ارباب: می‌خواهیم نتایج بهتری نسبت به گذشته بگیریم/ نداشتن مسابقه تدارکاتی مشکل حادی است

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان تأکید کرد که تلاش همه اعضای این در مسابقات قهرمانی اسیا کسب نتایج بهتر نسبت به دوره‌های گذشته است.

 

به گزارش کاراته نیوز فرخناز ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا اظهار داشت: هشت مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و در اردوی آخر نیز اردوی مشترکی با تیم ملی روسیه برگزار کردیم. شرایط بچه‌ها از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی خیلی خوب است، اما هر مسابقه‌ای نیاز به رویداد تدارکاتی دارد. از قهرمانی آسیا دوره گذشته تا قهرمانی آسیا سال جاری نتوانستیم در هیچ رویداد تدارکاتی و تورنمنت برون مرزی شرکت کنیم و این مشکل حادی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با این وجود تمرینات ما به سمتی رفت که این ضعف را پوشش دهیم. حضور تیم ملی روسیه نیز مزیت بسیار خوبی داشت و ما توانستیم کمپ تمرینی بسیار خوبی با این تیم داشته باشیم. روسیه تیم خیلی خوبی بود و چندین قهرمان اروپا و قهرمان لیگ‌های جهانی را داشت. بچه‌ها توانستند تمرینات بسیار خوبی را با این نفرات برگزار کنند که به بهتر شدن شرایط آنها کمک کند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان  در خصوص خودباوری برخی بازیکنان بعد از حضور در دو دوره قهرمانی آسیا برای کسب مدال‌های خوشرنگ‌تر گفت:  زمانی که هدایت تیم ملی را بعد از المپیک برعهده گرفتم شرایط خیلی سخت بود. نزدیک به سه سال روی افراد معدودی سرمایه‌گذاری شده بود و از طرفی به خاطر کرونا نمی‌توانستیم به هیچ رقابتی برویم و یکسری مشکلات خاص خود را داشتیم. برخی بازیکنان باتجربه نیز خداحافظی کردند و نفرات جدیدی وارد تیم ملی شدند.

ارباب ادامه داد: سعی کردیم درهای تیم ملی را به روی بازیکنان باز کنیم و اجازه دهیم نفرات دیگری نیز از این فرصت استفاده کنند و نسل‌های بعدی را  بسازیم. تمام سعی و تلاش کادرفنی ما این بود که بازیکن دیگری نیز وارد تیم ملی کنیم در حالی که تیم ملی فقط مخصوص ۶ نفر بود. در اردوهای ما بازیکنان متعددی وارد شدند.

وی در خصوص کسب نتیجه در قهرمانی آسیا گفت: تلاش ما این است نتایج بهتری نسبت به دوره گذشته بگیریم. فدراسیون نیز برای این مسابقات امکانات خوبی در اختیار ما گذاشت و تمام تلاش ما این است که بهترین نتیجه را نسبت به دوره‌های گذشته کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در خصوص انتخاب ترکیب بازی‌های آسیایی گفت: در قهرمانی آسیا مسابقات در ۵ وزن برگزار می‌شود، اما برای بازی‌های آسیایی ۴ وزن را بیشتر نمی‌توانیم اعزام کنیم. مسلماً عملکرد بازیکنان در قهرمانی آسیا خیلی مهم است که بتوانند چه عملکرد و مدالی را کسب کنند. بعد از بازگشت نیز عملکرد تک‌تک بازیکنان در کمیته فنی بررسی خواهد شد تا به نتیجه برسیم که کدام اوزان اعزام و کدام وزن حذف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا