پایان سلطه کومیته تیمی مردان ایران در جهان؛ در انتظار خانه‌تکانی

کومیته تیمی مردان ایران پس از سال‌ها قدرتنمایی‌ در سطح بین‌المللی، این بار در جهانی بوداپست حذف شد تا ثابت شود کاراته ایران نیاز به خانه تکانی دارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان از دوم آبان ماه در بوداپست مجارستان آغاز شده و تا یکشنبه هفتم آبان ادامه دارد.

 

در کومیته تیمی مردان، تیم تحت هدایت شهرام هروی که سال‌ها در آسیا و جهان حکمرانی‌ می‌کرد، پی از افت‌ شدیدی که در یکسال اخیر داشتند، این بار هاراگیری‌ را تکمیل کرده و مقابل جمهوری آذربایجان شکست خورده و حذف شدند.

 

این تیم پس از برتری مقابل تیم‌های سوئیس، لتونی و الجزایر که حرفی در کاراته دنیا برای گفتن ندارند به مصاف جمهوری آذربایجان رفت و در حالیکه انتظار می‌رفت این حریف را نیز شکست دهد، متحمل باخت ۳ بر ۲ شد.

بی‌تردید جمهوری آذربایجان در مقایسه با سابقه و افتخارات ایران، نباید حریف سختی برای ایران تلقی می‌شد. آذربایجان پس از برتری مقابل ایران، در مرحله بعدی با حساب سه بر صفر مقابل اردن باخت تا تیم‌ هروی حتی به جدول شانس مجدد هم نرسیده و حذف شود.

 

در این دیدار، مهدی خدابخشی، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب متحمل شکست‌های‌ سنگینی شدند. مبارزه پورشیب نیز به جنجال کشیده شد و او مثل همیشه به رای داوران اعتراض داشت.

 

با این شکست، مشخص شد که کاراته ایران در سراشیبی سقوط قرار گرفته و نیاز اساسی به خانه‌تکانی‌ دارد. ورزشی که سرشار از استعداد است سالها به انحصار چند بازیکن خاص در آمده و همین امر موجب سوختن استعدادهای‌ ناب و حتی مهاجرت آنان شده است.

 

باید دید آیا رئیس فدراسیون می‌پذیرد که کاراته ایران‌ در سراشیبی سقوط است. مساله‌ای که به وضوح در نتایج بازی‌های‌ آسیایی و جهانی بوداپست و حتی رقابت‌های رده‌های سنی پایه دیده می‌شود.

 

از سوی دیگر شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته که طی سال‌های اخیر افتخارات زیادی را به دست آورده، زمانش‌ فرا رسیده که به حضور برخی نفرات در تیم ملی پایان داده و در تیمش جوانگرایی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا