کاراته قهرمانی آسیا؛ همه چیز به روز آخر کشید/ شانس اندک ایران برای قهرمانی

پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا در حالی دومین روز خود را پشت سرگذاشت که سرنوشت جایگاه تیم‌های مدعی به دلیل نزدیکی مدال‌ها به روز آخر کشیده شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از روز شنبه ایرنا ، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از روز جمعه در مالزی آغاز شد و فردا یکشنبه با برگزاری پیکارهای کاتای تیمی و کومیته تیمی مردان و زنان به اتمام می‌رسد.

با توجه به نتایج به دست آمده تا به اینجا، تیم‌های قزاقستان، ایران، اردن، هنگ کنگ و ژاپن هم اکنون در رتبه‌های اول تا پنجم هستند که قطعا با برگزاری رقابت‌های کاتا و کومیته تیمی، این جدول با تغییرات مواجه خواهد شد.

هم اکنون، قزاقستان با ۳ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز صدرنشین جدول توزیع مدال‌هاست و ایران با ۲ طلا، یک نقره و ۶ برنز در رتبه دوم قرار دارد. اگر بهمن عسگری امروز در فینال وزن منهای ۷۵ کیلوگرم مغلوب نماینده قزاقستان نمی‌شد، اکنون ایران صدرنشین بود و شانس خوبی برای قهرمانی داشت. هرچند نباید فراموش کرد که تا همینجا نیز عملکرد تیم ایران بسیار بهتر از دوره گذشته بوده است.

اردن با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم است و هنگ‌کنگ که عملکرد فراتر از انتظاری داشته با ۲ طلا و یک برنز در رتبه چهارم قرار دارد. ژاپن قهرمان همیشگی کاراته آسیا نیز با یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پنجم است.

فردا و در کاتای تیمی مردان و زنان، مطابق توان تیم‌ها و عملکرد آنها در لیگ‌های جهانی باید هر ۲ مدال طلای مردان و زنان نصیب ژاپنی‌ها شود مگر اینکه فدراسیون کاراته آسیا بخواهد طلای مردان به کویت برسد.

در کومیته تیمی بانوان، قزاقستان مدعی اصلی محسوب می‌شود و ایران و ژاپن نیز مدعی هستند. هرچند احتمال اینکه کومیته بانوان ایران به مدال طلا دست یابد، اندک است.

در کومیته تیمی مردان، ایران تیمی پرافتخار و همیشه مدعی است اما امسال با نفراتی کاملا جوان در این بخش روی تاتامی می‌رود. شاگردان شهرام هروی به همراه ژاپن، قزاقستان و حتی اردن مدعی هستند.

حتی اگر ایران به طلای کومیته مردان هم برسد با توجه به اینکه در کاتای تیم مردان و زنان شانسی برای رسیدن به طلا ندارد و در کومیته تیمی بانوان نیز رسیدن به طلا بعید به نظر می‌رسد، اقبال برای قهرمانی مجموع ایران اندک خواهد بود.

با این اوصاف باید تا عصر فردا منتظر بود تا مشخص شود کدام تیم بر سکوی قهرمانی مجموع تکیه می‌زند. آیا قزاقستان می‌تواند برای اولین بار به قهرمانی رسیده و به سلطه سامورایی‌ها پایان دهد یا ژاپن دوباره سرود قهرمانی می‌خواند؟

هرچند در این بین تیم‌های ایران و اردن هم هستند که اگر می‌خواهند قهرمان شوند، فردا باید بیش از یک طلا بگیرند.

در ادوار مختلف برگزاری این رویداد، ژاپن با ۱۷ قهرمانی قدرت بی چون‌وچرای کاراته قاره کهن است و ایران نیز یک مرتبه به عنوان نخست رسیده است. تیم قهرمان بر اساس عملکرد مجموع مردان و زنان در دو بخش کاتا و کومیته محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا