهگل و عدالتی شدند.

نکته حائز اهمیت در تفکرات هروی است، جاییکه در رقابت با آذربایجان، عسگری، پورشیب و گنج زاده به همراه خدابخشی و اباذری وارد تاتامی شدند و سه شکست ایران توسط خدابخشی، گنج زاده و پورشیب رقم خورد.

اینکه چرا هروی ریسک از دست دادن مدال انفرادی را با قرار دادن بازیکنی مانند خدابخشی و گنج زاده که باید در دیدار فینال و رده بندی انفرادی نیز به میدان بروند را قبول می کند، مشخص نیست آن هم در شرایطی که سجاد گنج زاده در دیدارهای انفرادی روز گذشته از ناحیه دست به شدت آسیب دیده و در بخشی از دیدار برابر آذربایجان نیز به دلیل همین آسیب دیدگی نتوانست لباس کاراته خود را مرتب کند و از هروی برای مرتب کردن لباس کمک خواست.

در حالیکه اکثر بازیکنان آذربایجان در گاما مخالف با بازیکنان ایرانی قرار می‌گرفتند و بازیکنانی مانند نعمتی و عاشوری معدود بازیکنان تیم کومیته ایران بودند که قابلیت مبارزه در این گاما را داشتند، اما به بازی گرفته نشدند نشان از عدم آنالیز صحیح تیم مقابل توسط کادر فنی به سرمربیگری شهرام هروی است.

شاید به همراه شکست انتقادها جان تازه ای بگیرند اما در چند مسابقه اخیر از جمله مسابقات آسیایی مالزی، بازی های آسیایی هانگژو و جهانی بوداپست نشان داد برنامه های هروی برای تیم آقایان به بن بست رسیده است و کاراته بزرگسالان نیاز به تفکرات تازه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا