هروی: بعد از المپیک خیلی نامهربانی به کاراته شد/ هر ۴ ورزشکارمان در هانگژو مدال می‌گیرند

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مثل گذشته سرآمد ورزش ایران خواهیم بود، زیرا کاراته نشان داده همیشه جز شاخص‌ها بوده است.

 به گزارش کاراته نیوز و به نقل از میزان، نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ از صبح امروز دوشنبه ششم شهریورماه سال ۱۴۰۲ در کمیته ملی المپیک آغاز شد.

در سومین نشست خبری، سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، سید شهرام هروی و ارباب سرمربی تیم ملی کاراته مردان و بانوان، کیکاووس سعیدی و ‌افسانه باقری سرپرست نواب رئیس و محسن آشوری سرپرست دبیری فدراسیون کاراته حضور داشتند که هروی صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*بعد از المپیک متاسفانه خیلی نامهربانی شد، اما رسانه همیشه کنار تیم ملی بود. از رسانه تشکر می‌کنم که حتی وقتی در قهرمانی آسیا ازبکستان نتیجه گرفته نشد، تیم را نکوبیدند. از اردیبهشت و خرداد ماه دو مرحله انتخابی برای قهرمانی آسیا برگزار شد و بعد از قهرمانی آسیا نیز ترکیب تیم ملی برای بازی‌های آسیایی مشخص شد.

*سه کاراته‌کا از چهار کاراته‌کا اعزامی در ادوار گذشته در بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی کردند و مهدی خدابخشی نیز سابقه حضور در قهرمانی آسیا و جهان را دارد و باتجربه است. امیدوارم روز ۱۳ مهرماه و با آغاز مسابقات کاراته ابتدا بهمن عسکری و بعد سجاد گنج‌زاده، امیر مهدی‌زاده و مهدی خدابخشی بهترین نتایج را بگیرند. قول می‌دهم هر چهار کاراته‌کا با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها بازگردند و اگر امروز در خصوص توانایی این بچه‌ها صحبت نکنم در حق آن‌ها جفا کردم.

*درست است که به عملکرد تیم ملی نقد است و تیم ملی در قهرمانی آسیا تنها یک مدال طلا در وزنی که در بازی‌های آسیایی نیست به دست آورد، اما خدا را شکر این اتفاق در قهرمانی آسیا افتاد. در بازی‌های آسیایی بحث تقسیم مدال است، اما به این موضوع فکر نمی‌کنم و اعتقاد دارم کاراته مثل گذشته سرآمد ورزش ایران خواهد شد. کاراته نشان داده همیشه جز شاخص‌ها بوده است.

*سه دوره به عنوان سرمربی و مربی در بازی‌های آسیایی حضور داشتم. قبل از بازی‌های آسیایی گوانگژو در دو مسابقه شرکت کردیم، در اینچئون نیز در لیگ‌های جهانی ژاپن، ترکیه، مسابقات دانشجوبان و لیگ جهانی جاکارتا شرکت کردیم. قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز در لیگ جهانی فرانسه، قهرمانی آسیا اردن و لیگ جهانی ترکیه حضور داشتیم و مسابقات تدارکاتی خوبی رفتیم، اما امسال متاسفانه نشد. این‌ها بهانه نیست و ما ظرفیت و نیروی انسانی خوب داریم و شبیه‌سازی مسابقه انجام دادیم. این دوره متفاوت‌ترین شرایط اعزام را داشتیم و امیدوارم نتیجه مدالی متفاوتی نیز بگیریم. در دوره گذشته بازی‌های آسیایی دوطلا، یک نقره و یک برنز کسب کردیم و این در حالی بود که حق مهدی‌زاده و پورشیب مدال‌های خوشرنگ‌تری بود و تمام هم و غم ما کسب نتیجه بهتر نسبت به دوره گذشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا