کومیته تیمی آقایان ایران راهی فینال قهرمانی آسیا شد

کومیته تیمی آقایان ایران با سه پیروزی پیاپی راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا کاراته ۲۰۲۳ شدند.

 

 

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، روز پایانی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از صبح امروز در ملاکا مالزی آغاز شد و مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شهگل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی اعضای کومیته تیمی ایران با سه پیروزی پیاپی مقتدرانه راهی فینال این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

 

در اولین مسابقه، تیم ایران مقابل تیم عربستان قرار گرفت که صالح اباذری در اولین دیدار ۳ بر یک پیروز شد، دومین مسابقه را مهدی عاشوری با نتیجه ۸ بر ۳ واگذار کرد. در سومین رقابت مهدی خدابخشی به روی تاتامی رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد و محمود نعمتی در اخرین رقابت در حالی که ۳ بر ۳ شد با قانون سنشو (اولین امتیاز) پیروز این مسابقه شد.

 

ملی پوشان کومیته تیمی کشورمان در دومین دیدار مقابل تیم عراق، سامان‌عدالتی و محمود نعمتی هر دو با نتیجه ۹ بر صفر با اقتدار به پیروزی رسیدند تا عراق دیگر نماینده سومش را روی تاتامی حاضر نکند و تیم ملی ایران پس از این پیروزی راهی دیدار نیمه نهایی شد.

 

در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم اردن یک رقابت سرسخت بود که مهدی خدابخشی اولین رقابت را با نتیجه ۱۰ بر ۳ به محمد الجعفری از اردن واگذار کرد، صالح اباذری نیز دومین رقابت تیم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. محمود نعمتی نماینده سوم ایران موفق شد با نتیجه ۲ برصفر به پیروزی برسد و سپس مهدی عاشوری نیز با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید تا تکلیف فینالیست قهرمانی آسیا به مبارزه پنجم کشیده شود. سامان عدالتی دیگر ملی پوش کشورمان در اخرین مسابقه سرنوشت ساز موفق شد با نتیجه ۹ بر یک مقتدرانه به پیروزی برسد و کومیته تیمی ایران را فینالیست این مسابقات کرد.

 

مسابقات فینال کومیته تیمی آقایان از ساعتی دیگر آغاز می شود که نمایندگان کاراته کشورمان برای کسب نشان طلا به روی تاتامی خواهند رفت.

 

دومین‌ دوره مسابقات پاراکاراته و نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، از جمعه ۳۰ تیر در ملاکا مالزی آغاز و تا پایان (امروز) یکشنبه یک مرداد ماه ادامه خواهد داشت

 

می آقایان ایران راهی فینال قهرمانی آسیا شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا